Unconfigured Ad

Collapse

Elektrofly som skolefly.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skrentskliern
    • Oct 2005
    • 88

    #1

    Elektrofly som skolefly.

    Vurderer anskaffelse av nytt skolefly til klubben og vil gjerne ha inspill på hvilke modeller og utstyr som funker bra.Kriterier er:Vsp.ca.150 cm.H.S.B ror.Børsteløs.Lipo.Bra nybegynner egenskaper.
    Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.
  • jansr
    • Oct 2006
    • 243

    #2
    multiplex magister er et suverent nybegynnerfly,denne får du kjøpt på elefun som både kit,rr,og som rtf.har hatt en magister og har nå en twinstar fra multiplex.må bare si at disse flya som er laget av elapor tåler en trøkk.og vist uhellet skulle være ute kan det limes med ca
    mvh jan sigurd røyseland

    Comment

    • william123
      • May 2005
      • 2330

      #3
      enig med jansr. magister er et kjempe fly! søk litt på forumet og du vil finne en drøss med informasjon om diverse motor/batteri oppsett
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment

      • Skrentskliern
        • Oct 2005
        • 88

        #4
        Magister er den modellen jeg har tenkt på selv.Håper noen har erfaring med andre modeller i samme størrelse som Magister.Det er alltid greit å ha flere alternativer velge i.
        Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

        Comment

        • Celtic-Griffin
          • Oct 2004
          • 873

          #5
          The SIG/Kavan Cadet comes in an electro version now.
          Ken Bates
          Never Mind the Label

          Comment

          • Karl H.
            • Mar 2006
            • 1452

            #6
            Gjøvik og Omegn MFK kommer til å kjøpe inn noen av denne til trainerfly for
            våre nye medlemmer.http://www.amerang-group.com/product...ID=2881&menu=1 Elefun får inn denne modellen snart.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment

            • kjetilmh
              • Jun 2006
              • 990

              #7
              Hei

              Ufordringen med lipo kan jo bli flytid. Med Fuel er det bare og fylle og fly. Lipoene må jo lades.
              Så hvis dere har flere elever som skal ha seg en tur samme ettermiddag, trenger man mange pakker og lade muligheter.
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment

              • Skrentskliern
                • Oct 2005
                • 88

                #8
                Originally posted by kjetilmh
                Hei

                Ufordringen med lipo kan jo bli flytid. Med Fuel er det bare og fylle og fly. Lipoene må jo lades.
                Så hvis dere har flere elever som skal ha seg en tur samme ettermiddag, trenger man mange pakker og lade muligheter.
                Vi har en i klubben som forsker endel på batterier og har nær kontakt med fabrikant.Ladetid er nede på 10-15 minutter så med to batteripakker kan vi fly kontinuerlig.
                Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

                Comment

                • kjetilmh
                  • Jun 2006
                  • 990

                  #9
                  Hei

                  Originally posted by Skrentskliern
                  . . Ladetid er nede på 10-15 minutter. .
                  Er det hurtiglading av lipo, eller snakker vi om noe annet ?
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment

                  • Skrentskliern
                    • Oct 2005
                    • 88

                    #10
                    Ja.stemmer det.Hurtiglading av lipo.Lader med 10-20C.Dette er vel litt på utprøvningsstadiet.Tror fabrikken har kjørt sykluser på 10C uten problemer.Batteriutviklingen går heldigvis fremover Ser jo for egen del at Schulzeladeren min er utdatert når det gjelder lipo.Den er jo ufattelig treg.Er nok for mye sikkerhetsting lagt inn i programvaren der.
                    Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

                    Comment

                    • Skrentskliern
                      • Oct 2005
                      • 88

                      #11
                      Originally posted by Skrentskliern
                      Ja.stemmer det.Hurtiglading av lipo.Lader med 10-20C.Dette er vel litt på utprøvningsstadiet.Tror fabrikken har kjørt sykluser på 10C uten problemer.Batteriutviklingen går heldigvis fremover Ser jo for egen del at Schulzeladeren min er utdatert når det gjelder lipo.Den er jo ufattelig treg.Er nok for mye sikkerhetsting lagt inn i programvaren der.
                      Mulig jeg tok i litt når det gjelder antall C som det lades med.Ladetiden er reell.Får skylde på at jeg sov i mattetimen.Det er ihvertfall testet med 4 C lading uten problemer på celler som tåler 20 C belastning..Det forskes videre.
                      Last edited by Skrentskliern; 15-02-07, 15:02.
                      Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

                      Comment

                      Working...