Unconfigured Ad

Collapse

Små skala elektrofly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Små skala elektrofly

Det gikk plutselig opp for meg at det i mange år har vært mange nydelige små skala-modeller på markedet som bare har ventet på alt det lekre som etterhvert fins av små elektromotorer, regulatorer og LiPo-batterier!
    Strikkmodeller! Ja, strikkmodeller!
    Kjøpte meg nylig en Herr Pitts som skal få GWS elektromotor og miniutstyr ombord og gjøres airborne som RC-modell.
    Herr har mange flotte skala "strikkmodeller", det samme gjelder Guillow`s rikholdige modellsortement. Alternativ til depron.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!
  • olle
    • May 2002
    • 708

Disse er heller ikke dumme. http://no.rcmodeller.net/content.asp?showAdvId=109 Ser virkelig bra ut og flyr "femmenalt". Koster nesten ingenting. Bare å putte i mikroutstyr (motoren er bra nok), lage til ror/overføringer, så er de klar.

Comment

• Niklas
      • Sep 2003
      • 899

Går de modellene ann å sette radioutstyr i ?
      Hvor tungt kan det vere?
      Det hadde vert artig å fly et så lite modellfly, man kan jo sitte verandaen en flott sommerdag da.

Comment

• olle
        • May 2002
        • 708

Ja. Eneste bakdelen er at utstyret som kan brukes koster en del. Lithium batterier og servoer på 5-6 gram.

Comment

• Niklas
          • Sep 2003
          • 899

Har servoer og mottaker,hva koster sånne batteri?

Niklas

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Ja, de modellene var jo utrolig billige..
            LiPo må du regne med noen få hundrelapper på, prisene faller stadig. Sjekk hos en av våre annonsører nemlig Griffin, har de laveste prisene jeg har sett.

Comment

• Mossie69
              • Apr 2002
              • 684

Sjekk også http://www.sbrcmodels.com/ i Australia, de har fantastiske modeller. Jeg kjøpte en Mustang, fikk den ferdig montert, trukket og 2 servoer installert for litt over 1000-lappen, inkludert frakt. Den flyr OK på 7 celler, bra på 8 og jeg forventer friske fraspark med Hacker B20 istedefor speed 400.

Modellene er ikke like skalatro som Herr og Guillows, men likefullt bra.
              Anders Valland
              Trondheim

Comment

• olle
                • May 2002
                • 708

Jeg kjøpte en Mustang, fikk den ferdig montert, trukket og 2 servoer installert for litt over 1000-lappen, inkludert frakt.
                Hvordan fikk du til det? Hvor mye over 1000 lappen? Rene modellen koster jo nesten 900,- ikke trukket uten noe som helst utstyr (motor,servo,regulator osv).

Comment

• Mossie69
                  • Apr 2002
                  • 684

Vel, jeg spurte dem

Jeg ba om et tilbud på modellen som beskrevet, og da fikk jeg en pakkepris. Jeg mener bestemt at selve modellen dengang lå under 100 australske dollar, og kursen var omkring 4.50.
                  Anders Valland
                  Trondheim

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Jøss

Comment

• Mossie69
                      • Apr 2002
                      • 684

Jeg gikk inn på sidene deres for å se på priser...det virker som de har et mer profft opplegg nå. Tidligere gjorde de dette på hobbybasis, og noen av dem syntes det var veldig morsomt å bygge.

Men jeg ser at prisene har økt, likevel tror jeg du får et godt tilbud om du ønsker en ferdigbygd sak. De er meget flinke, og har levert en del utrolige modeller. Jeg vet at flere på ezone har bestilt i minste detalj (bestemte selv tape fro panel-linjer, mønsteret etc. samt dekor). de har også bygget enkelte modeller med både flaps og opptrekkbart understell...

For min del var det viktig dengang å få en ferdig bygd modell da jeg selv ikke hadde tid. Men jeg var vel heldig, da.....
                      Anders Valland
                      Trondheim

Comment

• olle
                        • May 2002
                        • 708

Vel.... Det blir vel mer 2000,- nå da? Fiks ferdig. Tidene forandrer seg. Ikke alltid til det bedre. Kronekursen også. AUD til 4,50. Mai/Juni 2003? Desverre litt sent ute nå.

Comment

Working...