Unconfigured Ad

Collapse

Valg av børsteløs regulator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antares
    • May 2005
    • 122

Valg av børsteløs regulator

Skal snart komplettere en elektroglider med en Axi 2814/20. Tenkte å drive den med Ni-cd/Ni-mh, samt 4 stk servoer. Problemet virker å være at de fleste regulatorer ikke håndterer 4 stk servoer (BEC), eller har jeg misforstått? Noen som har forslag til regulator som jeg kan bruke, og med BEC som takler 4 stk. servoer? Dessuten lurer jeg på risikoen for feil/svikt i denne elektronikken, og at man da står uten forbindelse sender-mottaker?? Er det kanskje best å bruke eget mottakerbatteri?

Og btw, noen som har handlet med Northeast sailplane products-erfaringer?
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Jeg har uten problemer brukt 4 microservoer på en esc,på en JP pretty elektroseiler. Det kommer sikkert litt an på strømtekk og slikt. Hva slags fly er det snakk om her?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• flarssen
      • Jan 2005
      • 1842

Spenningen på batteriet spiller en vesentlig rolle dersom det ikke er switchet BEC i regulatoren. Er det mere enn 8 celler vil de fleste slite med fire servoer. Spesifikasjonene sier som oftest hvor mange servoer de takler ved ulike spenninger. Hvor mye strøm en servo trekker er rimelig variabelt, så det er bare en pekepinn.
      Fred Larssen

Comment

• Antares
        • May 2005
        • 122

Det er snakk om en Proxima. Hva er switchet BEC? Tenkte å bruke 9-10 celler hvis det blir plass, dvs 10,8-12 v batteri. Noen som har spesifikke anbefalinger til regulator?
        Last edited by Antares; 18-05-08, 10:50.
        Hilsen Hans Petter Yttergård...

Happy20-Mk Kato
        Rainbow-Pilot
        Mighty Knight-Marutaka
        Antares-Simprop
        Supra Fly 25-Pilot
        Electra-CG
        Calmato sports-Kyosho
        Venus 40-GP
        Laser 200-Sebino models
        Proxima-Reichard

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

En switchet BEC regulerer spenningen uten å "brenne" bort overskuddet slik en linær BEC gjør. Den tåler derfor høyere inn-spenning uten å gå varm.
          Jeti har regulatorer med switchet BEC: http://www.hobby-lobby.com/jetispin.htm
          Fred Larssen

Comment

• bengtern
            • Oct 2005
            • 313

En lineær regulator vil for eksempel regulere en motstand for å gi mottakeren 4,8V fra 12V inn, men en switchet vil pulse full spenning for så å glatte pulsinga til en jevn og lavere spenning før den gis til mottakeren(glatting gjør at syklisk 1ms med 12V+1ms med 0V gir omtrent 6V ut). Det siste gir langt mindre effekttap. Og det er selvsagt bakdeler og lemper ved begge deler.
            -----------
            Bengt

Comment

• jijohans
              • Dec 2005
              • 1169

Kontronik Jazz eller Jive regulator løser dine problemer hvis du skal bruke BEC..
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

Working...