Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-flite park 400, 920 Kv i Formosa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-flite park 400, 920 Kv i Formosa?

    Kjøpte meg en BYP YAK fra E-flite som skulle være indoor modell, men denne trives best i høy hastighet, svin tungt som indoor modell iallefall, så jeg tenkt å kjøpe meg en Formosa (den gamle) og sette in denne motoren. Noen som har erfaring med å sette inn denne børsteløse eller tilsvarende motor i dette flyet?

    Har 20 Amp regulator.

  • #2
    Halloj.
    Har denne motoren og har tidligere hatt den i denne Siden finnes ikke
    Den veide ca 350gr og motoren var bra til litt 3D med 3S batteri. Ikke ekstremt mye power, men det holdt.
    Aner ikke hva Formosaen vill veie men hos meg gikk det bra å trekke 350gr. Tror jeg hadde 9x4,7 visp og da trekker den ikke særlig over 8A.

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • #3
      For at BYP YAKen skal være fin innendørs bør du tenke lett lett lett. Få tak i mindre batteripakke som kan levere nok og du får et annet fly. Jeg har den samme motoren i en selvbygd dogfighter på omtrent 550g og den leverer krefter i massevis, men den hovrer ikke. Drar seg ut av hånda og stiger direkte på 40grader oppover. Men også her er batterivalget kritisk. Bruker en 10*8(ikke slowflyer) fra E-flite. 9*4,7 slowflyerpropell høres smått ut, tror jeg brukte 10*4,7 i en E-flite ultimate med godt resultat.
      -----------
      Bengt

      Comment


      • #4
        Lett

        Bruker en 3S 400mAh batteri i Byp Yaken og da fungerer den sånn noelunde, stort vinge arel så den kan fly sakte, men vil vinge rocke da, tenkte å bruke 20-30C 800mAh batteri til formosaen.

        Brukte dette batteriet i Yaken først, men da var den helt umulig å fly.

        Dette batteriet vil kunne levere ca 16Ah, det skulle rekke til litt akro på en 350-400 grams formosa.

        Noen som forøvrig har kjennskap til akro egenskapene til Formosaen?

        Comment


        • #5
          10*4,7

          Bruker 10*4,7 på Yaken og det funker som fjell, 9*6 ble forsøkt, men dårlige greier. Tipper denne propellen skulle funke bra i Formosaen også.

          Her på Stjørdal ha vi fått til et supert opplegg for indoor flying, dette er en utrolig kul og lærerik måte å fly på. Anbefales

          Comment


          • #6
            kV på 920 er litt lavt til Formosaen. Jeg fløy med en motor med kV på 1490 med 8x4E og hadde et perfekt effektuttak med det. Da lå jeg på 17A (ca. 180Watt) på full gass og den hadde uendelige vertikaler men ikke mer.
            Motoren kunne gjerne gå på 25A med en 9x5, men det ble alt for mye krefter. Derfor reduserte jeg propellstørrelse til passe fart og passe effekt.

            Acroegenskapene til Formosa er "så der..." Du kan trene acro og pattern, men den er aldri i trim.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            Working...
            X