Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex AcroMaster!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex AcroMaster!

    Hei.

    Driver og vurderer nytt fly. Har nå formosa, men begynner nå og bli slitt.
    Har sett meg ut Acromaster`n og vurderer å bestille fra Elefun.

    Siden finnes ikke

    Er dette ok pris eller?
    Hvordan er den å fly i forhold til Formosa? Synes formosaen har veldig høy landingshastighet. Er Acromasteren mer lettflydd sånn sett? Har en åker å lande på.
    Hvilke servoer er å anbefale?
    Har nå mottaker (act pico 4 kanals) og Futaba skysport 6, som jeg har tenkt å bruke.

    Andre tilsvarende fly og.
    Tips mottas med takk.

    Mvh

    Ole Bach
    Last edited by O.Bach; 11-08-07, 12:41.

  • #2
    En åker kan være så mangt og jeg vet ingenting om hvor god du er til å fly eller hva slags fly du vil ha, men jeg tenkte også på Acromasteren inntil jeg fikk se Fury'en fra New Power Modelisme i aksjon og ble omvendt med en gang.

    Det er jo en helt annen maskin som ikke tåler noe i nærheten av den julingen jeg antar en Acromaster kan klare, men falt pladask for hvordan den oppførte seg i lufta og den utrolig lave landingshastigheten den klarte uten antydning til å flikke.

    Har ikke fått bygd eller flydd selv enda, kitet kom i hus denne uka, men det så som sagt utrolig lovende ut.

    Rc-seilfly.no - Modellflysport
    Last edited by Tintin; 11-08-07, 17:56.

    Comment


    • #3
      Hei.

      Flyet bør tåle en støyt. Da åkeren er noe humpete. Evt en grusvei å lande på.
      Furyen er den bygd av balsa? linker til den modellen?
      Lav landingshastighet er en stor fordel.
      Har nå flydd rc- fly i ca 5 år. Begynte med en seagull cessna, E-starter og nå formosa på 3 året. Ble forresten veldig porøs etter den ble lakket med akryllakk. Har knekt 3 plasser ved canopy`en etter lakkering. Så nå er området rundt vingefeste ++ glasert med epoxylim.
      Nå holder den visst bra.
      Veier 560 gram med apache bl oppsett, e-tec 3 s 1900 mah, 3 x w - 084 servoer og 10 x 6 propell.

      Nok off - topic, noen andre fly og anbefale?

      Mvh

      Ole Bach

      Comment


      • #4
        Ja det er en balsamodell, men som sagt så kan den taes ned så sakte at du ikke trenger rare stripa.

        Rc-seilfly.no - Modellflysport
        Page non trouvée - Newpower modelisme

        Comment


        • #5
          (MFN) ModellflyNytt.no

          Jeg har også flydd formosa, og kan bare kort si at disse to ikke kan sammenlignes. Formosa er en annen type modell, og er mer en ren acro modell enn Acromaster, som er mer 3D. I det ligger det at Formosa har helt annen vingebelastning og kan ikke flyes i nærheten så seint som Acromaster.

          Ligger videoer av Acromaster på websiden min også. Link i signaturen.
          Last edited by andersh; 13-08-07, 11:39.
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            Hei igjen.

            Blir nok å gå for acromastern, da den ser veldig bra ut.
            Er elefun sitt oppsett kraftig nok? Er utrolig god service hos Elefun, så regner med å handle der.
            Har noen E-tec 3s 1900 mah batteri?
            Vil de levere nok strøm til det oppsettet?
            Har snart bursdag så får håpe at en pakke kommer i posten

            mvh

            Ole Bach

            Comment


            • #7
              Jeg tenker og på AcroMaster (se en tråd laget av Lars Andrè) Har en MiniMag soom jeg har fløyet en del. Men så fant jeg noen 3D fly til MFS og ble straks interessert sa jeg klarde å holde flyet stille i lufta i ca 7-10 sec!
              Jeg vil gjerne ha litt informasjon om hvordan den oppfører seg i lufta.
              På forhånd takk
              fly:
              - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
              - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





              Radioer:
              2 To-kannals bilradioer
              2 E-Sky 6-ch
              Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

              Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

              Comment


              • #8
                Bestilte en Acromaster igår jeg og, litt impulskjøp.

                Men var på jakt etter et 3d-fly til Trex-batterier, og ser ut som Acromasteren passer det glimrende. Er også meget svak for Elapor-materialet til Multiplex, så ble ett lett valg igrunn.

                Det som ikke blir det er motoren. Ser at Elefun anbefaler Hyperion 3019/10, men dette må da være overkill for en så liten modell? En motor som trekker nesten 50A peak virker veldig mye, ser heller for meg rundt 35A peak som passende for denne.

                Hva med en Hyperion 3007/30? Vil denne bli for liten? Andre alternativer?
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  Jeg tror siden dette er et 3D Fly, at det må has en hyperion z 3010/19 For at den skal kunne stå stille i luften. Hvis du fårstår hva jeg mener
                  fly:
                  - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                  - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                  Radioer:
                  2 To-kannals bilradioer
                  2 E-Sky 6-ch
                  Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                  Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                  Comment


                  • #10
                    Hyperion Z 3019/10 mente jeg
                    fly:
                    - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                    - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                    Radioer:
                    2 To-kannals bilradioer
                    2 E-Sky 6-ch
                    Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                    Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                    Comment


                    • #11
                      Vil framdeles tro at en 3007/30 klarer å hovre denne modellen fint, basert på tidligere erfaringer med en Katana Mini. Men skal undersøke litt på utenlandske forum før eg bestemmer meg.
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #12
                        Ok vil du skrive i denne tråden hva du finner ut av?
                        fly:
                        - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                        - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                        Radioer:
                        2 To-kannals bilradioer
                        2 E-Sky 6-ch
                        Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                        Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                        Comment


                        • #13
                          Heller mer mot en Hyperion 3013/16 nå. Ser ut som denne motoren passer bra. Kjørte den gjennom Drivecalc, som jeg har gode erfaringer med. Fikk ut 1800g statisk thrust ved 32A strømtrekk med 12x6E

                          Edit: Typisk, viser seg at Griffin-models har Extreme Flight Tourqe-motorene inne. 2818/900 av denne typen skal visstnok passe perfekt til Acromasteren. Og nå som eg hadde bestemt meg for hyperion
                          Last edited by Psyko-lefse; 02-09-07, 16:01.
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • #14
                            Jeg tror forrtsatt jeggår fom 3019/10. Men jeg får ikke kjøpt den enda. Må vente til bursdag og kansje litt til or å få råd Men når du hr fått prøvd den medmotoren du påstår er bra nokk, kan du skrive litt om hvordn den oppfører seg og om edn er vannskelig å styre. Siden jeg ikke har prøvd 3D fly før er jeg vedig usikker.Så lykeke til!!!
                            fly:
                            - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                            - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                            Radioer:
                            2 To-kannals bilradioer
                            2 E-Sky 6-ch
                            Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                            Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                            Comment


                            • #15
                              Hvis det er noen som har Acromaster så vil jeg være tilgjengelig til noen kommentarer her
                              Mvh Lars Andrè
                              fly:
                              - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                              - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                              Radioer:
                              2 To-kannals bilradioer
                              2 E-Sky 6-ch
                              Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                              Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                              Comment

                              Working...
                              X