Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taxi 2400 - 4270 watt - slepefly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei Audun!

    Taxien din lever i beste velgående og har nå hangarplass i Vestfold ( Svarstad )

    Den har fortsatt en FG-36 i nesa (som forøvrig er en nydelig motor) men jeg vurderer sterkt å bytte den ut med f.eks en DL-50, fordi planen er å slepe en Ventus på 4,8 m, 7-8 kg.
    Dette blir vel helt på kanten siden totalvekta blir på 14-16kg, FG-36 yter vel ca.3,5 hk.
    Du har jo god erfaring med slep......tro du det holder med 100 m stripe og FG-36 eller er det en 50 cc som må til ?

    Legger ved noen bilder av Taxien.

    ( som du ser Audun så blir den godt tatt vare på, hangaren holder alltid 22 grader og underlaget er 15mm eikeparkett...hehe )

    Mvh
    Stian
    Attached Files
    Last edited by Liebas; 24-04-09, 22:33.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Haldor View Post
      Hei Audun. Du kan på Pulse'n tilbake igjen hvis du vil
      Her må vi bli enige om noe! Bor i Malmø for tiden, så vi får ta det med tiden, eller når jeg er på besøk i Sandnes.

      Originally posted by joo View Post
      Laget ei svært enkel slepekobling på min, bare basert på en alu-vinkel og litt filing. Montert på den bakre vingeskru-bjelken. Eneste mod på modellen er et par små slots i vingebakkant.
      God idé! Man kan og gjøre dette med en alu-vinkel med hull i, og støtstang gjennom/bak, lignende oppsettet jeg hadde på min.

      Originally posted by Liebas View Post
      Hei Audun!

      Taxien din lever i beste velgående og har nå hangarplass i Vestfold ( Svarstad )

      Den har fortsatt en FG-36 i nesa (som forøvrig er en nydelig motor) men jeg vurderer sterkt å bytte den ut med f.eks en DL-50, fordi planen er å slepe en Ventus på 4,8 m, 7-8 kg.
      Dette blir vel helt på kanten siden totalvekta blir på 14-16kg, FG-36 yter vel ca.3,5 hk.
      Du har jo god erfaring med slep......tro du det holder med 100 m stripe og FG-36 eller er det en 50 cc som må til ?

      Legger ved noen bilder av Taxien.

      ( som du ser Audun så blir den godt tatt vare på, hangaren holder alltid 22 grader og underlaget er 15mm eikeparkett...hehe )

      Mvh
      Stian
      Godt å høre at den fortsatt har det fint! Jeg tror FG motoren blir i snaueste laget, men det meste går vel med erfaring og ferdigheter i begge ender av lina.

      Er dere usikre, kan dere jo prøve med et mindre fly først, eller prøv et sted hvor dere får nok høyde ved å gå rett frem til at seilflyet kan lande trygt et sted.

      Jeg er ikke veldig erfarern med sleping selv, men vet nok til at om det går galt, så er det som regel ett av flyene som staller i en sving. Gjerne når man har fått såpass med høyde at man sliter med å se høyden på flyene i forhold til hverandre, men da er man jo høyt nok til å lande trygt.

      Lang post...
      Audun

      Comment

      Working...
      X