Unconfigured Ad

Collapse

Hvor skal tyngdepunkt være?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

Da var jeg stort sett klar, Ikke store jobben med denne lille leken. Kanskje noen vill se resultatet.
    Det som gjennstår er feste av velkro inne i kroppen til veste av batteri, og selvsagt prøveflyving (som ikke ser lyst ut her i Oslo om dagen).

Trenger hjelp med en sak; hva i gloheite skal jeg gjøre med den monster-antenna som sitter på denne mottakeren??? Den er jo 2-3 ganger flyets lengde...

Takk for hjelp!

Peter
    Attached Files
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Den antenneledningen kan du surre rundt et lite balsaflak på f.exs 2x5 cm, alt ettersom hva du får plass til inni der. Bare pass på at vindingene ikke berører hverandre. Litt teip i hver ende, så sitter det. Kanskje du mister litt rekkevidde med dette, men det er vel ikke mye du trenger på den flua der uansett?
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

• Propepperell
        • Jun 2005
        • 1093

Originally posted by bad scientist
        Den antenneledningen kan du surre rundt et lite balsaflak på f.exs 2x5 cm, alt ettersom hva du får plass til inni der. Bare pass på at vindingene ikke berører hverandre. Litt teip i hver ende, så sitter det. Kanskje du mister litt rekkevidde med dette, men det er vel ikke mye du trenger på den flua der uansett?
        Takk! Hehehe, nei. Noe heftigere enn litt inndoor eller ute i hagen blir det jo ikke.
        Kan vel legge til at vekta ble 110gr, noe mer enn ønsker, men det er "pleeeenty" av krefter så det vil nok ikke ha noe å si.

Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

Comment

• Larsern
          • Sep 2007
          • 756

Artig prosjekt!

Hvor mye veide saken orginalt da? Masse power er en dårlig erstatning for lav vekt, men denne tåler vel 110gr?

Men.. I disse elektro tider.. Hvor får man kjøpt strikkpower-fly?

Comment

• Propepperell
            • Jun 2005
            • 1093

Hei.
            Jeg veide den aldri før, desverre...
            Helt tom veide den 38gr. La meg gjette at strikk og propeller veide, la si 20gr. Oppskatter vekte til kanskje 60gr eller noe slik.
            Denne modellen kom fra Ken på Griffin faktisk.
            Fløy den med guttepjokken 2 ganger før strikken røyk - så ble det enda en leke til far!

Jeg ville tro at vekten er helt kurrant. 50cm SPV og kanske mye vinge burte vel funke som julig det!?

Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

50 cm på litt over hundre gram? bare litt mer en deglene på micropylons det! den flyr nok ja.
              Med den vingeprofilen kan du nok regne med et kraftig løft når du gir på litt. Jeg ville nok programert litt nedror på overste halvdel av throttlestikka!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• Propepperell
                • Jun 2005
                • 1093

Takk, jeg kan tenke meg heftig stig her ja, men for hvert svar du gir melder seg nytt spørsmål. Hvordan gjør men dette da? Dette er noe nytt for meg. Jeg flyr med Eclipse 7 og har ikke brukt en slik funksjon før, enn mindre satt meg inn i om denne funksjonen er mulig på denne senderen.

Fler gode svar?

Takk, Peter
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

Comment

• bad scientist
                  • Oct 2006
                  • 1506

Jeg bruker optic, men jeg tror det er omtrent det samme. Det finnes en funksjon som heter pmx-mix. der setter du en kanal som master( i dette tilfelle throttle) og en annen kanal som slave. ( ja riktig.. høyderor!) på opticen har den to "gain"instillinger; en når stikka er under halv gass, og en over. Hvis du stiller slaven på f.eks 10-20% negativ mens throttlestikka er på toppen, så vil slaven(høyderor) trekke litt ned når du gir gass. Har gjort det på de fleste fly med flat eller undercambered vinge, og det sparer deg for en del høyderorjobbing. Jeg vet at funksjonen finnes på senderen din, men jeg kan bare optic, så jeg er ikke helt sikker på hvordan du må gjøre det...hvis du klarer å presse elektronikk inn i den lille kjerra der, er jeg sikker på at du fikser dette!

Rettelse: 10-20% er sannsynligvis alt for mye!!!
                  Last edited by bad scientist; 01-02-08, 22:08. Reason: brainfart

Steinar B Johansen
                  Lillehammer mfk

Comment

• Propepperell
                    • Jun 2005
                    • 1093

Takk Steinar. Dette finner jeg ut av.
                    Hvor mye da? 5-10%?

P
                    Peter Rahm
                    Siggerud
                    Cirrus RCFK

Comment

• bad scientist
                      • Oct 2006
                      • 1506

Tror det er en god idè å starte forsiktig med alt som får fly til å peke nedover.
                      Mixen kan sikkert legges til en bryter i tillegg, så kan du bare slå den av hvis det ikke føles komfortabelt. start med kanskje 5, og se hva som skjer, sammmenlikne, med hvordan det oppfører seg uten mixen på, så blir det alltid lettere å se hvor man vil. umulig å gi et tall her, er jeg redd.

Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

Comment

• Propepperell
                        • Jun 2005
                        • 1093

Takk, da var det gjort.
                        Spennende å teste!
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

Comment