Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt "dead bull" Skjema extra 2,6M.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Datta vart gørrbra! Du lyt passe på danna som sitt inni. Fali dyr datta.
    #€!?€ snøvær. Når skal det være Maiden?
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Karl H.
      Datta vart gørrbra! Du lyt passe på danna som sitt inni. Fali dyr datta.
      #€!?€ snøvær. Når skal det være Maiden?
      Hei Karl
      Ja, jeg er fornøyd selv også. Maiden blir når du stiller med vær og stripe på Einavannet det vet du. Håper det blir til helgen allerede. Vi sees.

      Comment


      • #33
        Hei Christian.
        Flott fly, men et lite tips. Tror ikke det er så lurt å fly med det hullet i canopyen.
        Blir denne å se på et annet stevne i vinter? Har du bestemt deg?
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #34
          den ble drit tøff jo !!!
          skiller seg litt ut den ja

          mvh geir
          Mvh Geir Mogstad
          ---------------------------------------
          slapp av det kommer helt sikkert ned!

          Comment


          • #35
            Når du lagt ned så mye arbeid for å få et så pent fly, vil jeg anbefale deg noe annet enn enn å bruke in-cowl potter (forstår deg slik at du har slike og ikke cannistere).

            Du vil ikke bare bli lut lei selv av å høre på lyden, men kanskje også bli upopulær på flere striper.

            Men som sagt; kjempefint fly.

            mvh
            Ketil Aagesen
            Domenet er parkert - Webhuset

            Comment


            • #36
              Originally posted by Kato
              Når du lagt ned så mye arbeid for å få et så pent fly, vil jeg anbefale deg noe annet enn enn å bruke in-cowl potter (forstår deg slik at du har slike og ikke cannistere).

              Du vil ikke bare bli lut lei selv av å høre på lyden, men kanskje også bli upopulær på flere striper.

              Men som sagt; kjempefint fly.

              mvh
              Ketil Aagesen
              Domenet er parkert - Webhuset
              Takk for rådet hvis du leser post 30, så er jeg vel litt inne på det der. Jeg kommer til og bruke disse pottene en stund, og hvis JEG blir lei lyden så bytter jeg.
              Last edited by Guest; 27-02-07, 14:00.

              Comment


              • #37
                Lyden er egentlig ikke så ille på disse pottene. Den minner litt om en motorsag, men støymessig, er de nok ikke så mye verre enn en canister potte. Det er jo sånne incowl potter som er mest brukt i USA, og støykravet for feks Imac, er vel det samme der som her på berget. Jeg har selv flydd fly med sånne potter, og i lufta, er støybildet et helt annet enn på bakken. Og bruker man hodet vedr throttle, så skal du se, Christian, at dette ikke er så ille.
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Eagle
                  Lyden er egentlig ikke så ille på disse pottene. Den minner litt om en motorsag, men støymessig, er de nok ikke så mye verre enn en canister potte. Det er jo sånne incowl potter som er mest brukt i USA, og støykravet for feks Imac, er vel det samme der som her på berget. Jeg har selv flydd fly med sånne potter, og i lufta, er støybildet et helt annet enn på bakken. Og bruker man hodet vedr throttle, så skal du se, Christian, at dette ikke er så ille.
                  Hei Knut Erik
                  Mine første tanker da jeg startet opp i går var: Tempo corvett. Jeg så for meg en kar på en tempo ikledd sin fineste felleskjøpet kjeledress som kom kjørende nedover veien. Jeg håper at jeg kan leve med lyden av denne motoren, og som du sier: jeg er jo ikke alene om og bruke denne type potter. Kanskje jeg skulle lagt ned litt mindre arbeid i flyet, for da kunne jeg jo bruke slike potter,,,???... Vi sees snart Knut Erik.

                  Comment


                  • #39
                    Airborn

                    Heisann

                    Da har det vært i luften, og det fløy (ikke uventet) helt nydelig. På første turen syntes jeg at lyden var helt grei. På andre turen må jeg vel innrømme at det kanskje var litt sur "DONG DONG" lyd. Etter tredje turen så er jeg vel enig med de fleste, den fortjener nok et par cannister potter. Så til sommeren har den nok fått nye potter ja. Nå skal jeg fly den litt til først, for så og bestille pottene. Alt innvendig foran vingebjelker må bygges om, og cowling støpes igjen og lakkeres. Så det gidder jeg ikke begynne på nå med en gang. Nå skal jeg som sagt fly den litt før jeg går på og bytter potter.

                    Det ligger forresten video på www.jetsofnorway.com på nyheter, der hører man lyden greit.
                    Last edited by Guest; 03-03-07, 21:02.

                    Comment


                    • #40
                      Kjempefin modell Christian. Snarvei til video er http://www.jetsofnorway.com/Video/Eg...en03032004.wmv og til bildene er http://www.jetsofnorway.com/Stevnere...n_03032007.htm

                      Gleder meg til dette skjemaet kommer på en 1:1, hvist noen tørr da....

                      Comment


                      • #41
                        Har kjøpt

                        Ja,ja
                        Så lenge orket jeg og vente. Potter er handlet fra Mr. Flesche. Kanskje tar jeg jobben allerede denne uken. Lover ingenting, men cannistere blir det ihvertfall.

                        Comment


                        • #42
                          Lurt mere effekt og stillere går det.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Christen
                            Lurt mere effekt og stillere går det.
                            Hei Christen. effekten var meget bra, men lyden var ikke bra. Det høres jo ut som om jeg har verdens største Super Tigre inne i cowlingen,,, fysjameg. Det skal ikke gå lang tid før det er satt inn ordentlige potter. Geir hadde potter og manifolder inne, men ikke 90 graders bend. Det er bestilt og sendt fra Tyskland, så det bør ikke gå mange dagene før jeg har alt sammen. Jeg kjøpte de store QS pottene, så får vi se hva jeg gjør med propeller etter hvert. Kommer til og bruke to-blader i første omgang, så får vi se om jeg bytter der også.
                            Last edited by Guest; 06-03-07, 16:13.

                            Comment

                            Working...
                            X