Announcement

Collapse
No announcement yet.

CG på E-Starter ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CG på E-Starter ?

    Holder på å bli ferdig med ein E-Starter, finner lite konkret i byggeveiledningen om plassering av CG.
    I mitt tlifelle ser det ut til å havna ganske nøyaktig ved bambus-pinnen i vinga, men dette er vel kanskje litt langt framme?....eller kva seier de som har erfaring med denne modellen?
    Taknemlig for tips.
    Hans-Olav Malkenes
    Kalveid
    5419 Fitjar
    hansolavm@gmail.com

    Fitjar Modellflyklubb

  • #2
    Det er to "knaster" under vingen... Sett fingrene der og sjekk du
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Finner nokre fordypninger med ca 1,5 cm dia. (2stk på kvar vingehalvdel), er det desse du tenkjer på?
      Hans-Olav Malkenes
      Kalveid
      5419 Fitjar
      hansolavm@gmail.com

      Fitjar Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        De er i den størrelsen ja. De er ca. 1/3 inne på vingen, målt fra forkant på vingen.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          OK... har fått litt for mykje vekt framme eg då! Sikkert pga dei store hjula, har nokså ujevn fly-stripa!
          Er den følsom på CG-justeringer eller tar den til takke med det meste?
          (takk for svaret, forresten)
          Hans-Olav Malkenes
          Kalveid
          5419 Fitjar
          hansolavm@gmail.com

          Fitjar Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            De er ikke på mer en en 0,5cm i diameter og sitter ca. en halv centimeter lenger ut en bambustangen og en halv cm lenger in på vingen en stangen. de 1,5cm merkene er fra produksjon av vingen.

            Comment

            Working...
            X