Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Eagle
    Ikke at jeg driver noe butikk, men om differansen melllom Rc-Flight og Tom Eriks fly er 2582 kr, så vil jeg jo tro at Rc-Flight skal tjene litt penger på dette også. Det er jo det det handler om, når man driver butikk. Så jeg vil ikke si at det er å overprise en modell.

    Knut Erik Rognes.
    Hvis du sjekker mitt svar til Tom Erik, så har ikke han betalt normal frakt på €100. Flaks kan man ha, men det kan vi ikke basere businessen på.

    Som forhandler i Norge står vi også ansvarlig overfor kunden, f.eks ved feil og mangler i hht. kjøpsloven.
    Dessuten snakker vi norsk, det gjør ikke Hr Weiershäuser.

    Tanken er at vi skal kunne levere til (omtrent) samme pris som hvis du kjøper selv fra Tyskland.
    Vår forjeneste ligger i (den lille) forhandlerrabatten vi får.

    Kjell Aanvik
    www.rc-flight.com
    Last edited by Eureka; 25-01-06, 22:30.

    Comment


    • OiOi

      Toll eller ikke toll. Tull er det uansett.

      Mens jeg bygger diskuterer dere pris. Kom dere ned i byggerommet. Det er der modellene skapes. HeHe. Eller er dere ARF montører?

      Men det er alltid sundt med en diskusjon også på denne tråden, bare det er på et fornuftig nivå og man står for det som blir skrevet men fult navn. Men jeg må si meg enig i mye av det dere tar opp men hva er poenget? Hvor man handler sine varer er opp til den enkelte. I dag har alt blitt så mye enklere med internett. For oss som bygger dyre modeller er vi nødt til å titte oss rundt å se hvor det er billigst. Da vi kun er ute etter varen og ikke masse tjenester i etterkant (som man som regel ikke får på vårt nivå) aksepterer vi ingen support. Dere skulle bare sett hva servo kostnaden er i en slik modell. 8 stk på balanseror, 4 stk på høyderor, 4 stk på sideror og 1 stk på motor. Og alle er digitale JR. Her er det store summer å spare ved å være bevist på pris. Har lært opp gjennom åra at å snakke om hva ting koster i plenium ofte skaper mer bråk enn hygge. Jeg koser meg med min Pitts og det gjør jeg helt sikker med neste modell fra samme leverandør en gang i fremtiden. La oss la denne diskusjone ligge død på denne tråden og heller starte en ny tråd om det er ønskelig. Jeg ønsker det ikke.

      Det begynner å forme seg nå. Har hatt mye jobb med balanserorene. De er nå klare til trekking med nylon. Rorhornene jeg lagde ble OK de. Mulig jeg starter men min siste finurlige løsning i kveld. Stikkord. Er lei av å skru på ting før flight. Bilder kommer. Dere har sett det før....

      Gleder meg til å starte med min nyinnkjøpte Bart Waco 1/3 etter at Pittsen er ferdig.

      PS: Ståle. Jeg måtte bare endre noe på mitt innlegg fra i natt.
      Last edited by netroh; 26-01-06, 09:03.

      Comment


      • Tror dette balsastøvet må ha gått i hjernen din
        Ikke engang ferdig med Pitts'en før du har den andre halvparten av regnskogen i hus i form av 1/3 Waco. Husk støvmaska

        Snakkes hos ''maleren'' i slutten av uka!
        Mvh. Ståle
        http://www.jetsofnorway.no/

        Comment


        • Dette er åff-tåpik, men jeg ble litt provosert av Grenander`s litt krasse innlegg som nå er slettet. Mulig det var ett innslag av jante-loven eller var det en litt furten forhandler? I disse dager hvor internett, telefon, språk og annen kommunikasjon fungerer så bra som det gjør, så velger iallefall jeg å handle der jeg får den beste avtalen på pris, service og leveringstid. Selv føler jeg det veldig komfortabelt med å ha direktekontakt med produsenten. Det sparer meg for tid og jeg unngår misforståelser i mellomledd dersom det skulle dukke opp noen tekniske spørsmål. Hadde imidlertid en forhandler hatt byggesett, betrekning og reservedeler på lager så hadde situasjonen vært anderledes og det kunne forsvart en noe høyere pris.

          Men, la oss nå fylle opp tråden med flere fine bilder av disse råtøffe flymaskinene!
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • Hva har skjedd med sistemann, RNDFP? Mener det var en som poppa metall istedenfor å hoste flis her? Mener også å huske at før nevnte person var litt frampå en god stund her.. Har'n blitt tatt av rust eller?
            Last edited by Zniila; 26-01-06, 08:32.

            Comment


            • OiOi, føler meg nesten skyldig her jeg nå, var vel jeg som satte ballen i bevegelse. Håper vi med dette kan legge tema "pris og leveranse" dødt og konsentrere oss over disse fete flya. Keep it coming.
              Fatter ikke hva som går av deg Cato, hadde jeg spurt deg om flishauger for to år siden så hadde det vel vært en litt annen lyd i pipa. Bytta mening eller?
              Er vel litt arbeid og bølsastøv på en Barth Waco også!?
              Tor Henrik Hernes

              Comment


              • Rndfp Er Ikke DØd

                Han er ute å kjøre fly om dagen..

                Min hobby er i utgangspungtet ikke å klage på pris eller inportører selv om trynefaktoren kansje er det mest essensielle i denne forsamling om dagen..

                Det er vel ikke lenge før noen klager på bensinprisen her eller..

                Å du CATO .. Slutt å mobb oss arf gutta....... hadde wright gutta levd hadde dom nok flyd compisite fly i dag. Ikke bambus.... Er desverre meget inponert over pågangsmotet ditt....

                Har nå tørket støvet av S12`n for 8 gang siden den kom i hus, men er fremdeles lengre i prosessen en flisspikkerne.. Hadde som mål å bli ferdig til fagernes men tviler på at jeg får flydd den inn til da.

                Bare for å fyre opp under i "kan dere virkelig klare dere uten" hysteriet, så har jeg bestiilt elokserte skruer i alluminium til hele kjærra.. 1/2 kilo spart bare der..
                Å da kan jeg fly i ring rundt tom erik og nils olav med radioen på ryggen .. Ikke så inponerende kansje, for de kommer sikkert bare til å justere en haug med forgassere og takse rund på stripa med ballsa-leka si uansett..

                Å gutter! satts på Best in show! ikke Best in blogg..... der leder dere.....
                Pål S Vindfallet

                Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                Comment


                • Originally posted by RNDFP
                  Han er ute å kjøre fly om dagen..

                  Min hobby er i utgangspungtet ikke å klage på pris eller inportører selv om trynefaktoren kansje er det mest essensielle i denne forsamling om dagen..

                  Det er vel ikke lenge før noen klager på bensinprisen her eller..

                  Å du CATO .. Slutt å mobb oss arf gutta....... hadde wright gutta levd hadde dom nok flyd compisite fly i dag. Ikke bambus.... Er desverre meget inponert over pågangsmotet ditt....

                  Har nå tørket støvet av S12`n for 8 gang siden den kom i hus, men er fremdeles lengre i prosessen en flisspikkerne.. Hadde som mål å bli ferdig til fagernes men tviler på at jeg får flydd den inn til da.

                  Bare for å fyre opp under i "kan dere virkelig klare dere uten" hysteriet, så har jeg bestiilt elokserte skruer i alluminium til hele kjærra.. 1/2 kilo spart bare der..
                  Å da kan jeg fly i ring rundt tom erik og nils olav med radioen på ryggen .. Ikke så inponerende kansje, for de kommer sikkert bare til å justere en haug med forgassere og takse rund på stripa med ballsa-leka si uansett..

                  Å gutter! satts på Best in show! ikke Best in blogg..... der leder dere.....
                  Alu skruer sier du. Det var ikke dårlig, men ikke best. Jeg benytter titanium skruer og lim jeg.. men så er det ikke en ARF eller..

                  Det finnes tre klasser:#1 Balsa/Dope(for de harbarka idi..) #2 Tupperware "Les Balsa/plastfilm" (for de ivrige), #3 ARF(for de fornuftige) . Basta... Men jeg har det godt med med selv for det jeg.

                  Blir vel kalt inn på teppet nå av Nils Olav og Tom Erik. Og Geir sitter å smiler...

                  Nå må du få sveiva igang denne S-12. Er det ikke en ARF da Pål? Kan ikke være mer en noen dagers jobb på et slikt smykke.

                  Comment


                  • Hei Cato,

                    Skal du ikke legge ut noen bilder av hvor langt du er kommet med Waco`n?

                    Comment


                    • Pål, det hadde vært kult å se noen bilder av tuppevare-tønna di`! Spesielt motor-/potte innstallasjonen er jeg interresert i. Hva ble totalvekta?
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

                      Comment


                      • Kropp og sideror trukket ferdig i Oracover (type "Scalefarben"). Fantastisk god film å jobbe med

                        Vekt så langt:
                        Kropp inkludert 3 servoer, som vist på bildet: 3750g
                        Sideror: 190g
                        Totalt: 3940g

                        Neste nå er å lime på alle glassfiberpanelene i fronten. Disse skal så pyntes opp med 450 skruer...
                        Attached Files
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

                        Comment


                        • Det så jo veldig rødt ut Tom Erik. Tenker det er herlig å få på trekket. Det blir liksom litt mer fly av det. Ser vekta så langt ser veldig fornuftig ut i forhold til min. Jeg ligger noe over men er ikke kjent for å bygge lett. Hvor mye veier panelene du skal skru på kroppen trur du? + alle de skruene?
                          Nå blir jeg bekymret. Reiser bort med jobb hele uka. Får ikke gjort mye fornuftig da.

                          Stå på. Gleder meg til å se den ferdig trukket med vingene på.

                          Comment


                          • Staar i et hotell i Praha og registrer ingen nye innlegg fra TomErik eller Nils Olav. Jobber dere ikke paa modellene? Litt anderledes tastatur her enn hjemme.

                            Comment


                            • Hei Cato.
                              Joda jobber da litt, regner med vingene er ferdig trukket i helgen.
                              Høyde og sideror er ferdig.(med servoer og kabler)
                              begge undervinger er ferdige, (med servoer og kabler)
                              Så det begynner å bli mange røde deler

                              Ellers så er fromeco batteriene fra elefun i hus og testet med emcotecen.

                              Håper det blir trekking av kropp i helgen også

                              Har du tatt med pittsen til praha? (håndbagasje)
                              Nils Olav Moe

                              Elefun
                              www.artistic3d.net
                              www.3dpilot.net

                              Comment


                              • Hørte rykter om motor-testing i dag Tom Erik? Hvordan gikk det?
                                Yngve Sekkenes

                                http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                                Comment

                                Working...
                                X