Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graupner CFK propell.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vil det si at at jeg kan høyne til 26! X 12-3 blader og ha 116 Ampere med 18 meter i stig på 4600 watt? Motoren er jo ikke lunken engang.
    I såfall er det jo endel å gå på her...

    Gi meg noe å vurdere å bestille da, og hvor..
    Ser for meg en "F5B" på over fem meter vingespenn med en gang
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #32
      Originally posted by jj
      Jepp, med 26x12 3 blader begynner vi å snakke heftig morro
      http://www.workflow.as/jogrini/div/s..._explorer2.jpg
      Da stiller jeg meg selv noen spørsmål..

      "Din kommentar Gudmund,til at det er greit med 3-bladet (hub som og er lagervare)20x12 på 12 s når du har 20x12 på 10 s, viser nok at du ikke har god greie på dette!"

      OK Torbjørn, det var to forskjellige fly du refererer til der.
      Jeg har som sagt ikke peiling.., men visste at når hverken batteriene eller motor har temperatur etter å ha kjørt ganske heftig (etter noens mål), så visste jeg også at her er det potensiale.
      Nå gjenstår det for deg å utdype begrunnelsen på hvorfor jeg ikke har peiling, eller rettere sagt, hva ville du ha gjort med det oppsettet jeg har i Explorer`n for å ta det ut max når du sier at tre blader på 20 X 12 er for mye allerede?
      Jeg både tror og håper det der var noe du trodde, og ikke hadde beregnet deg fram til.
      Last edited by Soarer; 05-12-08, 12:38.
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #33
        Optimalt oppsett, vekt 9,4 kilo.

        Sånn ser det ut nå så langt:

        116 Ampere
        3 blader 26 X 12
        18 meter vertikalt stig pr sek med den vekta.
        4600 watt

        Men lurer fremdeles litt på om å ta steget opp til å få "samme" vingesuset på vei opp som ned. Condoren var ganske rå på det, men den har 10 celler, en Hacker B50 Xl og toblader Graupner 20 X 12. Kanskje jeg skal sette inn en Neumotor 1521 i den også, og sette på de tre 26 X 12? og 12 celler.. Hmmmm...

        Men "problemet" her er Explorer`n, for å få den helt til det ytterste jeg vil ha den.
        Den kostet meg 22 lapper (før jeg visste at Griffin var forhandler, så kjøp hos han).
        Har en grei motor nå, batterier og ESC likeså, men bytter glatt ut hva det måtte være for å få det ultimate på rundt 10 kilo fly i vertikalen.
        Mao, jeg kan sette opp alt på nytt om det er problemet. Her er det massevis av plass..

        I så måte så er jeg lutter øre. Kom med et fornuftig men veldig kraftfullt forslag, ikke noe som er urealistisk i forhold til det som (ikke) finnes på markedet. Konkrete linker på sakene som trengs er veldig verdtsatt..
        Så får jeg ta det derfra.
        Og nei Trollet, det blir IKKE på stevne....
        Last edited by Soarer; 04-12-08, 19:49.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #34
          Det lille jeg har funnet sier/anbefaler å ikke gå over 3500 Watt på 1521-serien til Neu. Men dem er kanskje konservativ som en del andre high-end merker?
          Er vel 2230-serien til Neu som er aktuell hvis du skal opp i enda høyere effekter, men jeg er usikker på størrelsen på den serien i forhold til 1521... Kanskje den ikke lar seg klemme inn i nesa på Exploreren med 3 skohorn engang
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            3500 watt er langtifra grensa, de stempler så langt under bare for å være sikker (under 3,5kw), og har blitt berømt for å undersette sine egne produkter.
            Om det ryker en motor eller ESC, så er det der jeg vil være.
            NeuMotor er det beste som finnes, det gjelder bare å få tynet ut hver watt den kan gi.
            Det er derfor vi velger NeuMotor..

            2230 begynner å bli nok til å drive en vanlig bil... Men det er plass nok enda. Problemet begynner å bli CG. Jeg har ballansert alle batteri i cg, men har plass til 200 gram bly i halen, det tilsvarer nesten en kilo i totalvekt i ballanse der fremme, og så mye blir det ikke.
            Sette inn en større motor, det kan gå, selv om den veier over en halv kilo..
            Hva kan jeg få da i effekt på max (MAX!)?
            Og hva er settinga på propell ESC og batteri for å få det til?

            Setter pris på hjelp, jeg er jo en nybegynner.... !
            Last edited by Soarer; 04-12-08, 20:06.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #36
              Mener å ha lest på rcgroups om F5B systemer på 6-7kw! 6S og ~300A... Let og du vil finne...
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #37
                Originally posted by jijohans View Post
                Mener å ha lest på rcgroups om F5B systemer på 6-7kw! 6S og ~300A... Let og du vil finne...
                Helt sikkert. Men sia du veit om så..
                6S er uansett for lite, eller i en annen divisjon. Det her er stort og tungt..
                På forhånd TAKK
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment

                Working...
                X