Unconfigured Ad

Collapse

Servo anbefalinger i 3D fly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RAS
    • Jun 2006
    • 57

Servo anbefalinger i 3D fly?

Lurte på hva dere bruker og anbefaler i 3D flyene av servoer?sterke med lite slark?
    Skal ha det i en Showtime 90 på ca 4kg med Os 108 var planen.
    Last edited by RAS; 15-07-06, 15:31.
    Robin
  • jørgen123
    • Jul 2005
    • 706

stort 3D fly? kan ikke si noe om det før jeg vet størrelse og vekt
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• RAS
      • Jun 2006
      • 57

Tenkte generelt for å se på hva som blir brukt i forsjellige fly og for å finne ut hvor fornøyd dere er med det og hva dere ville ha brukt viss dere ikke er fornøyd,og hva dere ikke er førnøyd med.
      Robin

Comment

• RAS
        • Jun 2006
        • 57

Originally posted by jørgen123
        stort 3D fly? kan ikke si noe om det før jeg vet størrelse og vekt
        Hva slags 3D fly har du og hva bruker du i den?fornøyd?
        Eller har du noen kompisser med 3d fly?Er de fornøyd?
        Robin

Comment

• jørgen123
          • Jul 2005
          • 706

i depron/EPP modeller under 1m bruker jeg Waypoint servoer (W060 til W084) (W150 vis en servo driver Sooooore ballanseror.) jeg å William123 kjøpte en Hacker Zoombi der det var 4 litt store ballanseror (dobbeldekker) der brukte vi en W084 på ballanserorene. min holt hele tiden, men william sin ble giret ødelagt. han byttet til W150, som holdt litt legre, men der ble også girene ødelagt
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• william123
            • May 2005
            • 2330

RAS: du må nesten si hvilket fly du tenker på. kan ikkke bare anbefale servoer i hytt å pine uten å vite hvilket fly de skal inn i
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• RAS
              • Jun 2006
              • 57

Den er ok.Ska ha det i en showtime 90.

Er det noen her som har erfaring med hva slags servoer som er gode,lite slakk,holdbare å ha i et fly på denne størrelsen, ca 4kg.Ser jo hva som blir brukt i div tester på nettet.
              Robin

Comment

• Falcon
                • Aug 2005
                • 350

Jeg bruker Blue Bird BMS-620 MG : http://www.airmedia.se/index.php?act...d&productId=37
                Til balror og sideror.

Blue bird BMS-706 MG til høyderor : http://www.airmedia.se/index.php?act...&productId=434 .
                Throttle servo er en standard futaba servo.
                Dette er analoge servoer

Tok jomfruturen idag og det funka bra
                Falcon
                -------------------------------------------
                Morten Rolfsen
                Kristiansund

Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
                -------------------------------------------

Comment

• Supra25
                  • Sep 2003
                  • 1825

RAS: Det har vært nok av lignende tråder på forumet om dette tidligere. Gjør et søk på f.eks. Funtana og du vil finne mange servoanbefalinger. Du kan jo også lese Showtime og Funtana testene som også vil gi deg bra tips.

Hva Waypoint/Bluebird så har vi også nylig vært inne på de på forumet her. Jeg ville nok ikke satsa på disse i en slik fugl. En 3D kjerre blir utsatt for store påkjenninger gjentatte ganger over tid. Man er da avhengig av å ha sterke servoer som tåler slik juling i lengden uten å bli unøyaktige og få dårlig sentreringsevne. En tommefingerregel er å legge like mye i servoer som det flyet koster. Man må se på den regelen med en klype fornuft også, men det er ikke langt unna med en Showtime. Man vil ha igjen for å investere i gode servoer. Hitec har en digitalserie (56xx) som ikke koster skjorta og vil fungere bra, men både Futaba og JR har også gode digitale og analoge alternativer.

Igjen..les testene og tenk deg om før du handler. Det er ofte verdt å spare de ekstra to ukene for de servoene du egentlig ønsker deg, enn å kjøpe noe fordi det er billig. Man får stort sett det man betaler for i denne hobbyen...
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

Comment

• panzerulven
                    • Nov 2004
                    • 118

Enig med Supra der, har selv en funtana s90, og der har jeg 4.5 kg digitale servoer. Har jr ds811 bak til siderror og høyderor og hitec 5475 på bal ror.
                    enda burde jeg ha hatt sterkere på sideror gjerne en digital 10kg.
                    Og dette bør ivertfall showtimen ha spesielt på sideror da den har disse sfg`ene som har mye samarbeid med sideror. Gå på rotorsport.no og se der,
                    han har gunstige priser på digitale servoer.

Fordelen er jo at disse investeringene får du igjen for, både på styrke,presisjon og hvis du skulle evt bytte til en annen modell.

Mvh Ronny(panzerulven)

Comment

Working...