Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elle melle...Hvilken kontakttype tro..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elle melle...Hvilken kontakttype tro..?

    Goddag!

    JST eller Deans? - Hvilken av disse typene bør jeg velge til innendørsmodeller av type
    Click, Blade, Pico Stick osv..?

    Står foran innkjøp av Evo batterier og disse samt flere andre merker kommer uten
    kontakter...

    I tilfelle Deans...Hvilken av kontaktene brukes til plusspol? Den "liggende" eller den
    "stående"..?

    Mvh Einar - så er masekråka på gang igjen...men takker alikevel for innspill...

  • #2
    Microdeans

    Heisann , bruker selv Microdeans på innedørs funker bra det, http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1220 Hvis det er vanlig deans du prater om så står vel + eller - på baksiden av kontakten hvis jeg ikke husker feil. JST er vel litt vanskelig å lodde da.. enten må du fjerne ledning på batteri eller skjøte dem. Tror jeg har valgt microdeans , siden de fleste batteri og kontrollere kommer med ledning uten noe kontakt.
    Last edited by caravelle; 06-03-08, 03:03.
    Tom Jonny Pettersen
    http://www.bodomfk.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by caravelle View Post
      Heisann , bruker selv Microdeans på innedørs funker bra det, http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1220 Hvis det er vanlig deans du prater om så står vel + eller - på baksiden av kontakten hvis jeg ikke husker feil. JST er vel litt vanskelig å lodde da.. enten må du fjerne ledning på batteri eller skjøte dem. Tror jeg har valgt microdeans , siden de fleste batteri og kontrollere kommer med ledning uten noe kontakt.
      Der lærte jeg noe nytt igjen! Takk Tom! - Microdeans...Sett dem, JA...Tenkt på dem, NEI...

      Mvh Einar - lærekurven flater litt ut etterhvert...Også med stor takk til AWH!
      Last edited by ERJ; 07-03-08, 01:18. Reason: N-Norsk talemåte kontra norsk rettskriving, "slaker"???

      Comment


      • #4
        Bruker Deans på store pakker og skulle jeg valgt om igjen idag p små pakker hade jeg også valgt Deans små der.

        Bruker nå Stecker 2mm / Robbe 2 mm som fungerer helt greit det også.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by affa View Post
          Bruker Deans på store pakker og skulle jeg valgt om igjen idag p små pakker hade jeg også valgt Deans små der.

          Bruker nå Stecker 2mm / Robbe 2 mm som fungerer helt greit det også.
          Hjertelig TAKK!

          Mvh Einar - hva i himmelens navn skulle en ufaglært gjort uten dette forumet?

          PS...
          Takk Klaus og alle dere andre!

          Comment


          • #6
            For å slippe kompatibilitetsproblemer, har jeg valgt å bruke 4mm gullkontakter på alt av batterier, regulatorer, ladekabler, loggere o.s.v, uansett størrelse. Blir noen få gram ekstra, men pytt, pytt...
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Ec3?

              Jeg har lest mye skryt på rcuniverse om E-Flite sine EC3-kontakter. Gullpluggene er litt knotete å få inn i plasthylsa (må bankes inn fra baksiden), men skal visstnok funke bra.
              Smallsize har dem på lager.
              Erling Svegre
              Vangsvik
              Senja Modellflyklubb

              ____________________________________
              Futaba 9C super
              Edge 540 (60size) Saito 100 GK
              E-Flite Mini Funtana - Park 480 BL 1020kV
              Mustang P-51 - OS 25FX
              SIG Ninja
              Blue Phoenix
              ArtHobby Colibri-V
              Reichard Grob G103C Twin Acro III

              Comment

              Working...
              X