Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp til skjev EPP vinge...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torsen
    • Jan 2008
    • 83

Hjelp til skjev EPP vinge...

Hei
    Når jeg setter sammen vingene på min Unique fra MS-composit, så ser jeg at vinge halvdelene er litt vridde. Flapsene står i forskjellig høyde inn mot kroppen, selv om begge står i nøytral stilling. Tips om å få rettet dette ut?

Er litt fristet til å teste ut varmepistol, men da er vel flyet brått borte

En annen ting, er at jeg er fristet til å lime de sammen sånn at de får en rett overflate på oversiden, og en lett v-vinkel på undersiden. Er dette å være på bærtur?

Torsen
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Du skulle sett mine etter at posten hadde laget bananfasong på pakken!
    Ikke bruk varme. Legg vingene i press på en rett flate over natta. EPP har korttidsminne når det gjelder fasong.
    V-formen skal være slik den blir nå vingehalvdelene limes sammen.
    Fred Larssen

Comment

• Torsen
      • Jan 2008
      • 83

Okay, takker. Men hvordan fester jeg elektronikken på denne? Ikke minnst batteriet?

T

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

Originally posted by Torsen
        Okay, takker. Men hvordan fester jeg elektronikken på denne? Ikke minnst batteriet?

T
        Her er noen bilder av min: http://www.modellflynytt.no/showpost...00&postcount=5.
        Batteriet er festet med borrelås. Regulator og ekstern BEC er festet med dobbeltsidig tape. Skar ut et rom til mottageren i kroppen mellom ballanserorene. Alle servokabler er skjult i kroppen ved å skjære slisser i EPP'en å dytte de inn (ala det man gjør med hyssingen som brukes som forsterkning). Det ble litt plunder da servokablinga enten ble for kort eller for lang.
        Lykke til!
        Fred Larssen

Comment

• Torsen
          • Jan 2008
          • 83

Det så ikke dumt ut flarssen. Hvordan liker du kjærra? Jeg har valgt denne da jeg ikke har så sans for akro/3D flyging. Liker mer å bare herje litt rundt med loops, roll og kule svinger i stor fart En kamerat har det samme, og vi tenkte å jage hverandre litt rundt. hehe. Kanskje med sånne bånd hengende fra vingene? Er ikke helt sikker på sånne løp heter. Men morro ser det ut...

Comment

• bad scientist
            • Oct 2006
            • 1506

Combat kalles det, og jeg tror det er hysterisk morro. Finner bare ikke noen i nærheten som er like lite redd for modellene sine som meg.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

Originally posted by Torsen
              Det så ikke dumt ut flarssen. Hvordan liker du kjærra?
              Den flyr fint. Den mistet noe av de fine flyegenskapene når jeg satte på 3S A123, så den fungerer best med lette batteripakker, f.eks. 3S 1000-1200mAh.
              Som nevnt i andre tråder er depron halen litt for skjør.
              Fred Larssen

Comment

• Torsen
                • Jan 2008
                • 83

Originally posted by bad scientist
                Combat kalles det, og jeg tror det er hysterisk morro. Finner bare ikke noen i nærheten som er like lite redd for modellene sine som meg.

Jeg har funnet en liten epp-kjerre på elfly.dk med ca 60cm vingespen. Jeg og en kamerat skal kjøpe hvert vårt å kjøre race som f... Det flyet skal jeg love deg vi ikke skal være redde for. he he

Comment

Working...