Unconfigured Ad

Collapse

700 mah kontra 1500 mah

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samsung
    • May 2003
    • 184

700 mah kontra 1500 mah

Flyr i dag med et 11.1/700mah Li-Poly batteri(Kokam) på en extra 300 depronmodell med 36" vingespenn fra foamyfactory.com.

Til sommeren vurderer jeg å lage 40" versjonen og har i tillegg tenk på å kjøpe inn et batteri til slik at jeg har 2 stk. Som dere sikkert har forstått er det 1500mah versjonen jeg lurer litt på. Dette batteriet veier 80 gram mer enn det jeg har nå(hvis jeg ikke husker feil). 40" vingespenn vil jo naturligvis veie litt mer enn 36" så da regner jeg med at 700 mah batteriet ikke holder så veldig lenge av gangen.

Flyet jeg har nå veier 294 gram så vekten på det nye flyet blir da 294+litt depron+litt lim. Det er ikke så ofte det er HELT vindstille så det nye flyet som er litt tyngre tåler kanskje mer vind. Eller kanskje det ikke tåler så mye grunnet større vingespenn. Huffda ble litt rot dette men for å gjøre det hele kort; bør jeg holde meg til 700 mah for å spare vekt eller gå for 1500 mah. Flyet jeg har nå hovrer med litt over halv gass hvis jeg ikke husker feil.
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6935

Jeg ville satset på 700, har nesten ikke brukt 1200 i Vertigoene mine pga at det er tydelig tyngre med det største... Min neste Vertigo skal dessuten ikke få noe lakk, bare tusjes for å få det enda lettere
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Samsung
      • May 2003
      • 184

samsung

Har ikke brukt lakk jeg heller, kun tusj. På nært hold ser det ikke så kjempebra ut men på litt avstand er det helt ok.

På tegninga til 36" versjonen anbefales det 1200 mah og på tegninga til 40" og 44" versjonen anbefales det 2100 mah. Så jeg får se hva jeg finner på til sommeren . Vertigoen er vel et enda lettere fly en det jeg bygger antar jeg?

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6935

Min første Vertigo ble 285 gram flyklar, mens min siste ble 305 gram... den var noe lakk på, og den fløy ikke så bra. Nå går jeg for tusj, enda mindre servoer/mottaker og regulator og fremdeles 700-pakke. Er så fornøyd med Nippo-motoren at den havner i nr. 3 også
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...