If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Gratulerer,nytt fly igjen?.....gleder meg til å se og høre den på knappen - så kjapt igjennom manualen, og mener det er en servo per ror. Da vil 9252 være nok på balanse- og høyderor, men jeg er litt usikker på om det holder til sideroret. Manualen så ut til å være god - hardwarepakken likeså.
Så til det store spørsmålet - hvor mange lapper kommer den på hjem til deg ?
Ja, har tenkt på om jeg må ha litt mer futt i sideroret.. Blir nok en litt vassere servo der.
Ang. lyden så tror jeg det blir en grom-lyd. Tanken skal stå i CG så jeg lurer litt på pumpe. Formeninger om det? 4-takter'ne suger jo bra med fuel...
Kostnaden vet jeg ikke ennå siden jeg ikke har fått det hjem. men motoren fikk jeg for 380$ og flyet for 500$ inkl. frakt. så blir det vel litt moms på det hele...
Hvi man setter på ett Tstykke på veivhusluftenippelen, samt en restriktor på
luftinga, går det fint med Perrypumpe. Bruker det på Webra 180, og det er en
tørst krabat. Ville nok klare enda større motor.
Perrypumpe kan du jo montere etter å ha prøvd motoren vertikalt med tanken
så langt under under som i flyet, så ser du om det går med trykktank. Du må
bare justere så den ikke går mager i vertikal, som kan resultere i at den går
litt fet i horisontal, og ennda fetere i stup.
Pumpe er imidlertid den beste løsningen, da motoren får samme mengde
fuel (eller trykk) uansett. Det er bare å justere i horisontal posisjon.
Cline er ikke en pumpe, men er regulator. Er utmerket til bruk sammen med
Perry pumpe. Da slipper man justering av pumpen. Er faktisk det beste du
kan installere, men koster litt mer.
Det ser jo ut som man ikke trenger pumpe da. En enveis ventil holder trykket i tanken oppe. Kikka litt rundt, og Iron Bay har også en. Den var billigere også..
Hvis trykket fra exhaust er innenfor det området som regulatoren arbeider på,
så skal det gå. Det er bare en ting å gjøre, måle trykket på full gass og på
tomgang. Kanskje kan det være en ide å montere en tilbakeslagsventil på trykkslangen. Clineregulatoren virker på samme måten som flottøren i en vanlig
forgassermotor. Walboroforgasserene som brukes på bensinmotorer i fly, har
også en regulator istedenfor flottør.
Jeg vet ikke hvorfor det er en viss motstand mot Perrypumper, for etter min mening og erfaring, er Perry det beste alternativet.
Er ikke imot perry-pumpe men hvis det kan holde med en regulator, så er jo det veldig greit. (mindre "mikk-makk" ombord).
Det får bli en runde i benk for og teste med regulator. Og tanken montert under motoren med den samme avstand som det vil bli i flyet. Blir vanskelig og beregne g-kreftene da...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment