Announcement

Collapse
No announcement yet.

Protech fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det problemet du beskriver hørte jeg om sist helg faktisk aerobatic.alex: OS 140 er anbefalt med OS-F-plugg. En i klubben har plagdes med sin 140 og shimsa den osv. Men så viste det seg at det var en A5-plugg i motoren (levert originalt!!!!! tross egne anbefalinger fra OS). I med F-plugg og motoren var OK!!
    Til askare: 3,8 kilo og 108-motor betyr at du neppe klarer noe særlig Nordic! Motoren er for slapp!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Krefter!!

      Hei!

      Krefter er et must i kunstflyging, har jeg skjønt... Jeg fløy en Saphir med Hanno .60 (ca 3.7 kg) i NM i år, og dette var det desidert slappeste flyet i Nordic-klassen.
      Krefter er nødvendig, selv om flystilen sikkert også har mye å si. Når jeg kom hjem etter NM fikk jeg endelig bygd ferdig Spigasen min (ca 4,4 kg og Mintor 140), og du verden for en forskjell!! Alt ble mye lettere, siden man kan holde jevn fart gjennom f.eks en loop... Så jeg ville heller hatt litt for mye krefter enn litt for lite....

      -Alexander

      Comment


      • #18
        Originally posted by Jon Wold
        Dæven, den har jeg ikke sett før!!

        Fant et bilde på nettet, Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos

        Har du sett den i Norge? Hvor? Hvor mye koster den?
        En sånn skulle jeg nesten hatt!

        En 108 er kanskje en litt slapp motor? Da vil jeg vel tro at en Saito 100 er vel så bra? Også slippe du styre med pipe...
        www.hobby-loftet.no og Teknisk hobby selger PROTECH

        Comment


        • #19
          Har nå fått tak i fly. Kom over en brukt Flair Giles. Den er litt overmotorisert. Det står en 150 i nesa på'n. Har ikke fått flydd den så mye ennå, men det ser ut som at den er litt for tung i nesa.

          askare

          Comment

          Working...
          X