Unconfigured Ad

Collapse

Hyperion cap 232 10e

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

Hyperion cap 232 10e

Har gått til innkjøp av en cap 232 10e.
    Ser på Elefun at de anbefaler hyperion z-2213 20 (http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000)
    Er denne (http://www.throttlestore.com/motorer...r.aspx?lang=NO) motoren et alternativ? Eller er det noen andre her som har denne cap'n som kan anbefale et oppsett?

Holder det med HS55 servoer i flyet?
    -= www.samundsen.net =-
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

hei jeg hadde hyperion su-31 med hyperion z-2213 20 og 20a regulator og de oppsettet funker knall bra kan anbefale de. den andre motoren du linket til vet jeg ikke noe om,
    hs55 servoer holder fint til de flyet. men vil anbefale deg og ikke feste vingene med strikk som de står i byggebeskrivelsen bruk heller et strips, jeg brukte strikk og i en loop så røyk strikket og de gikk ikke godt. med strips så skjer ikke de.
    mvh stin
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• Aerial
      • Sep 2007
      • 263

er ikke noe strikkfeste på dette flyet, vingen blir festet med skruer så vidt jeg har sett i manualen... noen andre som har noen formening om den andre motoren vs. hyperion sin? tenker da på ytelse...
      -= www.samundsen.net =-

Comment

• Aerial
        • Sep 2007
        • 263

Da var den klar...

Da er flyet klart for maiden, fikk siste delene jeg trengte i posten fra Elefun i dag
        Har enn så lenge "lånt" motor og esc fra en Cessna Bird Dog som jeg har, hyperion z-2213 20 motor...
        Blir maiden vellykket så må jeg nok investere i ny motor og esc slik at Bird Dog'n kommer på vingene igjen...

Noen her som har testet Hyperion Cap 232 10e?
        Hvordan er den å fly?

Får satse på pent vær og lite vind i morgen, så får vi se......
        -= www.samundsen.net =-

Comment

• Aerial
          • Sep 2007
          • 263

Da var det gjort...

Maiden ble unnagjort før helga, morsomt fly har flydd hele helga....
          Var ute og luftet cap'n i dag også, men i dag gikk det ikke så veldig bra...
          Noen som har vært borti at motorbukken på flyet knekker sånn helt uten videre?
          Virker som om motoren har vridd istykker motorbukken, men det skal vel egentlig ikke være mulig...?

Finnes det noen som selger reservedeler til hyperion cap 232 10e forresten?
          Motorbukken ble som sagt til fin fin sagflis, cowlingen er så som så, ble litt skadet i front, men kun kosmetisk. Fikk heldigvis landet flyet pent og rolig uten motorkraft.

Video --> http://samundsen.net/filmer/cap232_knekk.avi
          Last edited by Aerial; 24-03-08, 16:40. Reason: Video lagt ut...
          -= www.samundsen.net =-

Comment

Working...