Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjempe tøft blir det video fra jomfruturen
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • Hei dere,

      Ser rått ut, gleder meg til å se de i luften. Når regner dere med at det blir jomfrutur? 4 pene modeller egentlig(selv om frisyrene kunne vært noe bedre på to av de)

      Christian

      Comment


      • Hei gutter

        Har dere ikke kommet lengere? Men av oss som kjenner dere vet vi forklaringen på dette. Dere heli gutta er jo kun vant til å bruke umbrakonøkkler og være høye på pæra har jeg lest i tidliger innlegg. Fått mye ZAP på fingra eller....

        Dette ser jo kjempefint ut. Gedigene kjerrer dere har kjøpt dere, eller er det dere som er småvokst. Har ikke fått min ennå fra importør, men den er her vel snart. Han er vel redd for at jeg skal bli ferdig før dere. Har fått 16 stk JR 8611A. Billig blei det å.

        Legger ved et bilde av slik min skal bli (håper jeg).

        Gleder meg til å se disse på Rena før påske............

        PS: Pepsimannen sikler også på disse propellgreiene.

        Cato Horten
        Oferta sprzedaży domeny: c2i.net
        Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

        Comment


        • Ja vi er litt trege, men vi koser oss veldig med å få alt sammen. Etter alt jeg vet så kommer 212`n med alt av potter og bend i løpet av uka, og når den er på plass så er det bare trekking og lakkering igjen før den står flyklar.

          Ghostbuster`n blir kjempetøff, Cato! Christian, om du bestiller ett flisesett nå, så har du den flyklar til sommeren.....
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • TomErik, har du ikke lært Christian å kjenne. Balsa og pepsi er ikke mulig å blande bortsett fra på et sted. Og der er det fult nå.

            Cato

            Comment


            • 1/1.7 skala Pitts i hus

              Fikk omsider min Pitts i dag. Det var volsomt stort. Har selvfølgelig begynt å bygge. Se bilde av covlingen på konas komfyr.

              Cato Horten
              Oferta sprzedaży domeny: c2i.net
              Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

              Comment


              • Det var vel en fin romjulsgave Cato
                Hvordan syntes du settet ser ut?
                Nils Olav Moe

                Elefun
                www.artistic3d.net
                www.3dpilot.net

                Comment


                • Fikk propell kjerre idag jeg og, jeg kan fly den i morgen hvis jeg vil.
                  Har kjøpt den grønne og hvite composite extra 300 2,6 m med 3W 106
                  Bilder kommer senere i kveld

                  Comment


                  • Gleder meg til sommeren
                    Nils Olav Moe

                    Elefun
                    www.artistic3d.net
                    www.3dpilot.net

                    Comment


                    • Den var stor, eller er det lekekomfyren til barna? Fatter`n fikk en "referanse- fyrstikk- eske" til å legge ved siden av fisken for å lage skryte-bilde av den store fangsten. Fyrstikkesken var ca. 1 cm lang...

                      Det var godt å høre at settet har ankommet, Cato. Gled deg til mange flotte byggekvelder,- legg ut litt bilder etterhvert som delene faller på plass!

                      Kult at du har kjøpt propellfly også, Pepsimannen!
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

                      Comment


                      • 1/1.7 skala Pitts i hus

                        Har akkurat putta 400' i nytt kjøkken så DENNE komfyren er 1:1 din forb.........

                        Har bygget ferdig sideror+rorflaten. Ferdig med høyderor+rorflatene. Satt sammen kroppen (ikke limt). Begynt med nedre vinge. OK sett. Elendige/dritdårlig bilder på vedlagt cd, men ikke noe som trengs da dette settet sansynligvis er rettet mot den erfarende. Alle linker/skruer/muttere/etc lå strødd i hele settet. Hull i posen. Byggesettet er typisk Pilot kvalitet fra 90 tallet. Nå har jeg bygget en del sett opp gjennom åra så dette kommer ikke ut som noen 10'er, men en god 9'er fortjener det. Dave Platt var en 10'er. Suveren støp på glassfiberdele. Meget bra vingebro til øvre ving (metall). Manko understell og hjulkåper men det lå det info om. Bra at de sier ifra. Vinger tegnet inn med 1 servo pr. ror. Det holder ikke med 212 m3 i nesa. Produsent sier AB 150 m3. Jeg putter inn 2 stk JR 8611A på hver ror. På høyderoret kunne de ha speilvent servomonteringen på ene siden. Da hadde de få kanaler klart seg med en miks mindre. Jeg endrer på dette selv om jeg skal benytte miks.

                        Kommer til å modde balanserorene på vingene. Ønsker de lengere inn mot kroppen slik at de ligger i propellstrømmen. Ellers bygger jeg alt i hennhold til settet.

                        Konklusjon så langt. Ikke noe sett for de uten erfaring. Forventer at min modell er ferdig bygget til 8/1-06. Har bestillt alt for liten motor fysisk. Her er det plass til en 500m3. Kanskje Geir har noe på lur?

                        Skal trekke med nylon/dope. Mulig jeg allerede nå trekker ferdig høyderor.

                        Herlig å kjenne duften av balsa igjen. Har surret for mye med glassfiber de siste åra så dette er god medesin.

                        Takk til importør. Fantastis kundesupport fra TES. Jeg tar dere ikke igjen men vi skal hovre ved siden av hverandre på Arvika og spy ut røyk i rødt hvit og blått. Nå har ikke jeg noe særlig erfaring med å hovre men dere kan lære meg det på Rena før påske. Min SKAL være flyklar til det. (uten lakk). TES transporterer den fra Oslo til Rena som en del av kundesupporten.

                        Hadde den bare vært litt mindre. Nå ble det vanvittig fult i bua.

                        Registrerer at pepsimannen er ute å lufter seg. Kul kjerre han har kjøpt. Husker den fra Notodden stevnet i år (Norges feteste steve forøvrig sammen med Arvika,men det er jo i Sverige.Varmen gjør godt med de fleste).

                        Cato Horten
                        Oferta sprzedaży domeny: c2i.net
                        ______________________________________

                        Alt lånt til komps. Fikk ikke tilbake når jeg ba om det engang.
                        Last edited by netroh; 28-12-05, 23:35.

                        Comment


                        • Her er noen bilder, kul kjerre. Det er gutta på Salte Lakkering som har fått til dette her. De lakkerer på bestilling også tror jeg, så hvis du vil ha noe spesielt bør du ta kontakt med de.


                          Christian
                          Attached Files

                          Comment


                          • Den var tøff, Christian! Veldig grønn, men kul

                            Nå var det mye fine julegaver på denne tråden! Kan nå følge opp med at det nettopp har ankom en rød 4-sylindret 212ccm fra 3W-Norge med alt av potter og andre kule greier. LEKKERT!!! Takk Geir, for hyggelig og rask handel


                            Fanken å effektivt du bygger, Cato! Nils og jeg må stå på nå for ikke å bli tatt igjen....
                            Tom Erik Smedal
                            www.artistic3D.net
                            www.photopia.no

                            Comment


                            • Originally posted by Tom Erik
                              Den var tøff, Christian! Veldig grønn, men kul

                              Nå var det mye fine julegaver på denne tråden! Kan nå følge opp med at det nettopp har ankom en rød 4-sylindret 212ccm fra 3W-Norge med alt av potter og andre kule greier. LEKKERT!!! Takk Geir, for hyggelig og rask handel


                              Fanken å effektivt du bygger, Cato! Nils og jeg må stå på nå for ikke å bli tatt igjen....
                              Den er sikkert bare grønn av misunnelse. Så mange storebrødre med dobbelt så mange vinger, og bygget av balsa. Trodde 2,6meter var en ok stor maskin, helt til Cato tok en tur og gjemte hele EXTRAEN inne Pitts cowlingen.

                              Christian

                              Comment


                              • Originally posted by pepsimannen
                                Den er sikkert bare grønn av misunnelse. Så mange storebrødre med dobbelt så mange vinger, og bygget av balsa. Trodde 2,6meter var en ok stor maskin, helt til Cato tok en tur og gjemte hele EXTRAEN inne Pitts cowlingen.

                                Christian
                                Hallo Christian

                                Grattis med prop.kjerre.Grønn er en flott farge,har lurt på og lakker den "nye" kangarooen kawa.grønn.2,6m med en vinge må jo være ok,du slipper jo og ha lastebil for og få den med deg.
                                Truls
                                -------------------------
                                Morro er det lell............?

                                Comment

                                Working...
                                X