Unconfigured Ad

Collapse

hvilken butikk tro??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amatøren
    • Mar 2008
    • 32

hvilken butikk tro??

det jeg lurer på er hvor kan man få kjøpt utstyret til og lage et hjemmelagd fly. hvis det er noen som så ver så snill og legg det ut her. det trenger kke være en hel liste men forslag til ka jeg burde kjøpe
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Originally posted by amatøren
    det jeg lurer på er hvor kan man få kjøpt utstyret til og lage et hjemmelagd fly. hvis det er noen som så ver så snill og legg det ut her. det trenger kke være en hel liste men forslag til ka jeg burde kjøpe
    Skal du ha hjelp må du nok spesifisere noe mere...Hva du har tenkt og bygge flyet av
    osv...

Mvh Einar -

Comment

• amatøren
      • Mar 2008
      • 32

Originally posted by Mk.V
      Skal du ha hjelp må du nok spesifisere noe mere...Hva du har tenkt og bygge flyet av
      osv...

Mvh Einar -
      det jeg skal bygge det av er depron. jeg har to dårlige motorer, men trengerb sterkere. så trenger jeg motaker og sender. og verktøy

Comment

• ERJ
        • Aug 2007
        • 935

det jeg skal bygge det av er depron. jeg har to dårlige motorer, men trengerb sterkere. så trenger jeg motaker og sender. og verktøy
        Velger og tro at du finner noe for enhver smak her...

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=18527

Lykke til!

Mvh Einar - veldig moro at noen kreerer og konstruerer selv...veldig lærerikt!

Comment

• amatøren
          • Mar 2008
          • 32

Originally posted by Mk.V
          Velger og tro at du finner noe for enhver smak her...

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=18527

Lykke til!

Mvh Einar - veldig moro at noen kreerer og konstruerer selv...veldig lærerikt!
          tusen takk for alt. har bestilt noe allerede

Comment

• bjeff
            • Jul 2007
            • 2010

Du trenger en børsteløs motor som passer til vekten på flyet, passende regulator (esc) og lipobatteri, feks fra espritmodel.com. Batteriet trenger en balanseringslader. Motoren trenger propell, bruk "prop-saver", en strikk, så sparer du propellen.

Av radioutstyr kan det anbefales en Spektrum DX6 eller DX6i, da får du også med mottaker og servoer.

Du trenger vasse kniver, feks skalpeller du kan kjøpe på apoteket. En flat metalllinjal er også en fordel, samt vinkeljern.

Dessuten trenger du lim, feks foam-safe CA-lim og aksellerator. Det er også praktisk med limpistol til å feste bla servoer. Fem minutters Epoksylim er bra til bla motorfeste og vingefeste.

Videre trenger du pianotråd i passende tykkelser mellom servoer og ror, samt evt understell, og gjerne karbonrør til forsterkning og evt vingefeste.

Andre ting: Rorhorn, hjul, strikker til vingefeste, tape eller "hinges" til å feste rorene, finér til motorfeste og understellsfeste, og "velcro" til å feste batteriet.

Internett er forøvrig din beste venn, søk!
            Anders Eiebakke
            90078513

Comment

• amatøren
              • Mar 2008
              • 32

Originally posted by bjeff
              Du trenger en børsteløs motor som passer til vekten på flyet, passende regulator (esc) og lipobatteri, feks fra espritmodel.com. Batteriet trenger en balanseringslader. Motoren trenger propell, bruk "prop-saver", en strikk, så sparer du propellen.

Av radioutstyr kan det anbefales en Spektrum DX6 eller DX6i, da får du også med mottaker og servoer.

Du trenger vasse kniver, feks skalpeller du kan kjøpe på apoteket. En flat metalllinjal er også en fordel, samt vinkeljern.

Dessuten trenger du lim, feks foam-safe CA-lim og aksellerator. Det er også praktisk med limpistol til å feste bla servoer. Fem minutters Epoksylim er bra til bla motorfeste og vingefeste.

Videre trenger du pianotråd i passende tykkelser mellom servoer og ror, samt evt understell, og gjerne karbonrør til forsterkning og evt vingefeste.

Andre ting: Rorhorn, hjul, strikker til vingefeste, tape eller "hinges" til å feste rorene, finér til motorfeste og understellsfeste, og "velcro" til å feste batteriet.

Internett er forøvrig din beste venn, søk!
              tusen takk skal prøve og finne alt

Comment

• bjeff
                • Jul 2007
                • 2010

Glemte at du også trenger en digitalvekt! Kjempegøy med depron, ikke så farlig når vi styrter. Er nybegynner selv, og har lært meg endel om bygging og flying først og fremst via nettet. Hvilket fly skal du bygge?
                Anders Eiebakke
                90078513

Comment

• amatøren
                  • Mar 2008
                  • 32

Originally posted by bjeff
                  Glemte at du også trenger en digitalvekt! Kjempegøy med depron, ikke så farlig når vi styrter. Er nybegynner selv, og har lært meg endel om bygging og flying først og fremst via nettet. Hvilket fly skal du bygge?
                  jeg vet ikke hva det heter men har funnet enkkelt prosjekt på internett.

Comment

• amatøren
                    • Mar 2008
                    • 32

jeg har vert ute og det var første gang jeg prøvde og ta en bakke letting som gikk rett i dass. tror du det er trygt og bøye tilbake stanga som holder propelen. dette var med mitt nyeste og eneste fly cessna 180

Comment

• Aerial
                      • Sep 2007
                      • 263

jeg har vert ute og det var første gang jeg prøvde og ta en bakke letting som gikk rett i dass. tror du det er trygt og bøye tilbake stanga som holder propelen. dette var med mitt nyeste og eneste fly cessna 180
                      går sikkert å bøye tilbake motorakslingen, men kan risikere at den knekker av mens du flyr... bytt heller til ny motoraksling...
                      -= www.samundsen.net =-

Comment

• amatøren
                        • Mar 2008
                        • 32

Originally posted by Aerial
                        går sikkert å bøye tilbake motorakslingen, men kan risikere at den knekker av mens du flyr... bytt heller til ny motoraksling...
                        hvet du vhor jeg kan få tak i det???

Comment

• Aerial
                          • Sep 2007
                          • 263

hvet du vhor jeg kan få tak i det???
                          Hva slags fly har du? Merke assa...
                          Eller navn på motor?
                          -= www.samundsen.net =-

Comment

• amatøren
                            • Mar 2008
                            • 32

Originally posted by Aerial
                            Hva slags fly har du? Merke assa...
                            Eller navn på motor?
                            quan li hvis det hjelper deg noe. flyet er cessna 180. hvis det er det du mener

Comment

• Aerial
                              • Sep 2007
                              • 263

quan li hvis det hjelper deg noe. flyet er cessna 180. hvis det er det du mener
                              aldri hørt om quan li desverre, mulig noen andre kan hjelpe...
                              -= www.samundsen.net =-

Comment

Working...