Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei
Jeg finner ikke igjen tråden der noen 2mm blå plast plater ble omtalt. Det var et plast-firma her i oslo som solgte disse som palle beskyttere eller noe i den duren.
Da fant jeg det selv. Kanalplast var det det het. Noen som vet om det er kanalplast i Oslo? Har kjøpt en Unique fra MS Compositt som jeg tenkte å bygge en ny kropp til. Tanken var en firkantet kropp som er hul inni, og som smalner av bakover.
Denne skal så utstyres med med floates. denne modellen er i Epp og med kroppen i kanalplast vil nok gjøre denne uknuselig, samt at jeg får gjemt elektronikken inne i kroppen.
25a esc, KA22-15M, og 3S 1320mah.
Da fant jeg det selv. Kanalplast var det det het. Noen som vet om det er kanalplast i Oslo? Har kjøpt en Unique fra MS Compositt som jeg tenkte å bygge en ny kropp til. Tanken var en firkantet kropp som er hul inni, og som smalner av bakover.
Denne skal så utstyres med med floates. denne modellen er i Epp og med kroppen i kanalplast vil nok gjøre denne uknuselig, samt at jeg får gjemt elektronikken inne i kroppen.
25a esc, KA22-15M, og 3S 1320mah.
Er det noen som selger løs canopy?
De to stedene i Osloregionen der jeg kjøper plast (ikke til modellfly)
er plastkompaniet.no og vink.no . Jeg vil anta at begge stedene fører kanalplast. Dette er uten sammenligning de beste stedene for plast i byen.
Hei
Har kommet over hvit kanalplast i 3mm. De er på 140x100cm og vekten er henholdsvis 450g pr kvm og 600g pr kvm. Aberet er at jeg må kjøpe pakker a 15stk.
Hei
Har kommet over hvit kanalplast i 3mm. De er på 140x100cm og vekten er henholdsvis 450g pr kvm og 600g pr kvm. Aberet er at jeg må kjøpe pakker a 15stk.
450g pr kvm er vel ikke så værst vekt?
Torsen
Hvis du er mer opptatt av vekt en utseende, så går det greit å fjerne litt plast med kjernebor og erstatte det med pakketape.. Man må eksperimentere litt til man finner ut når man Virkelig begynner å svekke strukturen, men men kan fort spare 20-30% vekt.
15 Stk er ikke mye. Når du har bygd èn så kommer du til å kjenne en rar kribling bak i hodet, som bare går over når du bygger en ny SPAD. Det er svært vanedannende.
Etterhvert, så kommer du til å slutte å tenke på elaporvinger, og istedet bare kjøpe en 30 kroners furulist på byggmaker, og pakke den inn kanalplast. Du kommer ettterhvert til å få behov for å designe egne fly, og slutte å være redd for å krasje.
Det finnes en støttegruppe for sånne som oss...
www.spadtothebone.com Hvis ikke det er nok, så har vi også www.spadworld.net
Det finnes andre støttegruppe for plastavhengige også, men disse to er mer en nok for nå!
Mvh. AP anonyme plastoholikere
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment