Unconfigured Ad

Collapse

Showtime90 vekt og motorvalg?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RAS
    • Jun 2006
    • 57

Showtime90 vekt og motorvalg?

Sjønner jo nå denne vektdiskusjonen ang showtime90 etter min nyerfarte U can do 3D erfaring.

Ser ut til at det skal bli vanskelig å komme under 4,3kg Når man leser div tester.Er jo avertert med 3,7-4,1kg?

Og jeg hadde tenkt å bruke en Os 108... Har også liggende en Os140...
    Lurer virkelig på om jeg skal velge det siste.

Ser jo va som brukes i div tester:Saito 125 gir 4082gram og Os fs 120 gir ca 4280gram.Os fs120 blir i minste laget vill jeg tro.

Noen med erfaring ang motorvalg på dette flyet?
    Last edited by RAS; 28-07-06, 21:54. Reason: For videre bruk av tråden.
    Robin
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Jeg viulle definitivt begrenset vekta så mye som mulig. Det er ihvertfall eneste utvei etter min oppfattelse. Jeg flyr den med Saito 125 og da oppfører den seg og flyr ganske "lett". Den kan fortsatt bite ganske hardt, som selvfølgelig endte i brekt kropp for litt siden. Er straks på beina igjen.

Comment

• Minibønna
      *****istrator
      • Oct 2005
      • 390

Kaster meg på påstandene til Affa.

Jeg fløy min med el oppsett, fløy bra men den har nok potensiale til mere, min kjerre veide ca 4,6 kg. Har en liggende som jeg planlegger å utstyre med Saito 125, kommer da til å pine på vekta så mye som mulig.

Det som er med Showtimen er at den sikkert hadde flydd fint med en vekt på 5 kg også men 3D egenskapene forsvinner raskt og sikkert med grammene, og den biter deg raskere enn du reagerer.
      Tor Henrik Hernes

Comment

• RAS
        • Jun 2006
        • 57

Noen som har prøvd Os 120ax?

Ser ut til å være en motor bygd for 3D flyging.867g m/lyddemper 3.1hk/9000rpm
        anbefalt prop er 16x8-10 regner med at denne drar både 17 og 18 toms prop med lav ere pitch.
        Robin

Comment

• RAS
          • Jun 2006
          • 57

Har da gjort min showtime 90 ferdig.Tørrvekt på 3985gram +70g for SFG.
          Dette med en slanket Os 108 m/pitts potte (821g).
          Satt den sammen med tanke på å spare vekt.1 servo på høyderoret (Hitec 9545mg 13kg),1100mah NiMh,Lettvektshjul,div innsparinger her og dær.

Skal være mulig å slanke den 200g til.Ved bruk av Saito 125,Lipo og micro servo på trottle.

Har en Os 108 i en UCD 60 på 3480gram,dette er i meste laget så jeg tror den blir perfekt i Showtime.
          Skal testfly i morgen.
          Robin

Comment

Working...