Announcement

Collapse
No announcement yet.

zagi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zagi

    Hei er zagi noko og satse på til ein nybegynner?

    og vilken side er det han burde kjøpe den på'?
    Heli: twister medevance bell.
    Thunder tiger mini titan e325

    Radio: Futaba 6EXHP

  • #2
    Den flyr greit på lav hastighet men for en som er helt fersk tror jeg det kan oppleves litt vanskelig å se hvordan den ligger i lufta, spesielt på litt avstand.

    På en annen side så tåler zagien veldig mye juling.
    Forbruksvare er propeller og stabilisatorene på tuppen av vingene.
    Jeg har flydd min på full gass ned i bakken, vingen var like hel etterpå... men det kommer selvfølgelig an på vinkelen du treffer med da..hehe

    OM du klarer å beherske en slik vinge som første fly så har du et fly du ikke blir lei like fort som med en liten trainer.

    Fordelen er som sagt at de tåler en del, ulempen er dette med orientering og så er de jo ikke like tilgivende mtp. fingerkrøll og tenkepauser som en trainer.

    Ville nok helst anbefalt dette som et fly nr. 2 når stikkebevegelsene sitter som de skal, men jeg betviler ikke at det er mulig å få det til som fly nr. 1.

    Undertegnede mf. kjøpte hos elefun.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      ok takk.

      Har flyd real flight simulator i ca. 3-4 månder der har e flyd ein linande zagi er grei og styre der.

      og e har ein 11 fotballbane nede hos meg går det fint å fly eit fly der som for eksempel zagi der?

      Har sett på zagi på elefun det er mange forsjellige der men alle er utan radio vilken radio burde e kjøpe i tilegg?

      og burde e kjøpe komplett pakke eller ein pakke med berre vinge og motor og kjøpe resten i tilegg?
      Last edited by rc_flygeren; 30-08-07, 20:21.
      Heli: twister medevance bell.
      Thunder tiger mini titan e325

      Radio: Futaba 6EXHP

      Comment


      • #4
        Denne pakka er helt grei mener jeg å huske, var noen i klubben som kjøpte slik:
        Siden finnes ikke Børsteløs :: Pakke uten radio og lader&kategoriID=16

        Når det gjelder ting som lader og radio bør du nesten lete litt rundt på forumet for å skaffe deg litt oversikt over fordeler og ulemper med diverse radioer.
        Hovedregelen er at du får det du betaler for. Undervurder ikke gleden med en god radio du stoler på. Du bør også vurdere Spektrum DX7 og Futaba sin 2.4ghz radio.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          ok tusen takk for hjelpa.

          skal bestille fly ganske snart.
          Heli: twister medevance bell.
          Thunder tiger mini titan e325

          Radio: Futaba 6EXHP

          Comment

          Working...
          X