Announcement

Collapse
No announcement yet.

indoor Pond racer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • indoor Pond racer

    Hei
    Har hatt fri et par dager ,fant da ut at jeg skulle prøve meg på en indoor modell.Valget falt på et fly som har interressert meg lenge,nemlig pond racer.
    Modellen er ikke helt 100% skala ,men man ser hva det er.flyvekt blir rundt 250 grm.noen som kan gi meg et hint ang CG på flyet ?
    lagt ved noen bilder.som dere ser er den ikke helt ferdig enda,mangler avstivninger i vinge og kropper(venter på carbon lister)motorer blir vel type outrunner ala Axi/Hyperion og 2s lipo.
    Terje
    Attached Files

  • #2
    Stilig fly !! Bygd fra tegning eller konstruert selv?
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment


    • #3
      Stilig!
      Hadde vært kjekt med tegninger til den der ja...
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        CG må vel bli nesten på forkanten av vingen inne på midten. Kanskje en cm eller to bak.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Hei igjen.
          Har ikke brukt tegninger på den,dvs jeg fant noen små 3 wiev på nettet som jeg brukte litt ,ellers har jeg gått ut i fra bilder ,og skalert opp disse.
          hvis jeg får den til å fly fint kan det vel hende jeg lager en med mere flid,og lager noen maler av bitene,så får vi se om det blir noen tegninger.når det gjelder CG så tror jeg at forkant midt på synes å stemme sånn noen lunde .Kommer til å prøve der først,får håpe jeg får den til å balansere ,det er mye "masse" bak vingeforkant.
          Terje

          Comment


          • #6
            CG skal ligge ca 2,5 cm fra forkant på vingen målt i center på flyet hvis det er omtrent samme størrelse som denne tegninga.
            Det er et par tråder om dette flyet på RC groups for den som er interesert.

            Discussion - Depron Pond Racer
            Her er ett prosjekt med full kropp.
            Cool - ···Prop-er's 30" Pond racer (full-fuses)···
            Attached Files
            ____________________
            : -Exlex-
            : Thor Arne Jensen
            :::::::::::::::::::::::::::

            [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

            Comment


            • #7
              Ja se der ,den tegninga så ikke jeg .har sett modellen før, men selfølgelig ikke resten.Da har jeg jo et godt utgangspunkt for en vellykket jomfrutur .
              Terje

              Comment


              • #8
                Lykke til med jomfrutur, post gjerne ett sammendrag etter Jomruturen , med erfaringer , tyngdepungt , fullstendig oppsett, rorinstillinger osv...

                Ett spennende prosjekt .!!
                ____________________
                : -Exlex-
                : Thor Arne Jensen
                :::::::::::::::::::::::::::

                [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                Comment


                • #9
                  Da har`n flydd

                  Hei Igjen
                  Hadde jomfruturen på pondraceren i dag,meget velykket,ble litt små trekk på slutten av turen så den ble veeeldig kilen på slutten.Modellen ble noe tyngre en først beregnet grunnet masse extra avstivninger som måtte til.Oppsett er
                  Axi 2204/54 med JE E-Pro esc,samt 460mah 2S lipo.Ar6000 mottager og 4 stk no name servos(kjøpt på Ebay 4 stk for 4£)total vekten ble på 325 grm.var ikke mere power en det man må ha,så jeg kommer antagelig til å gå på 3S pakker (20 grm extra).Kommer også til å øke alle rorutslag så mye jeg får,var litt lat i forhold til feks Shockflyer.Kommer til å fly den litt til ute før jeg prøver innendørs,muligens litt rask men må prøve.skal prøve å få til en video etter hvert,ble filmet i dag ,men madamen er ikke den støeste på hånden.så det ble mye skyer og lite fly.
                  Terje
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Artig ... blir nødt til å ta deg en tur på Helgøya på en demoflight du nå ,. hehe
                    Noe sted du kan fly innendørs i dala forresten?
                    ____________________
                    : -Exlex-
                    : Thor Arne Jensen
                    :::::::::::::::::::::::::::

                    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                    Comment


                    • #11
                      Hei
                      Helgøya tur kan det nok bli,bare jeg får reparert flyet,var litt uheldig i dag,fløy til pakken begynte å dabbe av ,da kom det selfølgelig et lite vinddrag,utrolig å lite som skal til med litt medvind.Krasjlandet på et hustak ute av syne,med noe brekasje som resultat,blir litt(mye)liming i morra:Heldigvis er all elektronikken intakt.ellers så har jeg undersøkt litt med kommunen ang hall leie,men alt er optatt til langt på kveld,søndag etter kl 2100 var mulig ,litt sent syntes jeg.Regner med at modellen er flyklar igjen senere i uka,kommer nok til å vente til jeg har en 3s pakke til ,før jeg flyr`n igjen.
                      Terje

                      Comment

                      Working...
                      X