Unconfigured Ad

Collapse

Minium problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Minium problemer

Kjøpte meg i dag en kyosho minium som fløy utrolig pent, helt til sideroret plutselig låste seg til høyre slik at det gikk i spinn og rett ned. Og traff selvfølgelig rett på ei grein slik at vingen knakk, fikk jo limt denne selv om det var surt, men er ikke det som er problemet.

Sideroret så ut til å fungerer normalt etterpå, men når jeg testet litt nærmere inne så jeg at ved et visst utslag på stikka så vibrerer sideroret voldsomt frem og tilbake. Må vel være det samme som fikk roret til å låse seg i lufta?
    Video av problemet:
    Minium problem

Skulle vel ikke være noe problem å dra tilbake til butikken og få bytte flyet eller i allefall servoen som tuller?
    Last edited by galmania; 11-11-07, 00:04.
    Geir Amund Lindberget
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

sånn skal det ikke være. Dette vil jeg snakket med forhandleren om.Du får helt sikkert byttet det.

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Det har ikke fått seg en smell før slik at drevene i servoen er knekt?
      Har du skjøvet roret til fullt utslag for hånd f.eks.?

Comment

• arvid
        • Nov 2006
        • 1547

servoene på min minium har hele tiden hatt en litt "skjelvende" gange. Men ikke slik at det har påvirket flygingen.Og ikke noe i likheten av det vi ser på videoen. De er også ganske så trege.Men forøvrig funker alt helt greit. Artig liten sak.

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Det er mulig, sikkert ganske billige greier. Men slik hakking kan du også få om servodrev mangler tenner.

Comment

• tema95
            • Aug 2002
            • 977

En helt annen servo

Du klarer nok ikke å dra i stykker disse servoene špå den måten TinTin antyder. Dette er ikke standard oppsett slik vi er vant til. Se vedlagte bilde.
            Tror nok i stedet det er snakk om en elektronisk feil som medfører den oppførselen du har. Ta en prat med butikken du, Kyosho er veldig opptatt av å ha fornøyde kunder.

For de Miniumfile finnes det en tråd her som tar opp "alt" om Minium, ogfså mulige modifikasjoner samt ombygging til balanserør, bruk av utstyret i andre modeller osv.
            Discussion Kyosho RTF 2.4ghz Cessna indoor 380mm WS Scratchbuilt Indoor and Micro Models
            Attached Files
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

Comment

• galmania
              • Jul 2005
              • 604

Takk for svar, og beklager treg respons fra meg. Jeg skal ta med flyet til butikken i morgen og høre med de. Flyet hadde ikke vært i noe "ulykker" før dette skjedde nei, jeg testet at rorene gikk som de skulle før jeg fløy, og da var alt som det skulle.

Fikk bare fløyet et par batterier, men utrolig flott fly å ha det morsomt med når jeg ikke gidder å sende opp noe større. Fint mens man venter på at batteriet til det større flyet skal lades også.

Eneste minus med dette flyet er at delene er så forferdelig dyre, bare vingen (et depronflak) koster over 200kr. Kroppen med motor 600kr. Noen som vet om hvor man får kjøpt litt billigere deler sånn i tilfelle?
              Geir Amund Lindberget

Comment

• tema95
                • Aug 2002
                • 977

Originally posted by galmania
                ...snipp
                Eneste minus med dette flyet er at delene er så forferdelig dyre, bare vingen (et depronflak) koster over 200kr. Kroppen med motor 600kr. Noen som vet om hvor man får kjøpt litt billigere deler sånn i tilfelle?
                Ja, det er voksen pris.
                Når har det aldri vært billig å kjøpe bil i deler heller.
                Da ville nok selv en liten Golf ha kostet 1.000.000 kroner.
                Det er jo veldig positivt at Kyosho har alle delene, men det koster jo å ha et slikt lager. Og en butikk i beste strøket i Oslo samt et voksent forhandlernett.
                Det er noe vi forbrukere må betale for.

Kanskje er det like greit å kjøpe et helt fly (så sitter du til slutt med to fly uten vinger).

Hvis du ser i det tråden jeg henviste til i min forrige post er det gjort mange eksperimenter med å montere elektronikken i andre flymodeller. Da kan du i det minste lage deg noe annet!
                Mvh Terje Martinsen
                www.modellfly.info

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Spasmene ligner veldig på dem man får når ref-potmeteret ikke er bra...
                  Kan dem åpnes er det en smal sak å rense og smøre sakene, samt stramme sleperne.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tema95
                    • Aug 2002
                    • 977

Originally posted by joo
                    Spasmene ligner veldig på dem man får når ref-potmeteret ikke er bra...
                    Kan dem åpnes er det en smal sak å rense og smøre sakene, samt stramme sleperne.
                    Eeee....Æææææh?
                    Ta en titt til på størrelsen. Dette er ikke beregnet hverken for vedlikehold eller reparasjoner, med mindre du er klokkemaker med spesialitet armbåndsur.
                    Og har tilsvarende verktøy!

Nei, lever din inn og hør hva de sier i butikken.
                    Mvh Terje Martinsen
                    www.modellfly.info

Comment

• arvid
                      • Nov 2006
                      • 1547

terje. du har jo en minium, skjelver det i servoene på din modell?

Comment

• galmania
                        • Jul 2005
                        • 604

Nei tror ikke jeg skal begynne å pirke inne i elektronikken selv, da vil de nok bare skylde på at jeg har ødelagt det selv. Skal tilbake i morgen, eller da jeg får tid, får håpe de som jobber der er greie mennesker, hadde kanskje lønt seg å kjøpe det på selveste kyosho butikken, men men.
                        Geir Amund Lindberget

Comment

• tema95
                          • Aug 2002
                          • 977

Originally posted by arvid
                          terje. du har jo en minium, skjelver det i servoene på din modell?
                          Absolutt ikke. Prøvde akkurat nå.
                          Men oppløsningen er jo ikke noe å skryte av.
                          Men det virker.

Legger ved et bilde av "reiseflyet mitt". Alt samlet på ett sted.
                          Lurer på om denne går gjennom hos tyttebærpolitiet på Gardermoen?
                          Attached Files
                          Mvh Terje Martinsen
                          www.modellfly.info

Comment

• arvid
                            • Nov 2006
                            • 1547

Innholdet er jo helt kurant, ment selve kofferten så veeeldig skummel ut

Comment

• tema95
                              • Aug 2002
                              • 977

Originally posted by arvid
                              Innholdet er jo helt kurant, ment selve kofferten så veeeldig skummel ut
                              Ja, prisene til Clas er rene sprengstoffet!
                              Mvh Terje Martinsen
                              www.modellfly.info

Comment

Working...