Unconfigured Ad

Collapse

Multiplex acromaster

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.Bach
    • Aug 2004
    • 116

    #1

    Multiplex acromaster

    Skal på mandag hente meg en Multiplex acromaster med føgende oppsett:

    Servoer: 2xHS85MG (sideror/høyderor), 2xHS65HB (balanseror)
    Motor: Hyperion Z3013 16turn
    ESC: ELE 30A, + ekstern BEC 3A 6V

    Noen forslag til batteri?

    Har Etec 1900 3s batteri som jeg bruker i en formosa nå.

    Regner med dette blir for puslete.

    Skal bruke en act pico 4ch mottaker.
    Tips gjerne om forbedringer, forsterkninger++.

    Mvh

    Ole Bach
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

    #2
    Du kan nok bruke batteriet du har, og gå for lettest mulig oppsett.
    Skulle jeg rukt 3S hadde jeg sett på noe rundt 2500, men har satt opp med 4S2250...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    • Stin
      • Jan 2007
      • 629

      #3
      hei
      gå for denne pakken

      passe fly tid med den og masse power, ville ha byttet ut den motakeren med en annen, denne er bra

      mvh stin
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment

      • Ludo
        • Mar 2007
        • 190

        #4
        Gratulerer med kjempeartig fly

        Originally posted by O.Bach
        Skal på mandag hente meg en Multiplex acromaster med føgende oppsett:

        Servoer: 2xHS85MG (sideror/høyderor), 2xHS65HB (balanseror)
        Motor: Hyperion Z3013 16turn
        ESC: ELE 30A, + ekstern BEC 3A 6V

        Noen forslag til batteri?

        Har Etec 1900 3s batteri som jeg bruker i en formosa nå.

        Regner med dette blir for puslete.

        Skal bruke en act pico 4ch mottaker.
        Tips gjerne om forbedringer, forsterkninger++.


        Ole Bach



        Eg bruker/anbefaler desse:
        https://www.unitedhobbies.com/UNITED...idproduct=5636 (sjekk prisen ....) saman med Hyperion Z-3019 12 og APCE 13x6,5 , då leverer dei 48-49A kontinuerleg utan å bli meir enn såvidt lunka,dette overgår med god margin andre såkalla kvalitetsbatteri eg har.... har målt statisk trust til i overkant 1800 g, dette oppsettet er nok litt i overkant av kva motoren eigentleg er designa for.... men huhei som det går
        Dessutan må eg berre få sagt at Acromasteren er eit utruleg kjekt fly, berre pass på at du er VELDIG nøye med ballanseing av prop og spinner, har høyrt at vibrasjoner mot motorfestet over tid kan føra til at nasepartiet blir skada "beyond repair"
        Hans-Olav Malkenes
        Kalveid
        5419 Fitjar
        hansolavm@gmail.com

        Fitjar Modellflyklubb

        Comment

        • Litespeed
          • Jun 2005
          • 1064

          #5
          kjører 3 celler lipo 3700 mah, kan fly i en evighet , jada merker ikke noe til tyngden på denna maskinen...
          Øyvind

          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

          Comment

          • andersh
            • Apr 2003
            • 1734

            #6
            Jøss... det siste der var jo en liten murstein..

            Jeg har Acromaster og den flyr som en kule med 20c 1900mAh batterier. Jeg brukte også noen 2500mAh i den og det funket bra det, men jeg merket at det var litt mer vekt i den da...

            All info om min her:

            Video her: http://rc.andersh.com/html/videofile.php?VidUID=1346

            Og regner med du har sett review'en av modellen her:
            http://www.modellflynytt.no/articles...ter/Side1.html

            Det er ett kanonfly!

            Desverre må jeg ha ny kropp til den. Noe galt skjedde da jeg mistet foam-spinneren i luften. Etter det har jeg nesa på modellen rista i filler flere ganger. Jeg har bytta/balansert propell og propelladapter og ingenting hjelper. Limer det opp etter alle kunstens regler, og på første turen så flerrer den opp igjen hele fremre partiet på flyet. Flerrene går "skrudd" bakover fra motoren så jeg begynner å lure på om det fortsatt er vibrasjoner, kanskje i selve motoren, eller om det rett og slett er nesa som er blitt for svak etter limingene.

            Bestiller meg snart en ny modell, og kanskje en ny motor. Har ikke helt hatt tid til å se på det så mye den siste tiden...
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment

            • Guest

              #7 Unapproved
              Hei Godtfolk...
              Har en Acromaster jeg og, som jeg bare har hatt oppe et par tre gang. Kjører med Hobbykong motor.


              Merket at det var enorme vibrasjoner ved 1/2 trottel og mere....Bytta propell og adapter.
              Men det var samme f.... vibrasjoner...

              Så litt på motorfeste.. Og motoren er det kun 2 stk. skruer som passer i di orginale hullene til motorfestet...
              Di to andre skruhullene har galt mål mellom seg i forrhold til motoren..
              OK...Kansje litt lite der tenkte jeg....

              Prøvde og sette monteringsplaten som fulgte med motoren i mellom motor og mpx motorfeste(Den med alle justeringskruer for downtrust og høyretrekk)
              Dette gjorde susen.....Full trottel og bare vibrasjon som jeg annser som normalt....

              Har bestilt 2500 mah batteri...Da mitt 4000mah kun har 12c og dermed ikke brukbart.
              Ser rc.andersh kjører på 1900...Så skal ut ut og prøve med 2250mah i dag...
              Satte på dupro sine parkflyer ski...Funka som bare det på snøen selv med 4000Mah...

              Kan anbefales...

              Comment

              • O.Bach
                • Aug 2004
                • 116

                #8
                Hei.

                Takker for gode svar.
                Skal bestille batteri på elefun. Rundt 2-2500 mah. Hvor lang flytid får man da? Vil ha den lettest mulig helst. Hvordan er acromasteren å fly i forhold til formosaen? Tenker på landingshastighet og slikt.
                Synes formosaen har høy hastighet under landing.


                Mvh

                Ole Bach

                Comment

                • Psyko-lefse
                  • Feb 2004
                  • 1438

                  #9
                  Setter du den opp med flaps kan du lande den i gåhastighet. Tror ikke du kommer til å få noen problemer med for høy landingshastighet.
                  Morten Smøraas

                  Comment

                  • O.Bach
                    • Aug 2004
                    • 116

                    #10
                    Hei.

                    Da var acromasteren i hus. Var jo helt som ny.
                    Skal bestille batteri. Hvor skal CG være på den?
                    Gleder meg som en liten unge.

                    Mvh

                    Ole Bach

                    Comment

                    • O.Bach
                      • Aug 2004
                      • 116

                      #11
                      Hei.

                      Har sett på dette batteriet:



                      Er det brukbart?

                      Mvh

                      Ole Bach

                      Comment

                      • Badevakt1
                        • Jan 2007
                        • 79

                        #12
                        Hei.

                        Jeg har et selv, men har ikke brukt det enda da jeg akkurat har begynt å fly AcroMasteren min. Og de to turene jeg har testet meg selv og flyet har jeg brukt det Kong Power 1800mAh som fulgte med fra Elefun, det fungerer utmerket.
                        Ser du har et svakere oppsett en det Elefun selger (Motor: Hyperion 3019/10 og ESC: Hyperion Titan 50A) og da får du mindre kraft ut av motoren, og dermed mindre strømforbruk så med det 2200mAh batteriet kan du fly lenge.

                        Arnt.

                        Comment

                        • O.Bach
                          • Aug 2004
                          • 116

                          #13
                          Hei.

                          Har nå fått tatt jomfruturen, og er imponert hvor bra det flyr. Gikk snorrett med engang. Trengte nesten ikke trimme den. Cg var perfekt.
                          En ting jeg lurer på noen som vet hvilken regulator jeg har? Den heter ELE 30 A? Har ikke bruksanvisning til den. Skulle ha programmert den. Synes at motor henger igjen når jeg gir gass(tar et lite øyeblikk etter å gitt gass, før den reagerer)

                          Noen som kan hjelpe?

                          Mvh

                          Ole Bach

                          Comment

                          • O.Bach
                            • Aug 2004
                            • 116

                            #14
                            Hei igjen.

                            Var nettopp ute og fløy. Merket rett etter take-off at motor vil kutte ved pådrag. Dette skjer det første minuttet etter take-off. Kan så throttle helt ned, og gi på igjen og motor kutter på nytt. Hva har det seg? Kan det være regulator?

                            Får også noen små glitcher i begynnelsen. Flyet kan plutselig svinge eller stige.
                            Hva skyldes det? Har sjekket alle ledninger og mottaker ligger lang unna strømførende kabler. Antenne rett ut av kroppen.

                            Hjelp mottas med takk.

                            Mvh

                            Ole Bach

                            Comment

                            • Psyko-lefse
                              • Feb 2004
                              • 1438

                              #15
                              Høres ut som det er batteriet ditt som er tomt, eller dropper for mye i spenning ved høyt strømtrekk, slik at cut-off'en slår inn. Sikker på at batteriet var oppladet?
                              Morten Smøraas

                              Comment

                              Working...