Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hvordan "bretter" man depron uten att den knekker.Tenker da på vingeprofiler hovedsakelig.Har laget noen trainere til mine sønner,og har laget Litt profil på disse vingene.Brukte da teip på oversiden av vingen før eg knekket en liten profil i forkant og bakover eit stykke på vingen.
Men det var tanken å brette depronen i dobbelprofil eg hadde i tankene med spørsmålet mitt.
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
Er det snakk om 3mm depron går det greit å forme den noe. jeg brukte en stål linjal på en liten ving jeg laget her, la vingen på bordet og klemte linjalen litt ned i materialet mens jeg bendte vingen så den fikk "krumming" flyttet linjalen bakover med 5 mm mellomrom mellom hver forsiktige knekk. Problemet er at depron materialet gjerne vil tilbake til sin oprinnelige form som er flat , så er kanskje en ide å lage noen spant og lime på for å beholde formen.
Takk for linken.Ja selvsagt blir det lettere med 3mm depron har bare bygget med 6mm til nå.Må se til å skaffe meg noe 3mm også,så tenker eg att det ordner seg med vingeprofil.
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
For ikke for skarpe krumminger: På med kjevle, rull hardt og bøy. Fungerer svært bra.
Skarpere bøyer: på med et rør med 3-4cm diameter, rulle hardt og bøye.
For forkanter på vinger: har jeg ikke prøvd selv, men jeg ville tatt en liten overfres og fresa spor halvveis ned i depronet med noen mm avstand, og brukt en V-fres, ikke notfres. Deretter på med rør og kjevle/bøye.
Jeg har hatt stort hell med å legge tape på det som blir leading edge før bretting. Da er det lettere å presse ned i bretten samtidig som man bretter bakover. Depronet knekker helst når det kommer i strekk, så når tapen forhindrer dette går det som regel bra!
så om man bruker tape på leadig edge så klarer man å brette en slik vinge av 3mm depron ? Dette må testes.Lager man en slik vinge er jo problemet med stivhet på vingen borte
Attached Files
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment