Announcement

Collapse
No announcement yet.

FVK Diamond "F5B"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FVK Diamond "F5B"

    Har da mottat mitt sett av dette flyet. Skal prøve å oppdatere tråden så ofte så mulig...
    Blir et relativt "billigt" oppsett med Hacker FAI, Kontronik FAI18 på 4S og 15*15 prop.
    Vingen er extremt tynn...Max 10mm servoer, så det er en liten utfordring.
    Attached Files
    Last edited by jijohans; 08-09-08, 09:32.
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

  • #2
    Pen flymaskin!!

    Ser ut som den går fort når den ligger på gulvet!
    Hvor selger de sånne? og hva er ditt "relativt billige oppsett"?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Skal følge med på denne tråden Jim Ikke så mye aktivitet rundt F5B her til lands virker det som. Må du lage motorfestet/firewall selv på Diamonden? Har ikke fått begynt montereringen av Siren GP jeg kjøpte enda. Zoom hotlineren fra Baudismodel er forhåpentligvis også rett rundt hjørnet nå. (har ventet litt for å få Graupners C-271 tynne vingeservoer)
      Lykke til med prosjektet
      Ronny Strand
      Brønnøysund

      Comment


      • #4
        Motorspantet er ferdig med 2 forskjellige hullmønstre. Skal laminere det med 3mm carbonplate og duk før den støpes in i kroppen.Kommer bilder..

        Modellen er handlet fra fvk.de. I norge tar du kontakt med Thorbjørn på rcseilfly.no, han ordner det meste. Ellers har man soaringusa.com eller espritmodel.com

        Når det gjelder priser så koster dette følgende:
        Modell 450€
        Motor 300$
        Reg 250$
        Batteri 150$
        prop med spinner 50$
        Servoer 250$
        motakker 50€
        rx batteri 50$

        Oppgir prisene i euro og dollar for jeg handler mesteparten i utlandet. Mva kommer selvfølgelig i tillegg.
        Last edited by jijohans; 26-02-08, 12:03.
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Går sakte og roligt fremover...
          Har laget motorfeste, håper det skal holde...Havner på 150A+ på 4S 4900Neu celler...
          Venter på at spinner og servoer skal ankomme fra SoaringUSA og Espritmodel.
          Attached Files
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #6
            Så ut som du har vært nøye her. Skal lage selv jeg også. Fant dette tipset i en byggetråd med å kutte ut fra en printplate, men det så jo mye bedre og sterkere ut ditt verk
            Attached Files
            Ronny Strand
            Brønnøysund

            Comment


            • #7
              Bare å lamminere 2 plater det...Er en fordel å sage hakk i festet slik at limet har mer å feste seg i. Med regulatoren i FAI mode er det bra torque når propellern bremses opp..
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #8
                Skal lage hakk for bedre limfeste. (hadde ikke tenkt på det selv) Det blir vel som du sier litt belastning når motoren slås av i +200km/t og regulatoren bråbremser 15X15 propellen. Kjekt å få tips på dette å slippe å lære på den harde måten. Mitt fly ligger fortsatt urørt og venter på de siste servoene. Skulle ha hatt meg en ny radio også, med mulighet for forskjellige flyfaser (butterfly på trottle og motor på egen trepunkts bryter). Ser du har en MC-22. Hvordan har du evt satt opp denne?
                Her er foresten noen bilder av mitt Zoom fra Baudismodel med oppsettet levert fra Thorbjørn & Kåres
                Attached Files
                Ronny Strand
                Brønnøysund

                Comment


                • #9
                  Har 3-punkts bryter på throttel stikka, butterfly når bryteren er i bakre posisjon(Landing), regulator når den er i midten (Normal) og regulator når den er i forrerste posision (Speed).Skal bytte om slik at jeg får regulator på en touch bryter, enten på stikka eller på senderen, kun av/på til motor... Rgulatorene ligger ikke del gass ved disse strømtrekk.. Og når man kjører Jazz regulatorene i FAI mode, kutter de etter få sek, hvis du ikke har full gass...

                  Men nå er det ut for å fly, skal teste min Mibo Astra med ny motor Fun 480-42 5.2:1 på 3S, gikk greit på 480-33 så skal bli artig å se forskjellen...
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • #10
                    Litt oppdatering...
                    Motorfestet er støpt inn i kroppen, bruker Locktite Hysol, et av de sterkere epoxylimene som er, samt en drøm å jobbe med da det ikke renner...
                    God plass til LiPo..
                    Spinner annkommet, ser at bladene lengter etter å få skjære noe luft..
                    Attached Files
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #11
                      Dette ble bra Får kopiere metodene dine etterhvert som du avslører he he
                      Har du fått festet inn vinge/høyderor servoene. Ser at det er litt arbeid med dette på Zoom`en og disse to modellene er svært like. Støper du fast servoene dine? eller monterer du med slike servomount fester. Vingene er ganske tynne så det er ikke spes god plass. Gruer meg også litt til montering av høyderorservo. men har heldigvis en fin byggetråd av Zoom med masse tips og bilder

                      Zoom F5B Review - RC Groups

                      Lykke til videre Jim
                      Ronny Strand
                      Brønnøysund

                      Comment


                      • #12
                        Hehe...Det er vel det som er meningen med forum...
                        Blir en D60 i halen og den tror jeg jeg støper fast med epoxy og carbonfiber rowing..
                        I vingen blir det servorammer fra www.servoframes.com og hs5125 servoer, rammene fra de bygger ikke mere enn selve servoene så det blir spennende hvordan det blir...Overføringene på denne blir z bend i ene enden og vinkel med en stopper i andre, null slark her..
                        Tviler jeg får gjordt noe med dette før jeg reiser på jobb igjen.Posten er utrolig treig og har tullet med pakken min fra Susa siden 13.mars, men nå ser det ut som det er på tur til rett postkontor...
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • #13
                          Ja, da er det påtide med en oppdatering igjen..
                          Har fått montert haleservo D60 og vinge servoene 5125. Er nesten ferdig å programere radio også... Mangler bare batteri fra Neumotor 4S4100 30C.
                          Noen bilder:
                          Attached Files
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                          Under construction:
                          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                          Comment


                          • #14
                            Så ut til å være greie fester det der jim. Trangt om plassen inni der
                            Ronny Strand
                            Brønnøysund

                            Comment


                            • #15
                              Blir bra dette Jim

                              Har du brukt mange D60 før? Jeg har erfart at servohornene har vært sprø, men det ser ut som du har en annen type enn jeg har brukt.
                              Bruker du chop eller ballonger i epoxyen når du støper inn servorammene?

                              Interessant med den typen epoxy fra Loctite. Hvor fins den å kjøpe? Har nettopp oppdaga at noe amerikansk epoxy jeg kjøpte ble så sprø etter herding at man kunne knipse ut delene... Aaaargh.

                              Nettopp ferdig med en ny 60" hangrotte, og sida jeg var såå utålmodig at jeg ikke kunne vente på servorammene jeg hadde bestilt limte jeg inn furulister og skrudde 125`ene på. Tabbe! (Gjett om det vises på vingeskinnet?) Aaaargh igjen.

                              Håper nesa holder når du drar på og bremser opp motoren. Mye torque.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X