Unconfigured Ad

Collapse

Motoranbefaling, Børsteløs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aeroholiker
    • Aug 2003
    • 360

Motoranbefaling, Børsteløs

Hei

Har kommet over et "Fliton Flubber" ARF kit, og trenger en motor til denne.
    Vingespennet er ca. 90 cm, og er beregnet for en giret speed 300 børstemotor i følge manualen. Anbefalt flyvekt står som 16-20 ounses..
    Jeg har også liggende noen 2s1p 1300 mah lipo batterier jeg tenkte å bruke (hvis jeg ikke må på 3s for å få nok krefter)

Er det noen som kjenner modellen og vet om en egnet børsteløs motor som yter nok på 2 celler lipo?

Fant et lite bilde også..

Geir
    Attached Files
    Geir Bjelkarøy

http://www.phoenix-rc.org

"Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"
  • Celtic-Griffin
    • Oct 2004
    • 873

Yes, I know it well - try an AXI MiniAC 1215/20 direct drive.....
    Ken Bates
    Never Mind the Label

Comment

• Aeroholiker
      • Aug 2003
      • 360

Originally posted by Celtic-Griffin
      Yes, I know it well - try an AXI MiniAC 1215/20 direct drive.....

Takker for hjelpen!
      Geir Bjelkarøy

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Jeg hadde de første flightene med min Flubber for et par år siden med en Nippy 0808 som gav knapt 80 Watt. Den fløy så vidt men trengte en del mer guffe.
        Har satt en Nippy 1812 i den nu men ikke fløyet siden motorbyttet... veggpryd blant mange andre. Denne Nippyen gir mer enn dobbelt så mye som den første og skal gi mer enn nok guffe. Ulempen med Nippyene er at dem ikke er så enkle å montere i Flubberen.
        En motor som gir deg 150 Watt eller mer er saken for deg. Typisk AXI 2212/20. Den kan kanskje gi nok på 2S, men da må du laste til 16A eller anelsen mer på propellen. Også AXIene krever litt modding siden der er motorfeste av pinnetypen i Flubberen.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Celtic-Griffin
          • Oct 2004
          • 873

Originally posted by joo
          Jeg hadde de første flightene med min Flubber for et par år siden med en Nippy 0808 som gav knapt 80 Watt. Den fløy så vidt men trengte en del mer guffe.
          Har satt en Nippy 1812 i den nu men ikke fløyet siden motorbyttet... veggpryd blant mange andre. Denne Nippyen gir mer enn dobbelt så mye som den første og skal gi mer enn nok guffe. Ulempen med Nippyene er at dem ikke er så enkle å montere i Flubberen.
          En motor som gir deg 150 Watt eller mer er saken for deg. Typisk AXI 2212/20. Den kan kanskje gi nok på 2S, men da må du laste til 16A eller anelsen mer på propellen. Også AXIene krever litt modding siden der er motorfeste av pinnetypen i Flubberen.
          Yepp, it was because of the place restrictions that I suggested the MiniAC possibly in conjunction with a Brute metal mount or Stevens Aeromodel mount to accomodate the GWS type stick mount on the Flubber
          Ken Bates
          Never Mind the Label

Comment

• Aeroholiker
            • Aug 2003
            • 360

Hei Joo og Ken!

Takk for all hjelp/info.
            Det blir nok en tur til sistnevnte av dere tenker jeg.

Geir
            Geir Bjelkarøy

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Helt klart enklere å montere en 1215 enn en 2212. Da passer de enkle stickmount-adapterne. Det blir salig trangt med 2212.

Jeg har ikke prøvd 1215/20, bare 1215/12 med gir. Den funka i alle fall
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...