Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett til en Harrier 3D 46-size?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett til en Harrier 3D 46-size?

    Heisann!
    Har nå gitt opp nitromotorer fullstendig etter at først en billigmotor og så en O.S-motor har sviktet meg i dette flyet...

    Har mer eller mindre bestemt meg for en hacker A50-10S til motor (hele A50-xxS-serien er aktuell hvis noen har andre begrunnede meninger). Mitt valg er begrunnet med dårlig bakkeklaring til store propeller, og dermed ønske om mer turtall.
    Jeg har en flightpower Synergy 45amp regulator liggende et sted... Denne er da heeeelt i grenseland av hva som er anbefalt, og regner med å måtte bytte ut denne.
    Trenger også batteri og lader til dette oppsettet da jeg bare har 3-cells batterier fra før.

    Ps. Er også postet under teknisk-biten av forumet...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

  • #2
    Er det ingen som har noen innspill her?
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Heisann

      Les denne. Page not found

      Synd du ikke lyktes med Osen,
      Futaba 10C Fasst
      Last Down 3XL V3
      Spirit Elite
      Primo
      Hellcat
      Sukhoi
      Pt 19
      Ucd
      Bossanova
      Giles 202
      Boomerang
      Mojo
      Ultra Stick
      Riva Silver X
      Laser 3d
      Hobbyrommet er fullt av leker.

      Comment


      • #4
        Hvordan er den Hackeren kontra Eflite power 60?
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

        Comment


        • #5
          Det ferdige oppsettet ble som følger:
          Hacker A-50 12S
          Flighttech synergy 75AMP ESC med Switching BEC
          Flightpower Evolite V2 5s1p 4250mah LiPo
          Stort motorfeste i alu.
          APC-E 14x10 propell
          Lader+balanserer

          Flyet er montert (uten cowling da den jeg har hadde masse hull fra en O.S-motor), og testflydd. Balansen ble helt perfekt ut fra specs til flyet, og har muligheten til å justere ca 2-3 cm på batteriet både forover og bakover. Vekten ble akkurat den samme som med tom tank på O.S'en.

          Resultat:
          Flyet er lettflydd som fy, og spretter opp fra bakken som en rakett på 3-4 flylengder med full gass og fullt høyderor. Bra fart på full speed og kraft nok til å dra trygt ut av hover hvis du kommer på tynn is. En anelse for mye torquerolling etter min smak, men jeg skal forske litt på propellstørrelse for å se om jeg finner noe jeg liker bedre. Vurderer også 3-blads propell for mere thrust og mindre fart, men har hørt at disse ikke er så veldig godt egnet til motorer med lavt turtall?

          Når flyet kommer raskt ned med nesa under en vanlig roll, er ikke det et tegn på at det er litt fremtungt?
          Remi A. Sørensen - 94877903
          Leder i Lofoten RC-Klubb

          Comment


          • #6
            Da har flyet vært i lufta noen ganger til, og nå begynner ting å dra seg til...
            Må få laget meg en ny cowling, da propellen kom for langt ned til å bruke den originale (som uansett var full av hull etter O.S.'en).
            Hadde forøvrig en nestenkatastrofe av en nødlanding/kontrollert krasj her om dagen. Hadde hatt det litt for travelt med å fly den første gangen. Den fancy ESC'en min sto på standard instillinger, så når jeg gikk fra høyt til lavt og så opp til høyt turtall for fort igjen mistet jeg all kraft fra motoren. Etter hjelp og innspill fra Emil (Vesterålen RC og RCPro.no - Tusen takk for hjelpen!) en sen søndagskveld på stripa kom vi fram til at dette skyltes manglende brems på motoren samt feil timinger til motoren. Mekanikken kan tydeligvis svikte for proffene også, så vi fikk ikke programmeringskortet til å funke, men dette skal ryddes opp i så fort som mulig.

            Ellers er flyet fortsatt til framtungt, men ikke så mye at det går ut over annet enn de skarpeste 3D-egenskapene. Som acro-fly er dette meget bra, og etter at jeg har dratt motoren helt bak til torpedoveggen (må ta bort en støtte på motorfestet først (2 umbraco-lignende skruer ev et rart format som jeg ikke har nøkler til)) vil jeg tro det blir perfekt til mitt bruk!
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment

            Working...
            X