Som noen sikkert har lest allerede har jeg da kjøpt en E-Starter som første fly. Kjøpte pakken de har på elefun, med noen oppgraderinger, Futaba 6exg 2.4ghz radio, og et 1800mah batteri.
Har laget et par andre tråder der har stilt spørsmål når jeg har støtt på problemer, men føler at det fort blir rotete på et forum, så jeg lager nå en egen tråd der jeg kan samle alt i. Enkelt for meg, enkelt for deg.
Har forøvrig fått mange gode svar, spesielt fra Torstein og Stig2d.
Nå begynner jeg å bli ferdig med selve skroget og vingene, gjenstår litt på halevingen. Alt av elektrisk mangler fortsatt.
Har kikket litt på koblingsskjemaet i manualen, men skjønner ikke logikken i det.
Hvordan får servoene strøm? Det er ingen kobling mellom batteri og reciever. Batteriet har sånn jeg har fortstått det, kun tilkobling til Esc`n. som igjen går til motoren. Og får signal fra Reciever.
Legger ved bilder av alle komponentene:
Batteri:

Motor:

Reciever og ESC:

Bryter:

Koblingsskjema:

Og til slutt et stemingsbilde av stuebordet
Har laget et par andre tråder der har stilt spørsmål når jeg har støtt på problemer, men føler at det fort blir rotete på et forum, så jeg lager nå en egen tråd der jeg kan samle alt i. Enkelt for meg, enkelt for deg.
Har forøvrig fått mange gode svar, spesielt fra Torstein og Stig2d.
Nå begynner jeg å bli ferdig med selve skroget og vingene, gjenstår litt på halevingen. Alt av elektrisk mangler fortsatt.
Har kikket litt på koblingsskjemaet i manualen, men skjønner ikke logikken i det.
Hvordan får servoene strøm? Det er ingen kobling mellom batteri og reciever. Batteriet har sånn jeg har fortstått det, kun tilkobling til Esc`n. som igjen går til motoren. Og får signal fra Reciever.
Legger ved bilder av alle komponentene:
Batteri:

Motor:

Reciever og ESC:

Bryter:

Koblingsskjema:

Og til slutt et stemingsbilde av stuebordet

Comment