Unconfigured Ad

Collapse

F-15 Park Jet by Steve Shumate

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansi79
    • Feb 2007
    • 587

F-15 Park Jet by Steve Shumate

Nå har jeg bestemt meg for og bygge litt.
    Printet ut tegninger til denne park jeten. Klipt ut alle delene i papir så nå trenger jeg og handle litt div. Lim, stag, pianotråd, plywood og balsa. 6mm depron plate kjøpte jeg her om dagen. Funnet en byggeveiledning som er lastet ned. Det ser ut som grei skurring.
    Dette blir morro

Her er et bilde av hvordan den skal se ut.

Nå var den opprindelige planen og bygge en 3d akro modell til innendørs flyving men det blir neste fly. hehe

Noen flere som har bygget noe lignende?
    Attached Files
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me
  • Tarpoon
    • Jan 2008
    • 335

Kom gjerne med mer informasjon om hvor du fant/kjøpte tegningen. Kjøpte depron, og hvilket oppsett du skal bruke

Tenkte jeg skulle i gang med et lignende prosjekt i mørketiden...
    Trond Nilsen

Comment

• Hansi79
      • Feb 2007
      • 587

Tegningen googlet jeg å fant.

Parkjets are small electric powered radio controlled park flyer aircraft, styled after military, sport, and commuter jets. Parkjets offers over 135 FREE RC Plans for download, Construction , flying tip's and techniques , for large, small profile, shock flyer parkjets, EDF radio controlled parkjet pl

https://www.6mmflyrc.com/kit-instruc...F-15%20V.3.pdf (Åpne eller lagre.)

Var i Tønsberg her om dagen for røntgen å måtte jo selvfølgelig innom norwegian modellers for og titte. Alt er jævlig dyrt der men fant depron plater. Hørt no rykter at man kan få tak i det mye billigere i byggevare sjapper.

Usikker på motor men blir børsteløs outrunner 15A ESC 3 celler batt. Kommer tilbake til dette. Dette får jeg billig på www.rcglede.no Ikke sant Ronny???? hehe

Tenkte og ta noen bilder underveis.

Dette er jo ikke en vifte modell men en med prop i rumpa.
      Sett video av det fly og det ser kult ut.

Må til moss på lørdag og handle småting. Balsa å div.
      Begynner med utskjering imorra
      Last edited by Hansi79; 23-10-08, 21:42.
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Ben_E
        • May 2003
        • 621

Denne har jeg hatt mye gøy med. Bygget først F-18 modellen og deretter F-15.

Skulle jeg bygget en ny en nå ville jeg valgt F-18, ikke så "snill" men flyr mye bedre!! Ikke noe vanskelig å fly uansett. Når den er trimma inn går den som en strek - og gøy å kunne fly rundt sakte med høy nese

Sett i gang!!

Motorvalget mitt var en Axi 2212/26 med en APC SF9x7 Ikke uendelig vertikal men ok, litt mer pupp hadde ikke gjort noe...

Ben_E
        Attached Files
        Last edited by Ben_E; 23-10-08, 21:58. Reason: motorinfo lagt til
        Ben-Erik Ness
        Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
        http://www.jetsofbergen.no

Comment

• muff
          • Oct 2006
          • 855

Dette blir spennende vettu hansi litt kjedelig at du ikke har noe klart til i morgen da!!!

Ja da skal fikse no billig greier vettu bare å stikke oppom så skal vi se hva jeg har liggende!!
          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
          Yak 54 m ASP65
          Depron vrak ;)
          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Hansi79
            • Feb 2007
            • 587

Legger ut et bilde av åssen det går.
            Fått skjært ut alle delene. (det tok tid)
            Så nå må jeg vente på resten av delene før jeg kan begynne å sette sammen puslespillet
            Attached Files

Comment

• Hansi79
              • Feb 2007
              • 587

Greide ikke helt og vente på delene så har begynt så smått og sette sammen litt saker og ting.
              Laminert nesa og canopy som hver består av 11 like deler.
              Begynt med framre del av kroppen. Mangler egentlig bare 3 kant list i balsa før jeg kan lime på bunnplata.
              Før jeg limer fast nesa i kroppen skal jeg grov skjære den så det blir enklere senere og lage den rund. Canopy blir en utfordring og få fin vil jeg tro.
              Her er et bilde av prosessen
              Attached Files

Comment

• jeeeeeeright
                • Mar 2008
                • 1052

Du har ikke vurdert å skjære canopy ut fra vanlig isopor da? Høres ganske mye enklere ut i alle fall.
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• corydoras
                  • Jul 2005
                  • 257

Brukte trekant balsalist på den første parkflyeren jeg laget, men nå lager jeg bare hjørnene med en strip av depron på ca 6x10 mm, er letter å pusse og dette er også anbefalt i de nyeste byggebeskrivelsene.
                  Så slipper man at man får et materiale som er hardere enn depronen når man skal pusse hjørnene runde

Cory

Comment

• Hansi79
                    • Feb 2007
                    • 587

Hei.
                    Skjærte ut nesepartiet igår. Det var enklere en antatt. Var egentlig som og skjære i smør
                    Med vanlig isopor får du ikke like fin finish tror jeg.

Det med 3 kant list så leste jeg at det var kun i kantene du burde bruke foam pga avrunding. (Og det har jeg brukt) Kroppen vil jo bli stivere med balsalister så vil jo tro det er en fordel?

Comment

• Ben_E
                      • May 2003
                      • 621

Originally posted by Hansi79
                      Hei.
                      Skjærte ut nesepartiet igår. Det var enklere en antatt. Var egentlig som og skjære i smør
                      Med vanlig isopor får du ikke like fin finish tror jeg.

Det med 3 kant list så leste jeg at det var kun i kantene du burde bruke foam pga avrunding. (Og det har jeg brukt) Kroppen vil jo bli stivere med balsalister så vil jo tro det er en fordel?
                      Balsalist er ikke strengt tatt nødvendig. Det blir stivt nok. Laminering av depron gir bedre resultat enn vanlig isopor. Lettere å pusse. For fin finish så bruker du vannbast gulvlakk iblandet talcum, pluss eventuell farge. Lett å pusse og gir fine overflater for lakkering

Ben-Erik
                      Ben-Erik Ness
                      Bergen Modellflyklubb

Comment

• Hansi79
                        • Feb 2007
                        • 587

Legger ut en liten oppdatering.
                        Fått litt deler. Men dem hadde ikke greid og sende 3 kant balsalist. Så måtte skjere opp firekantlisten dem sendte i stedet.

Her er par bilder av siste timers arbeid. Begynner og ta form
                        Attached Files

Comment

• Ben_E
                          • May 2003
                          • 621

Originally posted by Hansi79
                          Legger ut en liten oppdatering.
                          Fått litt deler. Men dem hadde ikke greid og sende 3 kant balsalist. Så måtte skjere opp firekantlisten dem sendte i stedet.

Her er par bilder av siste timers arbeid. Begynner og ta form
                          Balsalister er ikke nødvendig på disse modellene. En langsgående dobling med depron i "hjørnet" er mer enn nok. Det blir stivt likevell. Jeg har bygget F-18 2 ganger og har femdeles en F-15 i "aktiv tjeneste"

Hva slags motor vil du velge?

Ben_E
                          Ben-Erik Ness
                          Bergen Modellflyklubb

Comment

• Hansi79
                            • Feb 2007
                            • 587

Fant ut det blir litt balsa og resten foam lister. Balsalistene kunne jeg nok sikkert droppet helt men nå har jeg limt fast 2 stk så da får dem lov til og være der

Ang åssen motor jeg skal ha er jeg usikker på. Forslag. Vil jo gjerne ha litt pulver. hehe

Comment

• Hansi79
                              • Feb 2007
                              • 587

Trenger tips til motorvalg. Det er jo et hav av motorer og velge mellom + at jeg skjønner lite av alle betegnelsene.

Som sagt trenger jeg en motor som drar nok og vel så det.
                              Last edited by Hansi79; 11-11-08, 14:35.

Comment

Working...