Announcement

Collapse
No announcement yet.

Expo mer følsom eller mindre??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Expo mer følsom eller mindre??

    Har akkurat starta å prøve meg på 3D med fly, og klarer og hovre litt. Men lurer litt på hva slags innstillinger som er vanlig for expo når man flyr, er det da snakk om mindre følsomhet rundt center eller mere?
    jeg selv har mindre men lurer på om det er riktig? det føles i hvertfall riktigere når jeg flyr, for den blir veldig følsom uten.
    Christer F.

    - Raptor 30 v2
    - T-rex 500CF
    - T-rex 450SE
    - Zap 400 v2
    - Bad boy v2
    - Futaba 9C FASST TM-7

  • #2
    Hei
    Du har nok valgt den løsningen som de flese gjør ja, poenget er å kunne gjøre små kontrollerte justeringer rundt nøytral mens man fortsatt har maks-utslagene tilgjengelig.
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Jeg har brukt å fly på samme innstillinger som beskrvet over, men har vært litt plaget med at når jeg skal hovre med 2x2 meteren min, så blir reaksjonstiden av og til litt treg når jeg kjører med - expo under hovring. Prøvde derfor å gå over til andre siden, og fikk veldig rask respons på rorene ved minimal stikkebevegelse, og dette hjalp utrolig mye. Men når jeg går ut av hover, så slår jeg over til "normal" expo igjen, bruker som regel 3 flight modes. Men på større modeller, som 2,6 og 3 meteren jeg har hatt, har jeg ikke hatt behov for å gjøre det på denne måten ang expo. Er spesielt sideroret som trengte å være veldig på forkant. Om modellen kom litt for langt over på siden, klarte jeg ikke å rette den opp selv med fullt sideror. Ble liksom bare en knife edge. Andre som har erfart noe liknende? Flyet er av typen Diablo 2000 fra JR Models, og er vel en F3A/Pattern maskin, men skulle vel ikke ha så mye å si?
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #4
        Eagle har et bra poeng. I hover og andre øvelser som krever kjappe rorbevegelser til ytterpunktene kan "omvendt" Expo være løsningen. Bare ikke glem at jo flere brytere man har innstillinger på jo letter kan det gå i surr..
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Hei Odd. Jeg har som regel alle flight modes på samme bryter, da går det greit med akkurat den biten. Men så har jeg røyk på en bryter, og throttle slow på en annen, er ikke alltid at jeg husker hvilken som brukes til hva, spesielt om det er lenge siden sist, og jeg stresser litt. Hvor har du balansepunktet på din 2,6 Extra ( eller hadde, har du solgt?). Min ligger nå å balanserer hårfint bak vingebjelken.
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment

          Working...
          X