Flyr i dag med et 11.1/700mah Li-Poly batteri(Kokam) på en extra 300 depronmodell med 36" vingespenn fra foamyfactory.com.
Til sommeren vurderer jeg å lage 40" versjonen og har i tillegg tenk på å kjøpe inn et batteri til slik at jeg har 2 stk. Som dere sikkert har forstått er det 1500mah versjonen jeg lurer litt på. Dette batteriet veier 80 gram mer enn det jeg har nå(hvis jeg ikke husker feil). 40" vingespenn vil jo naturligvis veie litt mer enn 36" så da regner jeg med at 700 mah batteriet ikke holder så veldig lenge av gangen.
Flyet jeg har nå veier 294 gram så vekten på det nye flyet blir da 294+litt depron+litt lim. Det er ikke så ofte det er HELT vindstille så det nye flyet som er litt tyngre tåler kanskje mer vind. Eller kanskje det ikke tåler så mye grunnet større vingespenn. Huffda ble litt rot dette men for å gjøre det hele kort; bør jeg holde meg til 700 mah for å spare vekt eller gå for 1500 mah. Flyet jeg har nå hovrer med litt over halv gass hvis jeg ikke husker feil.
Til sommeren vurderer jeg å lage 40" versjonen og har i tillegg tenk på å kjøpe inn et batteri til slik at jeg har 2 stk. Som dere sikkert har forstått er det 1500mah versjonen jeg lurer litt på. Dette batteriet veier 80 gram mer enn det jeg har nå(hvis jeg ikke husker feil). 40" vingespenn vil jo naturligvis veie litt mer enn 36" så da regner jeg med at 700 mah batteriet ikke holder så veldig lenge av gangen.
Flyet jeg har nå veier 294 gram så vekten på det nye flyet blir da 294+litt depron+litt lim. Det er ikke så ofte det er HELT vindstille så det nye flyet som er litt tyngre tåler kanskje mer vind. Eller kanskje det ikke tåler så mye grunnet større vingespenn. Huffda ble litt rot dette men for å gjøre det hele kort; bør jeg holde meg til 700 mah for å spare vekt eller gå for 1500 mah. Flyet jeg har nå hovrer med litt over halv gass hvis jeg ikke husker feil.
Comment