Unconfigured Ad

Collapse

Jomfrutur Hyperion Cessna 182

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

gisle. Flyr du med roy sundby? Kjenner du han?
    arvid

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

FS90: beklager litt off topic her. Men du kommer vel til svorksjøen i år du også

Roy er kasserer i klubben vår og det er han som er primus motor bak svorksjøen stevnet hvert år. Trondheim modellflyklubb prøvde å stjele det fra oss da de mente det var mye bedre at de arrangerte det som er en større klubb? Vi er jo bare 8 stk Men Vi nektet da det er det eneste vi arrangerer i løpet av året og det er vel 5 året på rad vi har det nå
      Last edited by tyor; 12-03-07, 08:01.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• arvid
        • Nov 2006
        • 1547

men det var en gjeng fra trøndelag som pleide og komme til eikern hver år, med roy i spissen. Med annbjørg da. De fikk tom. premie for lengste reise.
        Vi hadde oss en liten fest på kvelden også. Spør om roy husker meg.
        Beklager litt off topic jeg også.
        arvid

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Skal hilse Roy. vet han og noen flere pleier å reise til eikern hvert år, Har tenkt på å kanskje ta turen selv også neste gang.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• arvid
            • Nov 2006
            • 1547

det er 18 til 20 mai . det er innmari ok der.
            arvid

Comment

• Gisle
              • Dec 2005
              • 575

Originally posted by FS90
              Her kommer bilder som viser hvordan jeg har festet flotttørene på cessnaen.
              Hei Arve

Ser du har steppet ganske langt frem i forhold til normalt oppsett. Hadde det noen innvirkning på flygingen?
              Jeg monterte også GWS flottørene på Cessnaen i dag. Det snør jo som bare det her i Trondheim, og må nok ta joimfruturen på flottører ja
              Jeg hadde et par nye GWS flottører liggende som jeg satte sammen monterte, og festet festeanordningene så langt frem som mulig, men fikk fremdeles ikke steppet helt korrekt.
              Dette har kanskje ikke noe å si. Regner med du ikke hadde noe problem med balansepunkt eller egneskaper ved take off/landing? Vedr korrekt plassering av steppet er vel det viktigst på vann kanskje.

Gisle
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• FS90
                • Jan 2006
                • 44

Hei Gisle.
                Jeg tok bare sjansen å monterte flottørene på festene etter E-starteren.
                Di ble kanskje langt fram men ballansepunktet ble helt fint. Cessnaen fløy helt strøkent uten noe trimming. Takoff og landing var en lek. Jeg kommer ikke til å flytte flottørene fra den posisjonen di står nå. Men som du sier på vann er jeg usikker på hvordan di fungerer, men tiden får vise.
                Arve
                Arve Sunnset
                Trondheim Mfk
                -------------------------
                Scale Warbirds of Norway
                www.scalewarbird.org
                Flyr alt med vinger å rotorblad på.!!!

Comment

• Gisle
                  • Dec 2005
                  • 575

Hei

Fint, det var slik jeg forstod det. Jeg flyttet festene maks frem jeg da jeg hadde et ekstra sett flottører liggende. Det ser litt bedre ut.
                  Kanon bra at GWS flottørene passer så utmerket Billig og veldig bra og enkle flottører. Tips til alle det!!

Gisle
                  Last edited by Gisle; 19-03-07, 05:41.
                  Gisle Ranum
                  Trondheim
                  "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• arvid
                    • Nov 2006
                    • 1547

den er notert
                    arvid

Comment

• Gisle
                      • Dec 2005
                      • 575

Jomfruturen gjennomført

Heisann

Da har jeg gjort unna jomfruturen. Og fuglen er like hel
                      Fløy med flottørene og flyet fløy uten noen form for justeringer. Var en del ekkel vind, så flyet var litt ustødig i tillegg til jeg som var litt urolig på første flighten. Men flyet er veldig bra. Synes kanskje jeg må forsterke tverrstaget i fronten på flottørene. Hadde en litt hard landing og da ga det etter en del.

Imidlertid var det hva jeg kaller "treg" snø, med veldig dårlig gli. Det var litt ekkelt å taxe på. Men det gikk upåklagelig og neste tur blir sikkert mye penere og avslappet.

En video er lastet opp på Youtube, men der er det tregt. Så jeg legger inn link i morra når alt er klart

Takk for godt tips vedr flottørene Arvid.

Mvh
                      Gisle
                      Gisle Ranum
                      Trondheim

Comment

• FS90
                        • Jan 2006
                        • 44

Hallo Gisle.
                        Det var hyggelig å høre att jomfruturen gikk fint. Er enig med deg att den tverrstanga mellom flottørene er i mykeste laget. Det er jo den stanga som følger med GWS flottørene originalt. Men det går jo også an å erstatte den med en tykkere pianotråd. Vurderer det jeg da flyet vipper litt med fronten ved ujevnt underlag grunnet myk tverrstang. Det er jo meldt knallvær i Trøndelag mot helgen å da må cessnaen opp i luften igjen hvis den berømte vinden holder seg unna da.!!! Gleder meg allerede.
                        Arve
                        Arve Sunnset
                        Trondheim Mfk
                        Scale Warbirds of Norway
                        www.scalewarbird.org
                        Flyr alt med vinger å rotorblad på.!!!

Comment

• Gisle
                          • Dec 2005
                          • 575

Hei

Ja jeg stikker innom smallsize en tur i dag og ser etter en litt tykkere og stivere pianotråd, men uten at den blir for tung

Jepp, flyvær i helga ja.

Her er film fra i går

Har ikke tatt meg tid til å ta bort all småprating og legge på musikk, men det får gå.
                          Sånn går no dagan

Gisle
                          Gisle Ranum
                          Trondheim

Comment

• Gisle
                            • Dec 2005
                            • 575

Lurt bytte av propell

Hei
                            I dag skifta jeg ut 10x4,7SF propellen med en APC 9x6E, og det var et fornuftig bytte, Flyet ble et helt annet fly å fly. Oppførte seg nå som ARC Cessnaen jeg har og som en Cessna skal. Det ble kjempeforskjell til det positive synes jeg

Gisle
                            Gisle Ranum
                            Trondheim

Comment

Working...