Unconfigured Ad

Collapse

Jet Illusion

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • o-esped
    • Jul 2005
    • 224

    #1

    Jet Illusion

    Jeg er ny i dette elektro feltet og har godt til annskaffelse av en Kyosho Jet Illusion. Fint fly og har fløyet det nå to ganger uten store problemer.

    Men to problemer har dukket opp.

    1. Den har en tendens til å flikke når jeg drar mye utslag på høyderoret. Kan dette skyldes feil CG eller feil angrepsvinkel på vingen eller for mye utslag på ror?

    2. Jeg føler ikke jeg har maks trøkk i den. På de videoene jeg har sett på youtube så går det jo kvast unna med dette flyet. Jeg flyr med en 30amp regulator og en 800mah 3 seller. Nytt alt sammen. Men når jeg prøver en loop så mister den fort hastigheten sin og dupper nesa på toppen. Noen forslag til hva det kan være? For lange ledninger?

    Modellen veier ikke mer en 346 gram flyferdig.
    Mvh.

    Ole Chr. Espedal
    __________________
    Scale Warbirds of Norway
    www.scalewarbird.org
    __________________
    Kyosho Piper Cub
    Hangar 9 P-51 Mustang
    Great Planes Super Decathlon
    Hirobo Shuttle Plus
    Top-Flite P-40E Gold Edition
    Kyosho Jet Illusion
    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
    Mini Mag (Trainer for min far)
    E-Flight AT-6 Harvard
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

    #2
    Sån umidellbart så kan det se ut som om det kanskje er batteriet som er begrensningen din, 30amp regulator og bare 800mah batteri. En annen ting kan jo være at motoren du kjører ikke er vassere rett å slett..

    Et tips er å teste et større batteri, med større mener jeg mer MAH og ikke spenning, først hvis du har et liggende og se om du kan få mer ut av systemet på den måten, hvis ikke er nok ny motor OG batteri eneste løsningen, ihvertfall sån jeg ser det.
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

    Comment

    • o-esped
      • Jul 2005
      • 224

      #3
      Her er det brukt den orginale motoren som står på vifta som andre flyr med. 700mah til 800mah er anbefalt. Prøvde med 1200mah men da ble det for tungt å jeg måtte ha lagt nesten like mye vekt bak i flyet om dette skulle ballansert rundt CG.
      Mvh.

      Ole Chr. Espedal
      __________________
      Scale Warbirds of Norway
      www.scalewarbird.org
      __________________
      Kyosho Piper Cub
      Hangar 9 P-51 Mustang
      Great Planes Super Decathlon
      Hirobo Shuttle Plus
      Top-Flite P-40E Gold Edition
      Kyosho Jet Illusion
      Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
      Mini Mag (Trainer for min far)
      E-Flight AT-6 Harvard

      Comment

      • arvid
        • Nov 2006
        • 1547

        #4
        Du hakkefor mye høyderor da?

        Comment

        • o-esped
          • Jul 2005
          • 224

          #5
          Jo jeg tror det. Fløy en tur i går ettermiddag og da hsdde jeg justert ned utslaget å det hjalp. Grunnen til at jeg ikke har fullt trøkk er kanskje fordi jeg har ladet batteriet feil så jeg skal prøve med ett nytt batteri så får vi se.
          Mvh.

          Ole Chr. Espedal
          __________________
          Scale Warbirds of Norway
          www.scalewarbird.org
          __________________
          Kyosho Piper Cub
          Hangar 9 P-51 Mustang
          Great Planes Super Decathlon
          Hirobo Shuttle Plus
          Top-Flite P-40E Gold Edition
          Kyosho Jet Illusion
          Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
          Mini Mag (Trainer for min far)
          E-Flight AT-6 Harvard

          Comment

          Working...