Unconfigured Ad

Collapse

Tipps om valg av innendørsfly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FrankOA
    • Jan 2006
    • 92

Tipps om valg av innendørsfly

Jeg har prøvd forskjellige innendørsfly, både EPP og depron. Både kjøpte modeller og egenproduserte. Jeg håper noen der ute har råd å komme med om valg av en modell som er stabil og stødig for å fly mer "ordentlig" med. Tenker på et fly som kan lære seg enkle program med. Hvilke erfaringer har dere?
    - Frank A -
  • william123
    • May 2005
    • 2330

jeg fløy for første gang inne i går. da hadde jeg med meg en shockflyer F3A. flyet flyr sakte og fint, samtidig som det flyr rett og flyr dit du vil at det sak fly. UTROLIG stabil i hover, og laaave rolling circles er en lek! anbefales på det sterkeste!
    jeg flyr min med hyperion indoorpakken fra elefun. vekta kom på underkant av 210 gram. noen vil kanskje si at der er litt mye til å føy innendørs med, men det syns ikke jeg. flyr som sagt sakte og fint og kan fint brukes til å trene på programflyging!

flyet er testet her på MFN:

William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

LieRider er meget bra til å fly litt mer "skikkelig" med. Den flyr som en normal modell og er svært bra til KE, 4-kantloop, ryggflyging og pattern generelt. Er ikke så sidrumpa som mange dedikerte 3D-saker.
      http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=97
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Isak
        • Apr 2004
        • 680

Er med å støtter Joo på å anbefale Lierider. Kanonbra å fly - å da må jeg også anbefale Klepaker Extreme til motor. Da har du en løsning som du kan fly det meste med. Vekta blir på rundt 200 gram om du er forsiktig. Men blir da kanskje ikke det beste utedørsflyet hvis det er vind.
        Last edited by Isak; 08-01-07, 10:12.
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

Comment

• Lumbajack
          • May 2002
          • 635

...så LieRideren blir ikke litt stor innendørs? Har tilgang til en idretshall som er så stor som en håndballbane + litt. Er Vertigo75% et bedre valg for meg?
          Mvh

Olav Lund

Comment

• FrankOA
            • Jan 2006
            • 92

Har sett LieRider fly innendørs, og den virket grei den, men er det andre modeller enn Shockflyer sine og LieRider (evnt. Vertigo), som dere er meget fornøyde med?

Jeg forventer ikke at disse flyene skal fly bra ute, men tenkt som et meget bra innendørsfly.
            - Frank A -

Comment

• lancair
              • Dec 2005
              • 220

[QUOTE=Lumbajack]...så LieRideren blir ikke litt stor innendørs? Har tilgang til en idretshall som er så stor som en håndballbane + litt. Er Vertigo75% et bedre valg for meg?[/QUOT

hei hei

har begge du hentyder til å syns LieRideren er best
              vertigo 75% syns jeg er litt mer følsom er fort jort å få litt mye vinge belastning på den tror i. må ivert fall ha fukus på vekt på den

LieRideren flyr mye stabillere å er mer rettnings stabil
              sven arne johansen

mine fly

radioer
              futaba 9c super
              spektrum DX7

pitts s12 wspan 1.75 da 50R
              aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
              sagitta projekt zwo 2.20 wspan
              funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
              nanofloo
              termick star
              stiletto F3F 2.54 wspan
              lancair360 mk2 os50sx 2t
              Enforce os 108 2t
              + en haug til
              http://www.lillehammer-mfk.org/

viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

Comment

• Edvin
                • Nov 2005
                • 134

Bygde en ekstea 3d fra foamfaktory som jeg har lært meg å fly innendørs med.
                (mit første 3d fly) dette var utrolig stabilt og enkelt å fly for en nybegynner som meg. startet med litt lite utsla på rorene og økte etter hvert.
                Dette kom på ca 200g med en cd-rom motor og 3c lipo.
                Bygde også en ekstea 330 med litt større motor på. denne er nesten like flyegenskaper på og er mulig å fly ute med. til og med i litt vind.
                Enkelt å bygge fra tegninger og flyr fint.
                Edvin
                ------
                http://home.no.net/hansenmh

Comment

• _marius
                  • Jun 2004
                  • 271

Vurderer noen innendørsfly jeg også. Kikker litt på noen byggesett på http://www.mft.nu/
                  --> Balsabyggsatser
                  --> Friflyg
                  --> Aero Graphics
                  Syntes Aero Graphics - Fairey Swordfish (66 cm vingespenn) og Gloster Gladiator (55 cm vingespenn) ser stilige ut. Fungerer de som innendørsfly?

Eller hva med modellene til www.guillow.com ?

Jeg har lyst på noe som kan bygges opp av balsa! Eller er det depron som er det lureste?
                  Marius

Comment

• _marius
                    • Jun 2004
                    • 271

Kom forresten tilfeldigvis over en side med mye forskjellige småfly: http://www.samsmodels.com/
                    Marius

Comment

Working...