Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slikt liker vi.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • Hva skal drive systemet?
      Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
      Jesper Stærkær

      Comment


      • Meget bra, Cato! Elegant lagd og vil sikkert fungere kjemefint! Hva blir det neste???
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • Det neste blir at jeg reise til Sverige i morgen med jobb. Dette er noe dritt. En dag uten bygging er værre en den værste bakrusen....men er tilbake tirsdag.

          Har forøvrig laget en finurlig løsning på feste av covling. Bilder kommer. Må bare vente til støpen tørker.

          Comment


          • Nylon og dope

            I dag har jeg trukket kroppen med nylon. Nylon'en er ferdig festet og noe dope er lagt på. Lukter noe for je.............
            Har kjøpt meg en Waco i 1/3 skala også. Det får bli neste vinters jobb.

            Svar til JS-PER
            Trimmingen av staben skal drives av en std. size servo.
            Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

            Comment


            • Skikkelig macho-kjerre..

              Hvorfor knøle med sånn liten skala? Denne er for voksne gutter og lav hovring med røyk og damp på neste stevne - Weidners Ultimate 66% skala....
              Nok Harryfaktor ??
              Attached Files
              Last edited by GRENADER; 14-01-06, 21:55.

              Comment


              • Dette har jeg ventet på lenge. Trudde jeg var den eneste idioten i verden. Må bestille snekker for å få Pittsen ut av byggebua.

                Comment


                • Hehe, så nå ryker døra?
                  Skal si du står på i snekker-boden din! Snart ferdig, jo.

                  Selv begynner ikke jeg å trekke før neste uke. Har brukt tiden på mye annet ikke-modellfly-aktiviteter i det siste, men motoren er nå iallefall på plass. Har også kutta litt i cowlingen for å lage nok kjøling. På innsiden av flyet, over pottene, er det nå laget en slags boks som fører luft over eksospottene og ut på undersiden.
                  Attached Files
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • Fin motor/pottemontering Tom Erik. Gleder meg til å starte med det samme på min modell. Et lite bilde fra dagens status. Nå er det kun vinger som gjennstår å trekke. Har er par kvelder igjen på disse før trekking. Skal bygge om overvingen mer slik at jeg får ennå lengre balanseror.
                    Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

                    Comment


                    • Ble litt nyskjerrig på tenningsanlegget på den motoren til Tom Erik, hvordan fungerer det? Jeg ser det er to tenningsmoduler, men styrer de hvert sitt sylinderpar med separat magnet og sensor eller?

                      Bare lurer..
                      Jarle
                      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                      Comment


                      • Det er ett tenningsanlegg pr. sylinderpar. På veiva sitter det to magneter/sensorer, en rød (nord) på øvre dødpunkt og en grønn (sør) plassert 55 grader før dødpunkt.
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

                        Comment


                        • Tom Erik,

                          Et lite tips fra endel års erfaring med 3W;

                          Om du ikke har tenkt så; du bør enten snu tenningsanleggene på hodet (dvs felle dem inn i carbon motordomen din opp ned), eller chimse opp og sørge for at du har klaring mellom bunn av tenningsanleggene og carbon motordomen din.

                          Dette da det meste av varmeavgivelsen fra 3W tenningsanleggene går igjennom bunnplata. Er det dårlig kjøling der er sjansen for tenningshavari ganske øket.

                          mvh
                          Ketil Aagesen

                          Comment


                          • Godt tips, Ketil. Jeg ser at mange har snudd boksene og jeg har tenkt den samme tanken pga. varmegang. Nå er det riktignok friskluft-inntak rett over tenningsanleggene og de er også skimset opp ca 2mm over boksen. Men, det er nok smart å snu de som du sier.

                            Btw, har noen åpnet disse boksene for å sjekke hvor de varmeste komponentene er plassert?

                            Dere som har tilsvarende motor, hva gjør dere med choke? Servo eller manuell?
                            Tom Erik Smedal
                            www.artistic3D.net
                            www.photopia.no

                            Comment


                            • Choke;

                              De fleste bruker manuell betjening av choke. Jeg også.

                              På firesylindrede motorer lodder noen et horisontalt stag mellom choke spjeldene på de to forgasserne for å linke de sammen og i tillegg ett vertikalt ned for felles betjening. Dette er litt trælete da bevegelsen mellom de spjeldene sjeldent er helt like og lineære. For å gjøre det litt enklere bruker jeg på min 4'er ett stag fra hver forgasser via kulelink som henger rett ned. Enden på stagene forbinder jeg med silikonslange slik at jeg har en felles tamp å dra i.

                              Uansett hva du gjør av manuell betjening så lag det slik at du er sikker på at spjeldene ikke rister inn i halvstilling når stagene henger under og dingler (normalt ikke ett problem).

                              mvh
                              Ketil Aagesen

                              Comment


                              • Jeg har tenkt på noe av det samme. Jeg setter stor pris på om du har ett bilde eler to av installasjonen din Ketil!
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

                                Comment

                                Working...
                                X