Announcement

Collapse
No announcement yet.

50% EMHW Pitts Challenger II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perfekt går den vel ikke, men bør jo ikke være noe problem egentlig
    He he.....ble litt prating med nabo'n. Dem var imponert over størrelsen

    Comment


    • Den får nok fortsatt litt mye fuel ja, men ikke langt unna nå.
      Fløy helt greit når jeg testa, men litt inn altså.

      Fin lyd da... Ikke noe hyling nei
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • Veldig behagelig lyd ja, nesten så firerlyden blir borte

        Comment


        • WD40 fjerner det meste av lim og tape og dritt
          Trond Winger, søndagsflyger

          EG MX2 106"
          Ultimate 71"/DLE55
          GB Yak55 2.2M/DLE55

          Comment


          • Gammalt ordtak, if you can't duckt it fuck it
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • Mye fuel? Når den stopper flere ganger slik ved oppstart, og attpåtil liker choke igjen slik denne gjorde, så er det vel magert nok på lavnåla sku en tro..
              Ola G Bråten -77
              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

              Comment


              • Ja det var min tanke også, men når den står lenge på tomgang så surner den
                Men jeg skal gi beskjed om hva som måtte til når jeg har fixet det. Men kjenner at jeg har lyst på rep-set til gasserne ettersom motoren begynner å dra på åra.....bare for å ha gjort det.
                Last edited by anders e; 15-12-13, 16:54.

                Comment


                • Men jeg har lyst til å ta litt ut..................har bare startet uten å røre noe for å se hvordan den er. 3w har mye mere ømfintlige nåler enn f.eks DA og GP.......hvertfall den eldre generasjon.
                  Last edited by anders e; 15-12-13, 17:00.

                  Comment


                  • Vel. Jeg har jo hatt den langt ute, og den går bedre og bedre jo lenger inn jeg har skrudd.

                    Men du får ta grunnunnstilling og begynne fra bunn av
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • Dette ordner seg

                      Comment


                      • konge sett du har fått deg her. sjøner godt att du måtte slå til på den her ,med rød bil å henger som tidligere nevnt ,så hadde justert ut lav nåla å fin justert høy nåla etter det. er jo tydelig tegn når choke må gjentas bruk under kald start.. men den er jo veldi nær så lenge den går som den gjør, 10 min ut så er den nok der + noe fin tuning på høy n..

                        Comment


                        • Nå er ikke jeg noen motorekspert, men syns det er ganske vanlig når motoren er fintunet, att den er litt kranglete når den er kald. Ganske vanlig å måtte bruke choke flere ganger om den stopper når en er litt for snar med gass.

                          Drit i hvordan den går når den er kald. Få opp skikkelig arbeidstemp og juster da.
                          3W`n vil vel gjerne ha litt temp før den går greit også?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • enig med deg der tertitten, men personlig synes jeg det er bedre att den får noe mer bensin,når dem går så magert på lav nåla att choke må brukes mye, så er desto sjansen for deadstikk større. trenger noe mer bensin når den er i lufta en bakken å.mulig den 3w er noe vrien kald. kjekt med servo på choke da

                            Comment


                            • Personlig liker jeg den en aning rik på lavnåla. Litt pga det laker sier og fordi det påstås at i harde 3d-øvelser er sjangsen mye mindre for deadstick på en motor som er en aning rik motor mye mindre enn på en som ligger helt på grensa
                              Har også alltid hatt min DA-200 en aning rik uten at det var merkbart. Og den hadde jag aldri en stopp på på 160+ turer. Skal nok få fixet dette ganske kjapt

                              Men fint at folk bryr seg

                              Comment


                              • Jeg stod også å gassa sånn i hagen og da gikk den fint.
                                I det øyeblikket jeg skulle ta av, når jeg fikk opp tempen litt så ble den helt ubrukelig.
                                Derfor er det justert litt INN INN INN INN og har nå endelig kommet til et punkt
                                der den gå nesten bra. Jeg ville mao. tatt den et par knepp inn, så tenker jeg den er der.

                                Men jøsh a mei
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X