Announcement

Collapse
No announcement yet.

ArtTech wingdragon sportser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ArtTech wingdragon sportser

    Hei
    jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg dette flyet som mitt andre etter et 3 kanals. Det har en 480 motor, 9,6v batteri følger med, og 50A fartsregulator. Jeg har også 2 11,1v lipo batterier liggende fra et Honeybee cp2. Er det mulig å sette på 11,1v på dette flyet uten å ødelegge fartsregulatoren eller motoren?

  • #2
    Det var da et råskinn av en fartsregulator!

    Motoren burde klare seg ok med rett propell, men du trenger dessverre en annen regulator for LiPo.

    Comment


    • #3
      Vet du om en jeg kan bruke? Det hadde vært så greit å bruke lipobatteriene på dette flyet også. Jeg syns de har så god kapasitet i forhold til ni-mh.

      Comment


      • #4
        en sånn en kansje? Siden finnes ikke
        Mvh Jan Ulrik Opheim

        Comment


        • #5
          ja, hvilken propell ?

          Dette temaet interesser meg også. Jeg har fløyet endel med W D Sportster som fly nr 2. Flyet trenger endel mer futt, så jeg tenker også på oppgradering.

          Artig at det er mulig å bruke originalmotoren med 3S LiPo. Men, hvordan løse det med propell ? Det er ikke plass til størrre diameter pga halebommen.Dersom originalen har 8x4 så ser jeg at det er mulig å kjøpe 8x6. Vil det evt. greie seg ?

          W D Sportster har såpass lav vingebelastning at det er ikke noe skrikende behov for vektreduksjon. Vekten er passelig som den er. Et evt. lipo må jo suppleres med ekstra vekt i nesen for å beholde ballansen.

          ------------------

          Kan ellers fortelle at jeg har bygget om en T-Hawk til 2S lipo og inrunner.Propell 6x4. Pga vektfordeling så satte jeg motoren foran, høyt, for å redusere skader. Det ble nødvendig å korte inn halebommen for balansen. Flyklar vekt ble 410 g. Effekten var slik at flyet nesten løftet seg selv vertikalt. Ville saker i forhold til det jeg har vært vant til. Aerodynamisk ble det ikke så gunstig. For mye motstand, og propellen vrir flyet mer enn før ved glidning.

          Motoren ble plassert mellom to karbonstenger med strikk. Flyets nese ble kappet av, nesen kortet inn og nesetuppen satt på igjen med to binders på tvers. Flyet fikk altså "deformerbare" soner fremst.

          Dette funket som f--. Ved en graverende flygerfeil så gikk flyet vertikalt i bakken for full motor. Skader: knekt propell , limfugen midt i "panna" sprakk opp litt og en meget liten løs flis i vingeforkant under strikken. Med litt blank bredtape, og ny propell så var vi i lufta igjen.

          primera
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X