Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 600 og slow cyclic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

T-Rex 600 og slow cyclic

Det går sakte men sikkert freover med flygingen, på et vis, men litt dårligere "sideveis". Har startet så smått med thumbles.

Elevator thumble går forsåvidt greit, men får det på langt nær så "chrisp" og stasjonær som på de mange videoer jeg har sett. Det går vel mye sakte rundt.

Ennå værre er det med aileron thumble. Det går veldig mye sideveis og ned før jeg når inverted, og like mye sideveis på tur tilbake. Må derfor har MYE høyde å gå på for å kunne gjøre dette.
    Collective pitch er -9 +9 og cyclic ca. -6 +6.

Jeg har standard flybar/padlere. samt Radix blader. Nå vet jeg Align har kommet med en flybar som er 4 cm lengere for å få raskere cyclic, men er det andre ting en bør ta i betraktning for å få den raskere rundt i begge tilfeller?

Stein
  • northwood
    • Nov 2005
    • 588

Har du flyttet mixer-armen til det innerste hullet på seesawen? Og ballen i ytterste hull på "SF mixer arm"?

Etter dette er det lengre flybar og andre paddles som gjelder.

Comment

• Kingfisher
      • Feb 2006
      • 833

Originally posted by northwood
      Har du flyttet mixer-armen til det innerste hullet på seesawen? Og ballen i ytterste hull på "SF mixer arm"?

Etter dette er det lengre flybar og andre paddles som gjelder.
      Takker Tommy.
      Nei, jeg er ikke gjort, men det skal bli.

Husker du om det var mye effekt av å gjøre dette?

Kom på at også skifte av hardere dempere muligens kan gi en effekt.

Stein

Comment

• northwood
        • Nov 2005
        • 588

Det utgjør en del på flips og rolls, ja.

Du burde tenke på å gi penger for en 440 mm flybar i samme slengen. Den gir både mer crisp cyclic og bedre stabilitet - en win-win situasjon rett og slett. Vær obs på at den kan stjele litt flere mAh pga. høyere "drag", men neppe merkbart.

Comment

Working...