Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funtana S40 som flikker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funtana S40 som flikker

    Jeg driver balansering av min nyervervede Funtana S40, og strever med å få vekk flikk-tendensene.

    Den begynner å bli bra i sakte fart/harrier, men det kreves ikke veldig mye pådrag i loops før flyet tipper rundt av belastningen. Jeg har lagt inn vekt nok til at den ligger i balanse på anvist punkt, og har eksperimentert litt med sidelengs balansering - uten å oppnå annet enn at det flikker andre vegen.

    Jeg er også innenfor produsentens anvisning av maksimale høyderorsutslag.

    Gode tips mottas med takk.
    Last edited by Erik Jenssen; 28-08-06, 18:51.
    Erik Jenssen

  • #2
    Hei, dette flyet kan jeg ikke forstå at de kaller 3D fly. Har hatt det selv og fløy det ca 5 turer før jeg solgte det, flyet er nok mere et pattern fly med store ror. Hvis jeg skulle beskrevet flyegenskapene så kan jeg skrive akkurat det samme som deg.
    Har desverre ikke noen gode råd utenom å selge det til fordel for et skikkelig 3D fly, hvis det var det du var ute etter da.
    Flyet er jo veldig pent da, men spør du meg skal ikke 3D fly flikke i det hele tatt.

    Comment


    • #3
      Funtana`n har litt tunge vinger. Og det er ikke bra om man skal fly 3D-øvelser i lave hastigheter. Kanskje du skal prøve å bygge noen nye selvbygde vinger i isopor/balsa?
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment

      Working...
      X