Unconfigured Ad

Collapse

DPM Edge 540T ev.t. Ultimate 10-300

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfalfa
    • Jul 2002
    • 988

DPM Edge 540T ev.t. Ultimate 10-300

Er det noen som har noen erfaring med disse modellene?

Tenker da på disse to:

Lurer da på om det er noen som har FLYDD de selv og hvordan de er å montere... Plusser / minuser etc...

Noen norske importører på disse er vel som å spørre etter flammesikker bensin...

• Thinnthinn
    • Sep 2002
    • 1172

Har desverre ikke kjennskap til Dave Patrick modellene, men for meg ville jo det valget der være fullstendig uproblematisk!!
    To vinger ER bedre enn 1

Ang. montering har riktignok Ultimaten muligens 12 skruer for montering (min Top Model har dette..), og man bruker da en god stund på montering. Man MÅ jo ikke demontere hele saken hver gang, men det er lett å skade vingestøttene om de ikke demonteres.
    Dersom man ikke er på jakt etter skalalikhet, kan man se på monteringen av Onda sin Biplane Narlar F3A-maskin! Tror ikke han bruker mer enn et par minutter på monteringen!

-Og en annen ting.... Jeg synes "alle" har en Extra/Edge osv. nå for tiden, så hvorfor ikke skille seg litt ut?
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Alfalfa
      • Jul 2002
      • 988

Ja.. Jeg sikler enormt på Ultimate'n..

Dave Patrick er jo Ultimate-fanatiker og er vel en av de som har tegnet flest modeller av den... (Bl.a. Goldberg...)

Har lest litt rundt og funnet ut at den visstnok er veldig grasiøs og "lettflydd" til å være en såpass spiss acromaskin..

$399.99 USD for en maskin av det kaliberet er ikke dårlig, men spørsmålet er hva sluttsummen blir når esken er sprettet på byggebordet...

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

Har du ikka noe på Great Planes sin Ultimate?

Eller er den som mange av GP settene, litt tunge?
        Kunne godt tenkt meg en selv, gjerne med litt størrelse.
        World Models har jo også noen, bare litt usikker hvordan de ser ut sånn skala messig?

Noen som har kikka nøye på alternativene?

Comment

• Alfalfa
          • Jul 2002
          • 988

GreatPlanes sin nye Ultimate ser veldig spennende ut..
          De er jo ikke akkurat kjent for å strø dritt rundt seg...

Har enda ikke sett noe særlig med reviews heller..
          Vil vente litt med den og se om den får noe skryt...
          Den er imidlertid litt større enn DPM's utgave, men wingloaden er nesten identisk.. Og vektforholdet er omtrent som den "gamle" Goldberg'en, sånn sett..
          Har hatt en sånn, så jeg vet at den flyr bra!

Noe som helst fra WorldModels vil jeg ærlig talt helst ikke ha i hus.. Sprø, tung bambus-ved, overtrukket med seig skrukkete umedgjørlig sel-hud med presenning-feel med glorete dekaler... Neitakk..
          50cc-utgaven på ca. 1.60 har også 14g/dm høyere wingload enn tilsvarende fra GP og DPM. Da velger jeg heller en av de...
          WorldModels har jeg forlengst omdøpt til "WeightModels"....

Goldberg har jo kommet med en 30% Ultimate ARF også, men jeg har ikke sett noe til den her i landet enda... (Må nok til Danmark igjen ja...)
          Den ser imidlertid veldig fin ut, men med litt høy wingload kanskje..

Jeg liker lette fly!

Ække lett detta....

Thinthinn: Det er ikke bare du som TROR alle har en Extra... De HAR det...
          Jeg velger heller en Ultimate, ev.t. en Edge enn ei frisør-kjærre som Extra'en... (I know I will get killed for this one... )

Comment

• Thinnthinn
            • Sep 2002
            • 1172

(I know I will get killed for this one... )
            Eg drep ikkje, eg applauderar...
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Supra25
              • Sep 2003
              • 1825

Originally posted by Alfalfa
              Noe som helst fra WorldModels vil jeg ærlig talt helst ikke ha i hus.. Sprø, tung bambus-ved, overtrukket med seig skrukkete umedgjørlig sel-hud med presenning-feel med glorete dekaler... Neitakk..
              ...snipp*.... Da velger jeg heller en av de...
              WorldModels har jeg forlengst omdøpt til "WeightModels"....
              Litt på kanten av topic, men dog. Jeg har nå ikke prøvd WM sine Ultimate modeller, men jeg har 1/4 Extra'n deres samt har flydd en 4-5 andre modeller fra de. Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det du beskriver her. Selv med oppgradering til 50cc motor i Extra'n er den fjærlett å lande, flikker ikke samme f*** og kommer inn i trainertempo så fort vindpølsa røre på seg. Min er nå 2 år gammel og betrekningen er like fin!

Nok om det. ER forøvrig enig med at deg at lette modeller er fine modeller..stort sett, og GP har jo for det meset godt med schwung over tinga de lager.

ps...jeg har forøvrig 3 Extra'er...
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

er litt enig med det supra skriver. har en ultimate 30 fra vm og den går som en kule med en gammel sc40 motor og trekket var helt fint uten en eneste feil. og kikket på en cliped wing cub48 som en i klubben har kjøpt. ingen skal komme og si den er tung i hvertfal. og det eneste jeg ville klaget på den er at jeg syntes trekket er for tynt. for når man tar av på en grus stripe eg den små grusen som propellen virvler opp lager hull i trekket er det for tynt. og alt jeg har sett fra vm flyr fint i hvertfall.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

Working...