Unconfigured Ad

Collapse

Video av Velox på ski.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Video av Velox på ski.

I går kjøpte jeg et par ski til Veloxen min. Det sto 40-60 size på pakka (Dubro) og siden Veloxen min er relativt lett til å være 60 size (3,5 kg) så satset jeg på at det ville gå bra. Men når jeg monterte de så det mørkt ut. De ble plutselig knøttsmå på flyet, og en liten test ute i hagen viste at den sank gjennom 5 cm. Hmm... tenkte jeg men ville prøve likevel.

I dag etter jobb bærte jeg med meg flyet ned til elva for å prøve. Det så ut som det ville funkere til tross for at det var bare puddersnø på isen. Jeg satte fra meg flyet i kanten og etter de vanlige sjekkene satte jeg av gårde. Ingen problem! Hehe. Landing og taxing var heller ikke noe problem.

Sjekk akselerasjonen idet jeg gir gass rett før takeoff: http://www.enrarot.net/videos/velox/velox05.wmv
  • FORMOSAMOSER
    • Jan 2006
    • 88

Hvilket motoroppsett bruker du på den?
    Geir I Walderhaug

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Bruker en Axi 4130-20 som jeg har viklet om til 24 turn og 8S 3300 Li-Po batteri. Snurrer en APCE 20x12 Wide propeller i videoen. Skal prøve 19x12 neste gang tror jeg.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

En ny video av Velox, eller fra blir det vel. Kamera ble montert i cockpit på et stativ. I dag sleit jeg med å ta av, for snøen var blitt våt og da ville ikke flyet flyte oppå men gravde seg heller ned i den råtne snøen. Til slutt ga jeg opp og satte flyet i et snøscooterspor. Da gikk det bra, men det var noe smal rullebane med bare 50 cm bredde å gå på.

Dårlig vær da jeg fløy, og canopyen var ikke særlig gjennomsiktig. Noen timer senere var det praktfullt vær:
        Attached Files

Comment

Working...