Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propell til spinner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propell til spinner

    Jeg kjøpte en par APC propeller til min Cessna, en APC E 8x6 samt en APC SF 9x4.7 som begge var anbefalt av Air Craft World/Hyperion.
    De hadde ikke spinner inne så jeg kjøpte først en 30 mm MPJ spinner fra Fullkontroll.nu. Denne var for liten for propellene da de ikke er vridd helt fra roten, om noen skjønner hva jeg mener, men passer i dim til flyet for noenlunde skala look. Så kjøpte jeg en 40mm i håp om at den passet og det gjør den men den er for stor for flyet.
    Har ikke lyst til å skjære i spinneren så er det noen som vet om tilsvarende elektropropeller som kan brukes med en slik spinner uten å file/skjære i den ?
    Attached Files

  • #2
    Dette er en helt vanlig problemstilling, og løsningen er å kutte til spinneren. Tenk hvis det skulle være en spinner med enhver diametr og variant av propell !
    Ola
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Det hadde vært strålende

      Comment


      • #4
        Joda, man må nok fram med Dremelen/Proxxonen og noen gode slipere. Når den ene siden passer (med klaring!) kopierer du formen til den andre siden så nøyaktig som mulig, slurv gir fort ubalanse.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Har slipt, masse for å få det på, må bare sjekke likheten på åpningene for balansen...ble ikke så verst men hadde 40 mm passet i størrelse så hadde det vært penere..
          Attached Files
          Last edited by Tintin; 19-01-07, 18:43.

          Comment

          Working...
          X