Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Enig med Azkiboy. Kyoshos Cessna er sommerens beste investering. Har sikkert over 50 ladinger og har trent innlegg og landing på terrassen hjemme, fløyet termikk over naboens tak etter å ha sirklet opp rundt plommetreet deres. Sikkert 15 min flytid med variert hastighet. Modellen er like hel med noen få små tapebiter. Den liker minst er å bli dunket ned fra en gren med en lang stokk, men tåler det meste av kræsj.
Men så har jeg ikke forsøkt Plantraco
Last edited by MartinK; 28-10-07, 20:44.
Reason: rettet feil innledningsvis..
Så akkurat på det plantraco flyet,den og miniumen kan ikke sammenlignes,du får mye mer kontroll over miniumen,men hvis du heller vil ha plantracoen så er det ingen som stopper deg
Stoler bare ikke helt på den magnet "servoen"....veldig u-presise...men men
Kom bare med et forslag
Syns også den plantracoen er ganske dyr,skulle nesten tro det var kofferten man betalte mest får:P
SYYYKT liten mottager...og batteriet det ser man jo ikke hehe
Lykke til med letingen
håper du finner et fly du har lyst på
plantraco er vel egentlig ikke eit "fly" det er elektronikk i micro/nano utgave,slik att man kan bygge fly som er svært små.Har handlet fly,mottaker,akutatorer,batteri og motor med propell.Har koblet opp systemet med plantraco monolith og min futaba 9c.Og alt funker etter forventningene.
hva er upresist med akutatorer?
ser veldig bra ut når man kjører disse uten belastning da.Har ikke bygget dette sammen og flydd,så eg kan ikke si noe sikkert her enda,men det ser veldig lovende ut.
Tviler ikke på att minium flyr bra.Men synes ikke det er noe særlig spennende med eit ferdigbygget plastfly i den størrelsen,som i tillegg skamler å bråker
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
....
Stoler bare ikke helt på den magnet "servoen"....veldig u-presise...
Aktuatorer er ikke mer upresise enn servoer, dette er en vanlig oppfatning blant folk som ikke har prøv disse. Oppløsningen kommer ann på mottakeren. Plantraco er absolutt blandt de aller beste når det gjelder sub micro modellfly.
Ellers så har jeg også sett på cen Cessnaen, et snasent fly. Men blir nok litt for stort spør du meg
Jeg synes Aktuatorer er lit mer u-presise en servoer,men alle har sin egen oppfatning av ting....
det eneste flyet jeg har prøvde er palm-z,men det er sikkert bedre kvalitet eller no' sånt på den plantracoen..
jeg prøver ikke å beskytte cessnaen,jeg bare sier det jeg vet av egen erfaring.
plantracoen er sikkert helt fin den,kunne gjerne tenkt meg en selv
last opp noen bilder av flyet,har lyst til å se litt nermere på det.
Jeg har ikke noe imot den plantracoen,jeg syns bare den ser rett og slett litt spinkel ut,men det må den jo kanskje får å få den vekten på så liten plass.
jeg håper indelig jeg ikke ødelegger gleden din,du har sikkert siklet over det flyet i ukesvis.
Får man kjøp de i norge eller må man bestille de over internet??
Lykke til med flyvingen
Azkiboy
"Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"
Jeg synes Aktuatorer er lit mer u-presise en servoer,men alle har sin egen oppfatning av ting....
det eneste flyet jeg har prøvde er palm-z,men det er sikkert bedre kvalitet eller no' sånt på den plantracoen..
Jeg har ikke noe imot den plantracoen,jeg syns bare den ser rett og slett litt spinkel ut,men det må den jo kanskje får å få den vekten på så liten plass.
jeg håper indelig jeg ikke ødelegger gleden din,du har sikkert siklet over det flyet i ukesvis.
Lykke til med flyvingen
PalmZ'en er vel kun av og på på sving. Plantracoen har mange sted hver vei. Når en har Bang-Bang sideror bli det selvfølgelig ikke så kontrollerbart.
Plantraco er et firma, jeg regner med at du tenker på butterflyen (4 gram). Den er nok ganske spinkel. Tror nok Carbon Butterflyen er mer solid. For tiden er nok prisen i høyeste laget for meg.
Jeg leker ganske mye med IR kontrollere for tiden, de er lette de kan få de ned under 0,20 gram...
Lykke til med flyvingen
palm-z kan man ikke samenligne med plantraco.Har ikke somlet meg til å ta noen bilder av flyet enda,men det er eit slikt http://www.bsdmicrorc.com/categoryDe...fm?catID=10043
begynner med noe enkle greier først,så får vi la det balle på seg etter vert
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
palm-z kan man ikke samenligne med plantraco.Har ikke somlet meg til å ta noen bilder av flyet enda,men det er eit slikt http://www.bsdmicrorc.com/categoryDe...fm?catID=10043
begynner med noe enkle greier først,så får vi la det balle på seg etter vert
Har en slik liggende selv. En shoestring.
har ikke fått satt den sammen ennå... Må kanskje få ut fingeren.
Har en slik liggende selv. En shoestring.
har ikke fått satt den sammen ennå... Må kanskje få ut fingeren.
Ta video når du får den i lufta!
Ja skal se om det lar seg ordne.Men må få tid til å pussle sammen dette.Mye å gjøre for tiden
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment