Unconfigured Ad

Collapse

Er Seagull Edge540 60 size bra? 3D kapabelt?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Er Seagull Edge540 60 size bra? 3D kapabelt?

Er Seagull Edge540 60 size et bra fly? Jeg leste noen gamle poster på RCU om at vingene knakk et stykke ute på mange av disse pga for lite lim på bjelken men det kan jo ha blitt fikset siden da. Er flyet i stand til å fly 3D? Det er ihvertfall et skikkelig billig fly.

Er den Edge'n de har på RC Modeller Seagull eller noe annet? Den ligner litt, og prisen ligner også. Syns det er teit at de ikke skriver hvilket merke modellene er. På RC Modeller står det 162 cm vingespenn mens på Nortrading.no står det 155 cm.

Tor Arne
    Bardufoss
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Jeg fant mye bra info her: http://www.rcuniverse.com/forum/m_414892/mpage_1/tm.htm

Det virker som om de syns flyet flyr veldig bra. Tror jeg skal prøve en sånn en siden prisen er så fin.

Comment

• Ola
      • Jul 2004
      • 251

Seagull Edge 60 får du hos Bærum Hobby for 1300 kr.

Har Seagull Sukhoi 50 selv og det er en maskin jeg har hatt veldig mye moro med.

mvh
      Ola
      Ola
      Elverum Flyklubb Modell
      www.efkm.org

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

På Bærum modellhobby sine sider står det også 155 cm vingespenn. Lurer på hva som er rett?

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Ut fra info jeg finner i den RCU-tråden regner jeg meg frem til at flykroppen tomt veier i området 2000 g. Det er veldig lett for et sånt fly. Må være bløt balsa.

Servoer: 267
          Motor: 550
          Fuel: 350
          Batteri: 100
          Mottager: 20
          Fly: 2013

Utstyr totalt: 1287

Fly totalt: 3300

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Originally posted by tahustvedt
            Ut fra info jeg finner i den RCU-tråden regner jeg meg frem til at flykroppen tomt veier i området 2000 g. Det er veldig lett for et sånt fly. Må være bløt balsa.

Servoer: 267
            Motor: 550
            Fuel: 350
            Batteri: 100
            Mottager: 20
            Fly: 2013

Utstyr totalt: 1287

Fly totalt: 3300
            Det er vel det som er problemet med de billig settene som seagul og vmar at hvis det først ryker så er det en rar type sprø fineer som er brukt og det går nesten ikke å lime den.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

Comment

• jarle
              • Feb 2005
              • 341

Vi har hatt etpar av disse i klubben og de ser ut til å fungere veldig bra men jeg tviler på at de duger til noe særlig 3D. Jeg tror vingebelastningen blir for høy og dessuten er det vanskelig å få nok rorutslag slik som de er laget.
              It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Jeg har nå tatt jomfruturen på min og flyet er feilkonstruert. Sjekk mot slutten av denne tråden hvor jeg forklarer hvorfor: http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=3835

Det flyr fint uansett, men egner seg ikke til presis akroflyging pga feilen.

Comment

• olle
                  • May 2002
                  • 708

Det finnes både ny og gammel utgave av denne modellen. Den gamle: 155 cm Den nye: 162 cm. Samme gjelder Extra 300 S. Ny utgave: 162 cm Den gamle: 127 cm Større vinespenn har gjordt begge modellene mye snillere. Og gamle og nye sett fra Seagull kan ikke sammenlignes når det gjelder kvalitet.

Comment

Working...