Unconfigured Ad

Collapse

Tape til hengsler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karmann
    Moderator
    • Oct 2006
    • 735

Tape til hengsler

Hei folkens.
    Jeg holder på å montere sammen et depronfly til innebruk. Er det noen spesielle preferanser ang hvilken tape jeg skal bruke til hengsler? Vil vanlig blank "kontortape" funke? Prøvde en type i går men den syns jeg sitter dårlig.
    På forhånd takk for input.

Mvh
    Morten
    Mvh
    Morten Aase
  • Edvin
    • Nov 2005
    • 134

Har prøvd flere typer, men limet i 3M eller TESA sine teiper sitter.
    teip fra biltema eller europris virker ikke.
    selv har jeg to typer en blank og lett fra 3M og en litt mer soloid med fibertråder fra TESA. kjøpte mine på Noe Engros.
    Edvin
    ------
    http://home.no.net/hansenmh

Comment

• RCpro
      Forhandler
      • Dec 2005
      • 293

"Dubro 916" hengsletape, eller maskeringstape fungerer helt supert. Maskeringstape er selvfølgelig ikke så fint..
      Emil Nilsen
      www.rcpro.no

Comment

• Karmann
        Moderator
        • Oct 2006
        • 735

Takk for tips! Skal ta meg en runde innom en kontorrekvisitabutikk på vei hjem og se etter 3M. Om ikke det gir napp blir det Dubro 916 fra RCPro.

Mvh
        Morten
        Mvh
        Morten Aase

Comment

• limvingen
          • Jan 2006
          • 210

3M micropore - hvit "plastertape" fra apoteket sitter på "alt". Finfin til hengsling på depron og epp.
          Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• Karmann
            Moderator
            • Oct 2006
            • 735

Originally posted by limvingen
            3M micropore - hvit "plastertape" fra apoteket sitter på "alt". Finfin til hengsling på depron og epp.
            Fint, da har jeg det som backup.

Takk for innspill.
            Mvh
            Morten Aase

Comment

• ofremmi
              • Sep 2002
              • 490

Et siste altenativ. I mange år har jeg brukt en såkalt 'Crystal Clear Tape' til 'alt mulig' med hell, også til hengsling på depronmodeller (og seilfly før compositt-alderen). I gamledager (80-tallet) var det Cellux sin 'Crystall' som gjaldt (var vrien å få tak i), i de senere årene har jeg brukt en som bare heter 'Crystal Clear Tape'. En stund var den å få tak i på Claeson, sist jeg kjøpe noen ruller var det faktisk på Europris (de har mye sk.., men ikke alt er ubrukelig).
              Attached Files
              www.ofremmi.info

Comment

• elektrodude
                • Sep 2006
                • 1342

Har brukt samme tape som Ofremmi til hengsling med stort hell.Har brukt litt forskjellig tape,og alle eg har brukt har festet på depron.Bruker også tape til å dekorere med,og bestilte en kasse fra disse gutta http://www.tapebrothers.com/category-s/39.htm med farget pakketeip.6 farger og 6 ruller av hver,so eg har tape i 100 år
                Likte også godt navnet på dette firmaet
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

Comment

• william123
                  • May 2005
                  • 2330

Originally posted by ofremmi
                  Et siste altenativ. I mange år har jeg brukt en såkalt 'Crystal Clear Tape' til 'alt mulig' med hell, også til hengsling på depronmodeller (og seilfly før compositt-alderen). I gamledager (80-tallet) var det Cellux sin 'Crystall' som gjaldt (var vrien å få tak i), i de senere årene har jeg brukt en som bare heter 'Crystal Clear Tape'. En stund var den å få tak i på Claeson, sist jeg kjøpe noen ruller var det faktisk på Europris (de har mye sk.., men ikke alt er ubrukelig).
                  Har selv brukt denne tapen mye og på mye depron, men den sitter ikke påšalle typer. F.eks den vil ikke sitte skikkelig på Click'en min. Bygde nettopp en FancyFoam modell. Der fulgte det med en tape fra 3M som het Blenderm. Mye brukt i USA og virkelig en kanontape!
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Krazy-K
                    • Jul 2006
                    • 339

Originally posted by Karmann
                    Takk for tips! Skal ta meg en runde innom en kontorrekvisitabutikk på vei hjem og se etter 3M. Om ikke det gir napp blir det Dubro 916 fra RCPro.

Mvh
                    Morten
                    Dubro 916 er vel produsert av 3M (det står i alle fall 3M Blenderm inni min rull som er kjøpt på RCpro). Jeg har brukt denne på flere områder, og den sitter meget bra på depron. Samtidig er den litt elastisk slik at den tåler både kulde og bevegelser. Ser og at flere har gode erfaringer med denne...
                    Last edited by Krazy-K; 28-11-08, 09:18.
                    Kenneth Davidsen

Comment

• Karmann
                      Moderator
                      • Oct 2006
                      • 735

Takk for alle innspill folkens!

Jeg fant ikke annet enn den vanlige matte, litt sprø kontortapen i butikken så Dubro 916 er herved bestillt fra RCPro.

Søkte litt på Blenderm og det er faktisk en tape til bruk til bandasjering. Skal prøve apoteket en dag også. På ebay får man 12 ruller til $16.99

Mvh
                      Morten
                      Last edited by Karmann; 28-11-08, 09:28.
                      Mvh
                      Morten Aase

Comment

• william123
                        • May 2005
                        • 2330

Den Blenderm-tapen som ligger på ebay er bredere enn den som blir brukt på fly.. den jeg har er litt over en cm, mens den på ebay er en tomme. Gjør ingenting, men for de som tenker vekt der det er mulig så kan man spare litt på tapen Men det er jo den brede de har på RCPro...
                        Last edited by william123; 28-11-08, 09:42.
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

Comment

• Karmann
                          Moderator
                          • Oct 2006
                          • 735

Originally posted by william123
                          Den Blenderm-tapen som ligger på ebay er bredere enn den som blir brukt på fly.. den jeg har er litt over en cm, mens den på ebay er en tomme. Gjør ingenting, men for de som tenker vekt der det er mulig så kan man spare litt på tapen Men det er jo den brede de har på RCPro...
                          Jeg tror jeg har værre bekymringer enn vekten på tapen for å si det sånn, hehe
                          Mvh
                          Morten Aase

Comment

• william123
                            • May 2005
                            • 2330

Originally posted by Karmann
                            Jeg tror jeg har værre bekymringer enn vekten på tapen for å si det sånn, hehe
                            Jepp Men skulle gjerne ha hatt en slik som fulgte med fancyfoam'en min. Kanskje de delte en rull i to..?
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

Comment

Working...