Unconfigured Ad

Collapse

GWS EStarter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Høres meget bra ut trondb
    Uaktuelt uten flottører for min del, har for øyeblikket 6 små elektromodeller stående på stua i alle konfigurasjoner, 3D, FUN, acro og "skala" warbird`s så det er muligheten til å fly på vann som er interessant. Da duger en superenkel lettfløyet sak best. Har visst en 370 med gir ledig også, kanskje den duger?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• mailman13
      • Mar 2004
      • 172

Tror en 370 passer midt i blinken, det er vel oppsettet i T3D Wild Beast du tenker på? Den er nok langt sprekere enn standard GWS 350-400 som er vanlig å bruke. Med 10x4.7 propell vil den bli flott.

Vurderer selv å putte inn noe sprekere, kanskje 7.4V rett og slett er for liten spenning til 400 motoren? Jeg har koblet til en 7S nicad bare for å prøve og det virker som den trekker noe bedre statisk på bakken (trekker 8A i stedet for 7.2A også). Har ikke prøvd å fly med det siden alle nicad pakkene mine er for tunge.

Med børsteløs oppnår du sannsynligvis å måtte putte 30-40 gram bly i nesa for å få CG langt nok frem.

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Jeg er overbevist
        Da blir det nok en sånn på tøfler med 370`en som ganske riktig er fra T3D-en min.
        Ikke umulig at den liker 1 volt høyere spenning, men jeg har noen 1800 LiIon-pakker fra Moss hobby som både var billige og fungerer utmerket. Tenkte å bruke det jeg har nemlig. Og en av ulempene med LiPo/LiIon er at det er vanskeligere å lage pakker med akkurat den spenningen vi er på jakt etter...
        Tenk deg en kav stille kveld ved et lokalt vann, litt summing av motoren og vannet som drypper fra flottørene på landingsinnlegget

Satte en MicroTex i nesa på en ShockFlyer nettopp, og som du nevner: Små børsteløse kan bli FOR lette. Tenk å legge bly i en ShochFlyer..
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• mailman13
          • Mar 2004
          • 172

Jeg trekker tilbake det om motorkraften, gir og motor er nå kjørt inn og det er akkurat passe power i forhold til flytypen.

Med 10x4.7 hovrer den nesten, den henger et lite sekund i lufta mens den borrer et hull i lufta stort nok til å falle rolig gjennom, hadde jeg klart å høvle av den 50 gram tror jeg faktisk den hadde blitt hengende der.

Jeg har fått et nytt problem, når jeg kutter motoren brenser regulatoren opp propellen, men hvis jeg har for stor fart vil den begynne å gå igjen og flyet stopper omtrent opp og faller rett ned, ikke så praktisk midt i en paradesving 2 meter over bakken i det batteriet tar slutt

Comment

Working...