Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jo takk, Andre78! Vi får først få sammen flishaugen, så får vi senere se om vi tør bruke redskapen slik den er tiltenkt!

    En MR2 er nok litt i minste laget, men du kan jo style den med ett hengerfeste og en flott rødmalt "sport-henger"!

    Prisen på motor er helt avhengig av produsent og størrelse. Den minste som er anbefalt er en 150ccm motor (2-sylindret). Det er rikelig til normal acroflyving, men blir for lite til å fly tunge stigende manøvre eller hover. ZDZ 160, DA 150 eller tilsvarende fra 3W koster ca. 11-15.000,- NOK. Vi skal mest sannsynlig ha en 4-sylindret 3W 212 B4 og den koster litt mer, ca.20.000,-
    Dyrt, ja, men du verden for ett flott stykke metall!

    Her kan du svakt høre lyden her av to slike 4 sylindrede motorer. Begge flyene tilhører Bill Hempel og de blir flydd av Bill og Jason. Den ene er en 50% Edge og den andre er en tilsvarende Challenger:
    Page not found

    De modellene ser jo ikke direkte kritisk ut
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #92
      Her er en vidoe av at Bill Hempel moser den store Edgen sin. Ganske rå lyd når han flyr forbi på full gass ved 2:12.

      http://67.18.81.100/rcuvideos/magazi...eb16x9edge.wmv

      Håper dere lager video av en pitts. Har lyst å høre motoren.

      Comment


      • #93
        funket dårlig den linken der...
        Mvh Andre`søhagen

        Comment


        • #94
          Må høyreklikke og laste ned. Funker ikke alltid å streame.

          Comment


          • #95
            Video kommer nok etterhvert det..
            Det begynner virkelig å ta form.... Venter på Gator plug-in stab kit og Oracover for å komme videre på kroppen.

            Vedr pris på B4 så er det 20000+ i tilegg kommer eksosannlegg til ca 3000.

            Når det gjelder bil, så er det vel bare nå bytte til en som er stor nok..
            Nils Olav Moe

            Elefun
            www.artistic3d.net
            www.3dpilot.net

            Comment


            • #96
              Håper disse flyene blir og se på Fagernes, hadde vært morsomt å se.
              Denne tråden har jo blitt ganske lang så det er jo en viss spenning som har byggd seg opp rundt disse to flyene. Gjelder å prestere nå! Hehe
              Tor Henrik Hernes

              Comment


              • #97
                Originally posted by Minibønna
                Denne tråden har jo blitt ganske lang så det er jo en viss spenning som har byggd seg opp rundt disse to flyene. Gjelder å prestere nå! Hehe
                Kan noen stenge denne tråden?
                Jeg synes det er morsomt at såpass mange har engasjert seg i prosjektene våre. Vi skal snart legge ut flere bilder fra byggingen. Så håper jeg dette kan inspirere til at noen flere går igang med litt kule byggeprosjekt i fremtiden. Cato H. har jo nettopp bestilt en tilsvarende stor Pitts S1, så hvem blir neste???
                Last edited by Tom Erik; 08-11-05, 03:06.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • #98
                  Ja si det, foreløbig får det holde med en Yak på 2,6m. Cato ja, trodde han bare hold på med jet jeg!? Han har en gang utalt til meg at han får eksem av propeller.
                  Tor Henrik Hernes

                  Comment


                  • #99
                    Her kan dere se hva fullsize versjonen av Pitts'en takler:

                    http://www.10374.com/3dbatix/videos/...eantucker2.wmv
                    Terje Fagermoen
                    Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                    Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                    Comment


                    • Apropos fullsize...
                      Dette blir vel litt mere hva dere kommer til å vise?? (Sjekk demo-video..)

                      BulldogAirshows.com | Jim Leroy's Official Website

                      Jeg krysser fingrene for å kunne oppleve "galskapen" på Fagernes!!
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • Mens dere er innpå herlige filmer og galskap, sjekk også denne:
                        http://www.oracle.com/cluboracle/teamoracle/index.html
                        Trykk der det står ENTER med rød tekst!
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

                        Comment


                        • Pitts S-1

                          Ja dette skal bli morro. 2 Challangere og 1 Pitts hengene i propellen på Arvika 2006 og spy ut røyk i rødt, hvit og blått...............

                          Eksemen ser ut til å ha gitt seg for en periode Minibønna. Må ha en avveksling nå. Det skal sies at jeg holder på med å lage plugg til en F-4 Phantom hvor alt blir støpt i glassfiber. Skal fly på Arvika 2006. Hvist jeg får plass i bilen da.
                          Ellers for Tom Erik komme å hente Pittsen. Dette er hans skyld.

                          Det forundrer meg at de bare skal ha en 4 sylindret bokser.... Alt annet er jo så stort.

                          Gleder meg til å motta dette settet. Kommer om ca 4 uker.

                          Cato

                          Comment


                          • Originally posted by netroh

                            Eksemen ser ut til å ha gitt seg for en periode Minibønna.

                            Cato
                            Det er bra, tar med en tube Hydrokortisjon til Fagernes i tilfelle du skulle få et tilbakefall. Ellers er det bra å se at det er mangfold. Mitt motto er "EN AV HVER"
                            Hehe... Lykke til Cato
                            Hilsen Tor Henrik
                            Tor Henrik Hernes

                            Comment


                            • Servoene er i hus...
                              24 stk Futaba S9351 og 6 stk S9152
                              Beklager dårlig bilde..
                              Attached Files
                              Nils Olav Moe

                              Elefun
                              www.artistic3d.net
                              www.3dpilot.net

                              Comment


                              • Har du robbet en hel butikk eller?
                                Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                                Jesper Stærkær

                                Comment

                                Working...
                                X