Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro helikopter går i snurr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektro helikopter går i snurr

    Hei! Jeg og en kompis var å kjøpte oss hversitt lite elektrohelikopter.. etter mange ganger i gulvet har understellet gitt etter og knekt på den ene siden... etter det har helikopteret oppført seg rart.. når jeg gir gass spinner det rundt uten at halerotoren går i det hele tatt... kan det ha noe med at understellet er ødelagt? når det står i ro står det jo ordentlig...

    På forhånd takk

  • #2
    Virker halemotoren overhode?

    Comment


    • #3
      jada.. halerotoren fungerer men jeg må hele tiden kompensere med den mens helikopteret til kompisen min står helt stille ... må jeg kanskje stille gyroen sånn at halemotoren motvirker bevegelsen? skal jo ikke være nødvendig da det andre helikopteret står i ro uten å bruke halerotoren..

      Comment


      • #4
        hva heter helikopteret?
        Mvh Jan Ulrik Opheim

        Comment


        • #5
          Nå regner jo jeg med at dette er et slikt lite med egen motor på halen. Og ja du kan i så fall justere gyro gain og evt prop, begynn med den siste da den regulerer forholdet mellom halerotor og hovedrotor. Når det funker sånn noenlunde så kan du justere gain.
          Men vanligvis blir ikke disse endret av en krasj så jeg mistenker at kanskje halemotoren er på tur. Har du kjøleribber på den ?

          Comment


          • #6
            står bare radio controlled helicopter på det! :s .. er kjøleribbe på halerotoren ja.. jeg skal prøve å justere..

            Comment

            Working...
            X